سهیم شدن سربازان ناجا در هزینه‌های تهیه خشت طلا برای گنبد حرم مطهر
کد خبر: 3844950
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

سهیم شدن سربازان ناجا در هزینه‌های تهیه خشت طلا برای گنبد حرم مطهر

گروه اجتماعی - سربازان گردان ذوالفقار ناجا امروز چهارشنبه، 3 شهریور با حضور در کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) در کرمان ضمن زیارت این گنبد در هزینه‌های تهیه خشت طلا برای گنبد حرم مطهر سهیم شدند.

به گزارش ایکنا از کرمان، عبدالحسین رحیمی جانشین ستاد بازسازی عتبات کرمان در این مراسم توفیقات حاصل شده در بحث بازسازی حرمین شریف در عراق و سوریه را از برکت خون شهدا دانست و گفت: رزمندگان ما با شعار آزادی کربلا با دشمن بعثی جنگیدند و امروز جایشان خالی است که ببینند حرم‌های مطهر ائمه شیعه توسط ایرانیان در حال بازسازی و توسعه است.
وی ساخت گنبد برای حرم مطهر امام حسین (ع) را گل سرسبد پروژه‌های ستاد بازسازی کشور برشمرد که به لطف سیدالشهدا و حرمت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس نصیب مردم کرمان شده است.
محمد بیدشکی معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات کرمان نیز با ارائه گزارشی از چگونگی ساخت گنبد حرم مطهر در کرمان گفت: ساخت گنبد از سال ۹۴ در کرمان آغاز شد و پیش از آن هم سه سال بحث مطالعات مربوطه توسط مهندسین و مشاورین انجام شده بود.
وی افزود: با پایان یافتن ساخت قطعات بتنی گنبد حرم مطهر، اوائل ماه محرم جاری تعدادی از قطعات باز شده و با هشت دستگاه تریلر به کربلا منتقل شدند و مابقی قطعات و سازه فولادی گنبد نیز بعد از اربعین به مرور باز و به کربلا ارسال می‌شوند تا در آن‌جا بر حرم مطهر نصب شوند.
بیدشکی بیان کرد: کلیه هزینه‌های ساخت گنبد حرم مطهر و همچنین بازسازی و مقاوم‌سازی حرم مطهر در کربلا توسط نذورات مردمی انجام شد و مصالح به کار رفته در این پروژه‌ها نیز از داخل کشور تامین شد.
احمد منصوری فرمانده مرکز تربیت و آموزش شهید باهنر ناجا گفت: امروز توفیقی نصیب شد تا در کنار گروهی از سربازان گردان ذوالفقار ناجا که از ۹ استان کشور در کرمان حضور دارند، به زیارت گنبد ساخته شده در کرمان بیائیم.
وی افزود: امروز این عزیزان سرباز با وجود این‌که بعضاً نیازمند هم هستند و حتی هزینه سفرشان را خودمان تامین می‌کنیم، جمعاً مبلغ ۴ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید خشت طلا جهت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) اهدا کردند.
انتهای پیام

captcha