برگزاری نشست نقش دانشگاهیان در وحدت مسلمانان در کالج اسلامی اندونزی
کد خبر: 3851627
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

برگزاری نشست نقش دانشگاهیان در وحدت مسلمانان در کالج اسلامی اندونزی

گروه بین‌الملل ــ نشست علمی «نقش دانشگاهیان در ایجاد وحدت و همگرایی میان مسلمانان» در کالج اسلامی صدرای اندونزی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ابتدای این نشست با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) براساس آموزه‌های وحیانی اسلام، امت واحده‌ای را پایه‌گذاری کرد، گفت: در حقیقت پیامبر اسلام(ص) براساس آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» در آغاز اسلام در مدینه، پیمان برادری و برابری را بین اصحاب با مردم برقرار کرد و با اعتقاد به پیمان برادری، به دنبال تأسیس و شکل‌گیری امت اسلامی بود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در این راستا مرارت‌ها و سختی‌های فراوانی را متحمل شد و تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوانی کرد تا جلوی پراکندگی و تفرقه بین مسلمانان را بگیرد و یک جامعه متحد و حکومت اسلامی همراه با امت واحده اسلامی بسازد تا مسلمانان زیر پرچم توحید به سعادت و کمال برسند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به آیات متعدد درباره وحدت میان ادیان توحیدی، اظهار کرد: این آیات، همگان را تشویق می‌کند که با هم یک منطق و شعار داشته باشیم و آن، شعارِ توحیدی و عبودیت، سر خم نکردن در برابر استعمار و استثمار است.

مختاری بیان کرد: امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که موانع و کارشکنی‌های فراوانی در ایجاد وحدت میان جوامع اسلامی وجود دارد و نقش استکبار جهانی را نباید نادیده گرفت؛ چرا که دشمنان به دنبال ایجاد انشقاق، فتنه، شکاف و پراکندگی میان امت اسلامی هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که امروز گروهک‌های ضاله افراطی به نام اسلام برای مخدوش کردن چهره اسلام تلاش می‌کنند و باید در برابر آنها مقابله کرد. در همین راستا عالمان، دانشگاهیان و دانشجویان، رسالت و مسئولیت خطیری در آگاهی‌بخشی به جامعه و نشان دادن راه صحیح اسلام و زدودن جهل و تعصب برعهده دارند، به گونه‌ای که باید جامعه را از ظلمت جمود فکری، جهل، تعصب و خودخواهی نجات دهند.

مختاری تصریح کرد: اگر این راه را در پیش بگیریم، تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند در جامعه محقق خواهد شد؛ یعنی همگی باید برای پیشرفت همه‌جانبه جامعه اسلامی تلاش کنیم.

مختاری گفت: تمدن نوین اسلامی متکی بر اخلاق دینی است، بنابراین پویا، بالنده و توأم با نشاط، بصیرت و عقلانیت است و جامعه را به سمت فلاح و رستگاری پیش می‌برد.

انتهای پیام
captcha