امروزه اربعین یک عرصه جهادی است
کد خبر: 3852189
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸

امروزه اربعین یک عرصه جهادی است

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروزه اربعین حسینی یک عرصه جهادی و نورانی است که راه آن برای امت اسلام باز شده و اهل دین می‌توانند خود را تقویت کنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه اول آبان‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: دشمن قصد داشت حرکت عظیم اربعین را به گونه‌ای کمرنگ نشان دهد و با این کار نشان دهد عراق نا امن است، با هدف این که این حرکت نورانی را مخدوش کنند.

وی افزود: حرکتی که در کشور عراق رخ داد با هدف آسیب رساندن به اصل حکومت عراق و مراسم اربعین بود که خوشبختانه در هر دو ناکام ماندند و مراسم اربعین با امنیت مثال زدنی بسیار پر رنگ برگزار شد.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: امروزه اربعین حسینی یک عرصه جهادی و نورانی است که راه آن برای امت اسلام باز شده و آل دین می‌توانند خود را تقویت کنند.

وی بیان کرد: تقاضا می‌شود از هم اکنون تدارک لازم برای اربعین سال آینده صورت گیرد و ستاد اربعین نقاط ضعف را تقویت کند تا مراسم سال آتی به مراتب گسترده‌تر برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حضور 3.5 میلیون نفری در مراسم اربعین، تصریح کرد: باید آمادگی برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم افزایش یابد و از اکنون زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ساخت فیلم آیت‌الله نجفی دهکردی، تصریح کرد: برای این بزرگوار سالگرد و هفته‌ای به نام هفته فقاهت نامگذاری شده که امسال کمتر مورد توجه قرار گرفت، بنابراین لازم است به دلیل مهم بودن نقش فقیه و فقاهت، هر ساله این هفته مورد توجه واقع شود، همچنین تهیه مستندی از این بزرگوار از ضروریات است.

حجت‌الاسلام نکونام در خصوص طرح استاد-مسجد، گفت: گام بسیار مهمی است که بسیج اساتید نسبت به این معنا بتواند نقش خود را ایفا کند و با این کار پل ارتباطی میان دانشگاه و مساجد شود.

وی گفت: باید برای این کار از اساتید شناخته شده و با اطلاعات بالا استفاده کرد و مساجدی که این کار در آن‌ها اثرگذار است انتخاب شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم برنامه‌های سنتی و سخنرانی‌ها کمرنگ شوند، سخنرانی‌هایی که صبح‌ها در دفتر نماینده ولی فقیه و شب‌ها در امامزادگان دو خاتون شهرکرد به مناسبت دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شود را باید تقویت کرد، قطعا هر کجا مسائل سنتی دینی کاهش یابد، آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام
captcha