واکنش وزرای خارجه گروه 77 و چین به حاکمیت اسرائیل بر جولان
کد خبر: 3845405
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

واکنش وزرای خارجه گروه 77 و چین به حاکمیت اسرائیل بر جولان

گروه بین‌الملل ـ وزرای امور خارجه گروه 77 و چین، قطعنامه‌ها و اقداماتی که با هدف تغییر ترکیب جمعیتی جولان اشغالی سوریه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام گرفته را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزرای امورخارجه گروه 77 و چین در چهل‌ و سومین نشست سالانه خود که دیروز، 5 مهرماه، در حاشیه هفتاد و چهارمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند: این اقدامات و قطعنامه‌های یکجانبه باطل  است و هیچ نتیجه حقوقی ندارند و آن‌ها باید مطابق با قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت لغو شوند.
 
این بیانیه در واکنش به اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه جولان اشغالی صادر شد.

در این بیانیه همچنین، تحمیل اقدامات اقتصادی یکجانبه بر سوریه و شماری از کشورها که مانع دستیابی به پیشرفت و رفاه برای مردم سوریه و سایر ملت‌های دیگر است را رد کردند و پایان فوری این اقدامات باطل و مغایر با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل را خواستار شدند.

گروه ۷۷ (به انگلیسی: Group of 77) در ۱۵ ژوئن سال ۱۹۶۴ میلادی و توسط ۷۷ کشور در حال توسعه و در پایان نخستین جلسه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) در شهر ژنو سوئیس تأسیس شد و مقر این سازمان در نیویورک آمریکا واقع شده‌ است.
 
نخستین اجلاس سطح وزیران این نهاد در سال ۱۹۶۷ در الجزیره پایتخت الجزایر برگزار شد که منشور در این اجلاس تدوین شد. اکنون ۱۳۲ کشور در گروه ۷۷ عضویت دارند اما با همان نام اولیه شناخته می‌شود.

انتهای پیام

captcha