خودگردانی؛ اصلی فراموش شده در مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3851872
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

خودگردانی؛ اصلی فراموش شده در مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: خودگردانی و تمرکز بر جذب اعتبارات غیردولتی در مؤسسات قرآنی استان به فراموشی سپرده شده است.

خودگردانی؛ اصلی فراموش شده در مؤسسات قرآنی

عبدالمحمد نمازی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا، عدم وجود زیرساخت‌ها و امکانات لازم از جمله سالن و فضای فیزیکی جهت برگزاری برنامه‌های قرآنی در بقاع و عدم تحقق موقوفات قرآنی جهت پشتیبانی و حمایت مالی از برنامه‌های قرآنی را از چالش‌های مهم قرآنی در بقاع متبرکه سطح استان اعلام کرد.

وی افزود: وجود بقعه متبرکه در مناطق روستایی و خالی از سکنه و صعب‌العبور ازجمله بی بی حکیمه(س) به‌عنوان شاخص‌ترین بقعه استان، در منطقه دور از دسترس قرار دارد که تنها در ایام خاص می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد و عدم وجود کارشناسان قرآنی مناسب و باانگیزه جهت اجرای برنامه‌های عملیاتی قرآنی از سایر چالش‌های قرآنی در بقاع است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کهگیلویه‌وبویراحمد عدم تعامل و مشارکت کافی و مناسب عوامل اجرایی فعالیت‌های قرآنی در استان،‌ عدم استفاده از ظرفیت برخی بقاع متبرکه که دارای ظرفیت جهت بهره‌برداری از فعالیت‌های قرآنی هستند و کمبود عنصر آموزش و نبود اساتید مجرب قرآنی در استان جهت آموزش فراگیران قرآنی را از سایر این چالش‌ها بیان کرد.

نمازی وجود بیش از 250 بقعه متبرکه و هم جوار بودن با استان‌های بزرگ از جمله فارس، خوزستان و اصفهان را از جمله شاخصه‌های مثبت سطح فعالیت‌های قرآنی استان عنوان کرد.

وی بقاع امامزاده عبدالله و شاه مختار در بویراحمد، امامزاده سیدمحمد سی‌سخت، امامزاده آقامیر دهدشت، امامزاده جعفر و اسماعیل گچساران را ازجمله بقاع شاخص سطح شهرها جهت اجرای برنامه‌های قرآنی برشمرد.

این فعال قرآنی استان در ادامه با انتقاد از منفی‌نگری مؤسسات و فعالان قرآنی، تصریح کرد: مربیان قرآنی می‌توانند با اوقاف همکاری داشته باشند و کلاس‌های قرآنی را در مدارس، مساجد، بقاع متبرکه، خانه‌های قرآنی و... برگزار کنند.

نمازی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی نباید متکی به اعتبارات دولتی باشند، ابراز کرد: همچنین مسئولان مؤسسات نباید برنامه‌های قرآنی را منحل کنند؛ چراکه لازم است قرآن در تمام زندگی انسان، جریان داشته باشد.

وی با اشاره به استقبال ضعیف خانواده‌ها به گفته مسئولان مؤسسات قرآنی، یادآور شد: لازم است مدیران برنامه‌های بانشاط، ابتکار، جذابیت، تلاش و صبر را در برنامه‌های خویش بگنجانند.

این مربی و داور مسابقات قرآنی استان، اضافه کرد: مشکلات قرآنی به این سطحی که مدیران در حال رسانه‌ای کردن‌شان هستند، نیست و با پیگیری و زحمت بیشتر قابل حل هستند.

انتهای پیام
captcha