رشد ۵ درصدی موقوفات منفعتی در ایلام
کد خبر: 3852633
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

رشد ۵ درصدی موقوفات منفعتی در ایلام

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف ایلام با اشاره به رشد ۵ درصدی موقوفات منفعتی در سال جاری در این استان، گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت مردم محقق می‌شود.

رشد 5 درصدی موقوفات منفعتی در ایلام

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، چهارم آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه امسال رشد موقوفات منفعتی نسبت به سال گذشته 5 درصد بوده است، اظهار کرد: تحقق برنامه‌های عملیاتی سال جاری تاکنون 21 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه 53 بقعه متبرکه ثبت شده در سطح استان ایلام داریم، افزود: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف در طول سال در این بقاع برگزار می‌شوند.

مدیرکل اوقاف ایلام با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی ما مردمی محور هستند، اضافه کرد: در طول سال برنامه‌هایی از قبیل نشاط معنوی، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، جشن ولایت علوی، بصیرت عاشورایی، یاس نبوی و ... در بقاع متبرکه برگزار می‌شوند.

عزیزی به پیاده‌روی مردم ایلام به سمت امامزاده علی صالح‌(ع) به‌مناسبت شهادت امام رضا‌(ع) و همچنین پیاده‌روی مردم میمه به سمت امامزاده سیدفخرالدین‌(ع) در روز رحلت پیامبر مکرم اسلام‌(ص) اشاره و عنوان کرد: در طول برنامه‌ای که در راستای امور خیریه در کشور اجرا شد درمجموع 285 زندانی غیر عمد در کشور آزاد شدند که دو نفر از زندانیان جرایم غیر عمد مالی در استان نیز با اختصاص اعتباری بالغ‌بر 200 میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان ایلام، یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی اصلی برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در مراحل شهرستان، استانی، ملی و بین‌المللی است، سال گذشته «مریم شفیعی» در زمینه حفظ کل مقام اول را کسب کردند که افتخاری بزرگ برای استان ایلام به ارمغان آوردند و امسال نیز «جواد نظری» در سطح کشور حائز مقام دوم شدند.

مدیرکل اوقاف ایلام به فعالیت‌های حوزه عمرانی اشاره و تصریح کرد: ساخت 10 زائرسرا در امامزاده ابراهیم قتال(ع) دهلران، بهره‌برداری از صحن امامزاده علی صالح(ع) با اختصاص اعتباری بالغ ‌بر چندین میلیارد تومان در ماه‌های آینده، ساخت دو ضریح امامزاده سید جعفر(ع) شباب با اعتبار بالغ ‌بر 100 میلیون تومان و ضریح امامزاده صورت بانو با اعتباری بالغ ‌بر 105 میلیون تومان ازجمله فعالیت‌های عمرانی این اداره‌کل در استان ایلام بوده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای مذهبی در استان ایلام به ازای هر 1300 نفر یک مسجد است، تصریح کرد: این میزان در سطح کشور به ازای هر 1050 نفر یک مسجد است.

عزیزی با بیان اینکه در اربعین امسال ادارات کل اوقاف و امور خیریه 6 استان کشور در امر ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران مشارکت فعال داشتند، گفت: موکب امامزادگان و بقاع متبرکه نیز در پایانه مرزی مهران دایر شد که نقش مهمی در خدمات‌رسانی به زوار اربعین داشت و همچنین روزانه 15 هزار پرس غذای گرم در محل آشپزخانه دائمی ابراهیم قتال‌(ع) پایانه مرزی مهران طبخ و بین زوار اربعین حسینی مستقر در پایانه مرزی مهران توزیع‌ شد.

انتهای پیام
captcha