راهپیمایی اربعین؛ تبلور مودت و وحدت بین مؤمنان
کد خبر: 3852401
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

راهپیمایی اربعین؛ تبلور مودت و وحدت بین مؤمنان

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مودت و وحدت بین مؤمنین را به رخ جهانیان کشید، افزود: انقلاب اسلامی ثمره ثلاش، مجاهدت‌ها و رنج‌های علما و اندیشمندان در دوران بعد از غیبت امام زمان(عج) است و امیدواریم در این مرحله بتوانیم تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کنیم.

راهپیمایی اربعین؛ تبلور مودت و وحدت بین مؤمنانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز سوم آبانماه، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) برای ایجاد تمدن نوین اسلامی مجاهدت‌های فراوان کردند.

وی با بیان اینکه دوره بعد از رسالت و نبوت حضرت محمد(ص) دوران جدیدی برای بشریت است، افزود: تنها یک انسان پاک و آماده برای مقابله با ظلم و ستم می‌تواند مدیریت جامعه اسلامی را برعهده بگیرد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان ‌کرد: نوع مجاهدت‌های ائمه بنا به شرایط با یکدیگر متفاوت بوده است چنان که مجاهدت امام علی(ع) از جنس سکوت در ۲۵ سال پس از رحلت رسول الله(ص) و زمانی چون امام حسین(ع) یک قیام شهادت‌طلبانه بود.

نوفرستی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مودت و وحدت بین مؤمنین را به رخ جهانیان کشید، افزود: انقلاب اسلامی ثمره ثلاش، مجاهدت‌ها و رنج‌های علماء و اندیشمندان در دوران بعد از غیبت امام زمان(عج) است و امیدواریم در این مرحله بتوانیم تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کنیم.

وی با افشاگری امام خمینی(ره) علیه کاپیتولاسیون در چهارم آبان 43، تصریح کرد: امام فرمود این باعث تاسف است که اگر یک سرباز آمریکایی به بزرگترین شخصیت کشور توهین کند، کسی حق ندارد با او برخورد کند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به روز وقف، اظهار کرد: موقوفات در طول تاریخ، فرهنگ حسینی و عزاداری سیدالشهدا(ع) را ترویج کرده‌اند و امروزه نیز در حوزه نیازهای جامعه باید به سمت وقف برویم.

وی گفت: باید موقوفات به جایگاه اصلی خود برگردد تا با استفاده و مدیریت درست، مردم بتوانند به این موضوع اعتماد کنند.

نوفرستی ادامه داد: دستگیری فردی مانند روح الله زم که در حمایت سیستم امنیتی فرانسه بود یک دستاورد بزرگ اطلاعاتی سپاه پاسداران محسوب می‌شود و سیلی بزرگی برای آمریکا و اسرائیل بود که امیدواریم در موقعیت‌های دیگر نیز شاهد پیروزی‌های سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور باشیم.

وی با اشاره به ایام رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، یادآور شد: در این دو ماه مصیبت، آن عظمت و محبت بین مومنان و وحدت و انسجام حق‌طلبان در راهپیمایی اربعین به رخ جهانیان کشیده شد.

 

انتهای پیام
captcha