جلب اعتماد عمومی مردم برای ایجاد وقف تقویت شود
کد خبر: 3853468
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

جلب اعتماد عمومی مردم برای ایجاد وقف تقویت شود

گروه اجتماعی ــ فرمامدار طارم از افزایش آمار موقوفات در طارم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر جلب اعتماد برای مشارکت در وقف باید کمک کنیم اعتماد مردم پایدار شود.

جلب اعتماد عمومی مردم برای ایجاد وقف تقویت شودبه گزارش ایکنا از زنجان، ستار صفری، فرماندار طارم، ظهر امروز، ۸ آبان ماه در جلسه با رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای مساجد شهرستان که به مناسبت هفته وقف و بررسی مسائل و مشکلات این حوزه در طارم برگزار شد با بیان این‌که وقف همواره جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ما داشته است، افزود: موقافات و درآمدهای حاصل از آن می‌توانند تاثیرات بسیار مطلوبی در حوزه‌های مختلف اعم از آموزش، بهداشت و... داشته باشند.

صفری با اشاره به روحیه مشارکت‌جویانه مردم شهرستان طارم در امور خیریه، اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه و هیئت‌های اجرایی مساجد باید از این ظرفیت در راستای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف استفاده کنند.

فرماندار طارم با اشاره به افزایش آمار موقافات و درآمدهای حاصل از آن در شهرستان نسبت به سال‌های گذشته تاکید کرد: درآمدهای موقوفات باید طبق نیت واقف هزینه شود.

صفری با تأکید بر ضرورت جلب اعتماد مردم برای مشارکت در وقف و فعالیت‌های اجتماعی، ادامه داد: علاوه بر جلب اعتماد بایستی کمک کنیم اعتماد مردم پایدار شود.

فرماندار طارم با بیان این مطلب که نزدیک به 93 درصد جمعیت شهرستان از خدمات دهیاری‌ها بهره‌مند هستند، تصریح کرد: دهیاران بزرگترین بازوی اجرایی در سطح کشور هستند.

فرماندار طارم اعلام آمادگی کرد: از ظرفیت در اختیار دستگاه‌های اجرایی، شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان در راستای ترغیب افراد به وقف، احیا و بازسازی امام‌زادگان و پیگیری امور وقفی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha