احکام شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اعطا شد
کد خبر: 3852300
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷

احکام شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اعطا شد

گروه فرهنگی – طی نخستین جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، احکام اعضای این شورا با حضور مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون فرهنگی مساجد کشور اعطا شد.

احکام شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اعطا شد
به گزارش ایکنا از ایلام عمران خوداموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام عصر روز گذشته یکم آبان ماه در نخستین جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان، اظهار کرد: امروز اولین شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بر اساس اساسنامه کانون‌ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل ‌شده است.
خودآمو بیان کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با تصویب شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغ رئیس محترم جمهوری دارای یک اساسنامه منسجم شده و تمام ابعاد و زوایای فعالیت این ستاد مشخص است که با پیگیری و حمیت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور یک اتفاق میمون و مبارک در این حوزه روی‌داده است.
وی تصریح کرد: شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با ترکیب نماینده ولی‌فقیه (رئیس)، استاندار (نایب‌رئیس)، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان، شهردار مرکز استان، فرمانده بسیج استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی (دبیر شورا)، دبیر ستاد استان، نماینده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تشکیل می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: اساسنامه و سند تحول راهبردی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد درواقع زمینه‌سازی توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مبتنی بر آموزه‌های دینی با محوریت مساجد و هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی است.
خودآموز با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امروز نقش مهمی در اجرای برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان دارند، یادآور شد: حضور جوانان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری در جوار مساجد فرصت مغتنمی برای متصدیان و متولیان امور فرهنگی برای تعمیق باورها و ارزش‌های دین است.
وی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود که گروه کارشناسی ذیل شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تشکیل‌شده و با کار کارشناسی فرصت‌ها و آسیب‌هایی پیش رو را در حوزه مساجد شناسایی و بررسی کرده و بعد از حصول نتیجه در شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان درباره آن تصمیم‌گیری شود.
گفتنی است در این جلسه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و حسین براتی، مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون فرهنگی مساجد کشور احکام اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور که از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی صادرشده است، اعطا گردید.
انتهای پیام
captcha