ثبت سه وقف جدید در مهاباد
کد خبر: 3853209
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

ثبت سه وقف جدید در مهاباد

گروه اجتماعی ــ رییس اداره اوقاف و امورخیریه مهاباد گفت: سه موقوفه جدید در مهاباد به ثبت رسیده که با این تعداد موقوفه‌های این شهرستان در سال‌جاری به ۱۵ موقوفه رسید.

ثبت سه وقف جدید در مهاباد

سیدحسین مقتدر، رییس اداره اوقاف و امورخیریه مهاباد، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، از وقف سه قطعه زمین توسط یک خیر در این شهرستان خبرداد و اظهار کرد: «احمد مینا» یکی از خیرین روستای «گرده‌به‌ردان» این شهرستان در نخستین روز دهه وقف سه قطعه زمین را وقف کرد.

وی افزود: این خیرمهابادی یک قطعه زمین به متراژ ۱۴۰ متری را وقف ساخت خانه عالم، یک قطعه زمین ۲۶۰ متر مربعی را وقف ساخت مسجد زنانه و یک قطعه زمین ۱۰۰ متربه  مربعی را وقف ساختمان دهیاری روستا کرده است.

 این مقام مسئول ادامه داد: این سه موقوفه جدید در مجموع ۵۰۰ متر مربع مساحت داشته و ارزش ریالی آنها بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

مقتدر با بیان اینکه با ثبت این سه موقوفه جدید در مهاباد تعداد موقوفه‌های امسال این شهرستان به ۱۵ موقوفه رسیده، بیان کرد: تعداد کل موقوفه‌های این شهرستان به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال رسیده و مهاباد همچنان در ثبت موقوفه‌های جدید در سطح استان آذربایجان‌غربی پیش‌رو است.

وی اظهار کرد: مجموع موقوفه‌های این شهرستان به ۴۹۸ مورد و یک‌هزار و ۶۴۱ رقبه رسیده و عمده وقف‌های این شهرستان برای ساخت خانه عالم و خانه قرآن، ساخت مساجد زنانه و مردانه و احداث مدرسه بوده است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های قرآنی گفت: با توجه به اینکه پرداختن به موضوع‌های قرآنی از محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بر این اساس امسال ۱۵۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های حفظ، روخوانی و حفظ موضوعی قرآن در این شهرستان آموزش دیدند.

وی در پایان سخنان خود افزود: سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران‌بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

 گفتنی است؛ از چهارم تا سیزدهم آبان (۲۵ صفر تا پنجم ربیع‌الاول) به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام
captcha