وقف؛ از تربیت حافظان قرآن تا آزادسازی زندانیان
کد خبر: 3853532
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

وقف؛ از تربیت حافظان قرآن تا آزادسازی زندانیان

گروه اجتماعی _ مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مقدس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در مهرماه امسال 300 زندانی غیرعمد کشور از این طریق آزاد شده‌اند و در ماه ربیع الاول نیز تعداد دیگری از زندانیان آزاد می‌شوند، گفت: براساس سخنان و تاکیدات مقام رهبری، تربیت حافظان قرآن از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف است که تاکنون تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای حفظ قرآن از مرز یک میلیون و ۲۰۰ نفر گذشته است.

وقف؛ از تربیت حافظان قرآن تا آزادسازی زندانیانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مقدس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز 8 آبان‌ماه، در همایش یاوران وقف خراسان‌جنوبی در بیرجند با بیان اینکه وقف آثار و برکات بسیاری در جامعه دارد، اظهار کرد: گاه افراد صدقه‌ای به نام وقف می‌دهند که تا سال‌ها اثراتش باقی می‌ماند.

وی از راه‌اندازی ۲۰۰ مرکز افق برای خدمات‌رسانی در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی در بقاع متبرکه کشور خبر داد و اظهار کرد: یکی از وظایف این مراکز به خصوص در حوزه اجتماعی، شناسایی آسیب‌های آن محل است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مقدس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: واقفان و خیران باید به سمت نیازهای هر شهر و منطقه هدایت شوند که در این راستا اتاق‌های مشاوره در ادارات اوقاف راه‌اندازی شده است.

نوروزپور با بیان اینکه مقام رهبری بر وقف‌های متناسب با نیازهای روز جامعه تاکید دارند، ادامه داد: احصای نیازهای هر شهرستان و منطقه از وظایف اتاق‌های مشاوره است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹۰ هزار موقوفه در کشور وجود دارد، افزود: بسیاری از وقف‌ها در خصوص مراکز درمانی بوده و بیش از 55 درصد مراکز درمانی شهر تهران شامل بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌ها موقوفه است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مقدس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: وقف‌های مشارکتی یکی دیگر از سیاست‌های سازمان است چراکه با توجه به اینکه قیمت املاک افزایش یافته، اما عده‌ای از مردم تمایل دارند در ساخت و احداث یک مکان عام‌المنفعه مشارکت کنند که در قالب وقف این امکان وجود دارد.

نوروزپور ادامه داد: امسال سرمایه‌گذاری در حوزه پزشکی، کشاورزی، دامداری و غیره در دستور کار بوده که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون اثرات خوبی برای جامعه داشته است.

وی با بیان اینکه دهه وقف فرصتی برای اطلاع‌رسانی از سوی متولیان در خصوص آثار وقف است، اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار اوقاف قرار گرفته است.

نوروزپور بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز با سرمایه‌گذاری برای کاشت، برداشت و صادرات گیاهان دارویی به تولیدات خوبی دست یافته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دامداری نیز تولید و تکثیر نژادهای چندقلوزا در دستور کار است و مشکلات قیمت گوشت با سرمایه‌گذاری از محل موقوفات در نقاط مختلف کشور حل شده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مقدس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: براساس سخنان و تاکیدات مقام رهبری، تربیت حافظان قرآن از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف است که تاکنون تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای حفظ قرآن از مرز یک میلیون و ۲۰۰ نفر گذشته است.

نوروزپور ادامه داد: ۴۰ درصد منابع درآمدی بقاع و موقوفات برای امور فنی، عمرانی و سرمایه گذاری مشخص شده است.

وی یادآور شد: اوقاف به حوزه اشتغال و کارآفرینی وارد شده است که در این راستا آماده سرمایه‌گذاری برای طرح‌های مختلف هستیم که این امر نیازمند تصویب طرح در کمسیون سرمایه‌گذاری استانی و کشوری است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مقدس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به کارکرد وقف در حوزه خدمات اجتماعی، خاطرنشان کرد: در مهرماه امسال 300 زندانی غیرعمد کشور از این طریق آزاد شده‌اندو در ماه ربیع الاول نیز تعداد دیگری از زندانیان آزاد می‌شوند.

انتهای پیام
captcha