آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایلام برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین
کد خبر: 3848461
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایلام برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان ایلام از آمادگی کامل بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی ایلام برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایلام برای خدمت رسانی به زائران اربعین

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان ایلام، در گفت‌وگو با ایکنا از ایلام، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایلام در کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را دارد، اظهار کرد: بنا به رسالتی که داریم در حوزه بهداشت و درمان برای خدمت‌رسانی به زائران عتبات عالیات برنامه‌ریزی لازم و منسجم برای اربعین امسال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری جلسات هماهنگی، جمع‌بندی لازم را برای خدمت رسانی بهداشتی درمانی به زائران را انجام دادیم، افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان ایلام در حالت آماده‌باش کامل هستند و حتی نیازهای لازم در این حوزه نیز دیده شده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه مقرر شده 8 فروند بالگرد برای خدمت‌رسانی به زائران در استان ایلام مستقر شود، گفت: 90 پایگاه ثابت و سیار اورژانس 115 و همچنین 150 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به مرز بین‌المللی مهران لحاظ شده است.

کریمیان با اشاره به اینکه در هر 10 کیلومتر یک پایگاه جاده‌ای امدادی و درمانی در مسیرهای تردد زائران لحاظ کرده‌ایم، تصریح کرد: 3 بیمارستان صحرایی با همکاری سپاه و ارتش و دانشگاه علوم پزشکی در مهران، 2 دی کلینیک با همکاری وزارت بهداشت برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران در مهران در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تأکید بر اینکه آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی در استان ایلام هستیم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم برای افزایش ظرفیت مراکز درمانی در ایام اربعین حسینی در ایلام و حتی برای نیروهای اعزامی از سایر استان‌های کشور در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است.

وی به حضور چند برابری و پیش از موعد زائران عتبات عالیات در استان ایلام برای تردد از مرز مهران و حضور در کنگره عظیم اربعین اشاره و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای ارائه خدمات هر چه بیشتر به زائران حسینی نیازمند مساعدت و کمک مالی از سوی وزارت بهداشت است.

انتهای پیام
captcha