بهبود شاخص طلاق و مواد مخدر در گیلان
کد خبر: 3846870
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴

بهبود شاخص طلاق و مواد مخدر در گیلان

گروه فرهنگی - استاندار گیلان از بهبود برخی شاخص‌های اجتماعی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: طلاق و مواد مخدر در استان بهبود داشته است.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع،‌ استاندار گیلان امروز، 10 مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با قدردانی از تصمیم‌های خوب گرفته شده توسط این شورا، اظهار کرد: گیلان به سبب داشتن مردمانی خوب، نجیب و شریف همواره در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی پس از انقلاب از جمله دفاع مقدس از استان‌های پیشرو بوده است.

وی امنیت و آرامش امروز گیلان را نشان‌دهنده فرهنگ والای مردم در تعامل شایسته با مسئولان و همدلی دستگاه‌های اجرایی و تلاشگران قوای سه‌گانه با نماینده ولی فقیه در استان دانست و افزود: سال‌های گذشته گیلان مانند استان‌های دیگر از حیث اجتماعی آسیب‌هایی داشته و شورای فرهنگ عمومی با جدیت به این مسائل پرداخته است.

استاندار گیلان از بهبود برخی شاخص‌های اجتماعی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: طلاق و مواد مخدر در استان بهبود داشته است.

زارع با اشاره به اینکه ارتقای شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی تنها از طریق یک دستگاه اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: همه باید پای کار باشند و این همدلی را در استان مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس مردم همراهی و حضور چشمگیری در ویژه‌برنامه‌های این ایام داشتند که نشان از فرهنگ بالای گیلانیان و پایبندی آنها به ارزش‌های دینی و ملی است.

نماینده عالی دولت در گیلان به ظرفیت مناسب 500 هزار نفری دانش‌آموزان و دانشجویان برای فعالیت‌های فرهنگی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: انتظار داریم طبق اسناد بالادستی کشور و براساس شرایط استان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

زارع توجه به فرائض دینی به ویژه نماز در مدارس را امری ضروری خواند و گفت: مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت معلمان و مربیان در اجرای فرائض دینی می‌تواند نقش موثری در حوزه تربیتی داشته باشد.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلاننیز، با اشاره به اینکه یکی از معضلات فرهنگ عمومی کشور عفاف و حجاب است، اظهار کرد: در تلاش هستیم رفع معضل فرهنگی مذکور را در گیلان عملیاتی کنیم.

وی به تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در مسائل اجتماعی و به ویژه فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: انسان وقتی وارد شهری می‌شود باید نمادهای دین را ببیند؛ بنابراین می‌طلبد دستگاه‌ها به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان کمک کنند تا روش‌های مناسب را عملیاتی سازد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان همچنین خواستار ابلاغ دستورالعمل عفاف و حجاب به دستگاه‌های مختلف استان شد و عنوان کرد: رعایت عفاف و حجاب در ادارات گیلان ضروری است.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha