قرارگاه فرهنگی اربعین حسینی(ع) در ایلام تشکیل شود
کد خبر: 3846234
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار:

قرارگاه فرهنگی اربعین حسینی(ع) در ایلام تشکیل شود

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ایجاد قرارگاه فرهنگی در ایام اربعین حسینی(ع) بسیار ضروری است.

قرارگاه فرهنگی اربعین حسینی در ایلام تشکیل شود
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز هشتم مهرماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، اظهار کرد: اربعین حسینی و تردد زوار عتبات عالیات، نعمتی بزرگ و فرصتی است که خداوند متعال به مردم استان ایلام ارزانی داشته و مردم استان نیز در طول سال‌های گذشته در خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته‌اند.
وی با بیان اینکه امسال نیز باوجود پیش‌بینی حجم گسترده زوار، با تمهیدات لازم خدمات‌رسانی به زوار در سطح بسیار مطلوبی انجام خواهد شد، بر ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای خدمات‌رسانی بیشتر به زوار اربعین حسینی تاکید و تصریح کرد: در خدمات‌رسانی به زوار باید پیوست فرهنگی و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی نیز بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و ایجاد یک قرارگاه فرهنگی در ایام اربعین حسینی بسیار ضروری است.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام اداه داد: قرارگاه فرهنگی اربعین، رسالت بزرگی در راستای تبلیغ مسائل فرهنگی و دینی در مسیر تردد زوار اربعین حسینی بر عهده خواهد داشت و در این راستا باید هیئت اندیشه‌ورز در راستای تدوین و برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی متناسب با شرایط سیار جمعیت و تردد زوار اربعین حسینی تشکیل شود.
کریمی‌تبار ادامه داد: قرارگاه فرهنگی اربعین باید متشکل از همه نهادها وادارات تأثیرگذار در اربعین باشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه  باوجود تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص هزینه کردن برای فعالیت‌های فرهنگی، سال گذشته توجه زیادی به تأمین بودجه تشکیل این قرارگاه نشد.
کریمی‌تبار بر اقامه نماز جماعت در همه موکب‌های مستقر در مرز و همچنین در پایانه مرزی مهران، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های اصلی موکب‌های اربعین باشد و بر ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی در بین زوار تلاش کنند و در این راستا باید فعالیت‌های فرهنگی در سطح موکب‌ها ساماندهی شود.
وی با اشاره به مردمی بودن پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: حرکت اربعین مختص به کشور عراق و ایران نیست بلکه با حضور کشورهای مختلف به اجتماعی جهانی تبدیل ‌شده و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید هرسال پربارتر برگزار شود.
امام‌جمعه ایلام با اشاره به برپایی موکب‌های خدمات رسان به زوار اربعین حسینی، عنوان کرد: هر ساله در ایام اربعین حسینی موکب‌ها اقدام به پخت غذا و توزیع بین زوار اربعین حسینی می‌کنند که شایسته است به‌ منظور جلوگیری از اسراف و نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی، این موکب‌ها غذاهای یکسان پخت و در بین زوار توزیع کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
captcha