اهمیت نظارت دقیق بر موقوفات و اجرای دقیق نیت واقفین
کد خبر: 3852715
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳

اهمیت نظارت دقیق بر موقوفات و اجرای دقیق نیت واقفین

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه موقوفه امانت خداست و این امانت باید به اهلش سپرده شود، گفت: نظارت دقیق بر زیرمجموعه و موقوفه‌ها و اجرای نیات واقفین از سوی متولیان مربوطه حائز اهمیت است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز، 4 آبان ماه در دیدار با مدیران و روسای اوقاف و اعضای هیات امنا و خادمان افتخاری بقاع متبرکه گیلان ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و همچنین گرامیداشت دهه وقف، اظهار کرد: در موضوع وقف سه محور واقف، موقوفه و متولیان اداره موقوفه وجود دارد و در این زمینه مباحث فقهی بسیاری داریم.

وی، تاریخ وقف را همراه با تاریخ انسان عنوان کرد و افزود: موضوع وقف نه تنها در اسلام بوده، بلکه قبل از اسلام در ادیان دیگر وجود داشته و به منزله میراث ماندگار است که با تاریخ انسان همراه بوده و آثار آن به جامعه بر می‌گردد.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار تشویق مردم در امر وقف شد و بیان کرد: مردم باید به این باور برسند همه داشته‌ها از بین می‌رود و این وقف است که برای انسان می‌ماند.

وی، وقف را یک نظام معاش پایدار و مستمر برای واقف عنوان کرد و گفت: سازمان اوقاف دستگاه متولی در امر موقوفه‌هاست و هر جا نظارت کم باشد آسیب آن به شما بر می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه متولیان اوقاف ظرفیت هستند، خاطرنشان کرد: موقوفه امانت خداست و این امانت باید به اهلش سپرده شود.

آیت‌الله فلاحتی، متولیان اوقاف را امین مردم ذکر کرد و یادآور شد: نظارت دقیق بر زیرمجموعه و موقوفه‌ها و اجرای نیات واقفین توسط متولیان مربوطه حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت با تاکید بر احیای موقوفه‌های گیلان، اظهار کرد: مردم باید بدانند سازمان اوقاف مکانی امن است ضمن اینکه به مردم باید گفته شود وقف عام کنند.

وی، تولی‌گری دقیق و نظام‌مند را سبب اعتماد مردم به سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: وقف‌های فراموش شده باید با قدرت و مهربانانه احیا شود و این امر برای مردم ایجاد نشاط و امیدواری می‌کند.

برگزاری ۱۵۷۰ برنامه فرهنگی توسط اوقاف گیلان

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در دیدار مذکور وقف را سلاح مدرن در خدمت توسعه همه جانبه مردم دانست و گفت: فعالیت سازمان اوقاف در سه محور قرآن، امامزادگان و موقوفه‌ها دنبال می‌شود.

وی از اجرای یک هزار و ۵۷۰ فعالیت فرهنگی توسط اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد و بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی با اجرای طرح‌های مختلف در بقاع متبرکه استان برگزار شده است.

وی با اشاره به استقرار ۲۳۰ خیمه معرفت در گیلان، تصریح کرد: ۲۲ مربی طلبه در ۴۰۰ بقاع متبرکه استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به فعالیت ۳۳۰ مربی قرآنی در قالب ۳۶۱ کلاس قرآن اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت‌های مذکور در راستای اجرای امینانه واقفین است.

علیزاده با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی در ۱۴۰ بقعه متبرکه گیلان در حال اجراست، اظهار کرد: امسال ۵ پروژه عمرانی بقاع متبرکه استان به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام
captcha