برگزاری جشن عاطفه‌ها در ۳ هزار مدرسه البرز
کد خبر: 3846795
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

برگزاری جشن عاطفه‌ها در ۳ هزار مدرسه البرز

گروه اجتماعی ــ دانش‌آموزان استان البرز با برپایی پویش عاطفه‌ها به یاری همکلاسی‌های نیازمند خود شتافتند.

برگزاری جشن عاطفه‌ها در 3 هزار مدرسه البرز

به گزارش ایکنا از البرز، همزمان با سراسر کشور، دهم مهرماه، آیین متمرکزاستانی پویش عاطفه‌های البرز با شعار « با رنگ مهر، رویایی را بسازیم» در دبیرستان متوسطه دوره اول دکتر علی اکبریه آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برگزار شد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: امروز زمان شکوه همدلی و مهربانی دانش‌آموزان در یاری‌رساندن به همنوعان در مدارس است زیرا آموزش و پرورش، معلم و دانش‌آموز سرچشمه عاطفه در جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بزرگان دین همواره در زمینه این موضوع که نباید نسبت به همنوع بی‌تفاوت باشیم، توصیه‌های گهربار داشته‌اند.

این مسئول از تشکیل کمیته امداد به عنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی در کشور نام برد و یادآور شد: به فرمان امام راحل این نهاد تشکیل شد تا زمینه رسیدگی به امور نیازمندان در جامعه فراهم شود. هر ساله جشن عاطفه‌ها به صورت نمادین در مدارس برگزار می‌شود تا روحیه کمک به همنوع در بین دانش‌آموزان تقویت شود.

قاسمی تصریح کرد: ملت ایران ایثارگری در زندگی را از امام راحل و شهدای گرانقدر این مرز و بوم آموخته است و به همین دلیل در حرکت خداپسندانه‌ای چون جشن عاطفه‌ها به کمک همنوعان خود می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: سنت پسندیده جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری سال‌هاست که در کشور برگزار می‌شود و هرسال دانش‌آموزان برای حمایت از همنوعان خود شور و نشاط خاصی دارند.

وی گفت: در این آیین معنوی- فرهنگی سه هزار مدرسه استان البرز به مدت یک هفته برای جمع‌آوری هدایای نقدی و غیرنقدی دانش‌آموزان، اولیا، فرهنگیان و خیرین اقدام می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: دستان خدایی دانش‌آموزان در این جشن پیام دین‌محوری، کمک به دیگران، مهرورزی و زبان شکر گفتن از خداوند به خاطر همه نعمت‌هایی که به ما عطا کرده را در جامعه انتشارو ترویج می دهد.

قاسمی تأکید کرد: مرکز نیکوکاری فرهنگیان البرز نیز به همین منظور راه‌اندازی شده است تا زمینه حمایت برای دانش‌آموزان نیازمند در استان فراهم آید.

در ادامه محمد محمدی‌فرد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز نیز اظهارکرد: هر ساله جشن عاطفه‌ها با مشارکت آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان با مشارکت در این جشن به کمک دانش‌آموزان بی‌بضاعت بیایند.

وی بیان کرد: جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها در چهار گوشه ایران اسلامی همدلی ملت ایران که میراث‌دار فرهنگ ایثار و شهادت است را به نمایش می‌گذارد.

محمدی‌فرد از مشارکت دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در این حرکت خداپسندانه درالبرز قدردانی کرد و افزود: چهار هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز بی بضاعت در مدارس این استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

این مسئول گفت: کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها در زمینه تهیه لوازم‌التحریر، پوشاک، تغذیه و کمک‌های نقدی هزینه و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha