واکنش اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی به توسعه‌طلبی نتانیاهو
کد خبر: 3842236
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

واکنش اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی به توسعه‌طلبی نتانیاهو

گروه بین‌الملل ــ اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، وعده انتخاباتی نتانیاهو مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری از جمله «دشت اردن» و منطقه شمال «بحر المیت»(دریای مرده) به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد و آن را نژادپرستانه دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، اتحادیه  مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، دیروز، 23 شهریورماه، با صدور بیانیه‌ای در شهر رباط، پایتخت مراکش، سخنان اخیر نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی را در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی این رژیم نژادپرستانه توصیف کرد.

در این بیانه آمده است: اظهارات نتانیاهو بیانگر پافشاری اسرائیل بر نقض کامل حقوق ملت فلسطین در مسیر دستیابی به استقلال و تأسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف است.

این اتحادیه از سازمان‌ ملل و جامعه بین‌الملل خواست که به مسئولیت فوری خود در زمینه مقابله با اقدامات اشغالگران به‌ ویژه تصمیم این رژیم مبنی بر الحاق بیت‌المقدس، جولان اشغالی سوریه و گسترش شهرک‌‌‌های صهیونیست‌نشین پایبند باشند.

توقف کامل تجاوزها، پایان محاصره مردم فلسطین درغزه، آزادی زندانیان فلسطینی از جمله شماری از رهبران سیاسی و میدانی و همچنین آزادی تعدادی از نمایندگان قانونی و منتخب مجلس قانونگذاری فلسطین از دیگر مفاد این بیانیه است.

اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اضافه کرد: سخنان اخیر نتانیاهو و سیاست اسرائیل بیانگر بی‌اعتنایی این رژیم به ابتدایی‌ترین قوانین حقوق بین‌الملل است و این اتحادیه خواهان اقدام بین‌المللی گسترده در رابطه با این موضوع است.

حبیب المالکی، رئیس پارلمان مراکش، ریاست کنونی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را عهد‌ه‌دار است.

یادآور می‌شود، نتانیاهو در وعده انتخاباتی  خود در 19 شهریورماه سال جاری گفت: اگر در انتخابات 17 سپتامبر (26 شهریور) پیروز شدم، دشت اردن و منطقه شمال بحر‌المیت در کرانه باختری را به حاکمیت اسرائیل درمی‌آورم که از طریق توافق با آمریکا خواهد بود. تصریحات نتانیاهو در این باره چالش‌برانگیز بود و باعث ظهور موجی از محکومیت‌های بین‌المللی، عربی و اسلامی شد.

انتهای پیام

captcha