ارائه تعریفی روشن از هویت ملی،مهم‌ترین رسالت مدرسه است
کد خبر: 3853623
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

ارائه تعریفی روشن از هویت ملی،مهم‌ترین رسالت مدرسه است

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هویت، اساسی‌ترین، محوری‌ترین، عمیق‌ترین و بنیادی‌ترین مفهوم در عرصه تربیت است، گفت: مهم‌ترین رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بازشناسی، ارائه تعریف روشن از هویت ملی و تلاش برای خودآگاهی است.

ارائه تعریفی روشن از هویت ملی،مهم‌ترین رسالت مدرسه استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، امروز 9 آبان‌ماه، در اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: تمام انقلاب اسلامی، تبیین و اقامه توحید به عنوان یک نقشه راه و جهان بینی است.

وی با بیان اینکه مدرسه به عنوان یک نهاد اجتماعی، تربیتی و فرهنگی در تبیین گام دوم انقلاب نقش مهمی دارد، افزود: به دنبال تربیت توحیدی هستیم؛ بنابراین باید زمینه‌سازی کنیم که دانش‌آموز به هویت متعالی توحیدی خود نزدیک شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تحقق یک تفکر نیازمند این امر است که ابتدا در دل و اندیشه بنشیند تا عملی شود.

ذوعلم تصریح کرد: تمام آحاد جامعه می‌توانند برای خود نقشی در تبیین این بیانیه تعریف کنند، اما باید مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به طور خاص باید در این امر برنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به ما جهت می‌دهد که چه مطالبه‌ای باید داشته باشیم، اظهار کرد: اندیشه و جهت گیری هشت‌گانه در این بیانیه کهنه شدنی نیست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اگر مدارس به عنوان یک اندیشه و حرکت کلان راهبردی و مستمر مورد توجه قرار گیرند، تحولی عظیم ایجاد خواهد شد و در این صورت زمینه خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی حاصل می‌شود.

ذوعلم تصریح کرد: دانش‌آموزان در یک مدرسه مطلوب باید تعریف درستی از زندگی را یاد بگیرند و هر دانش‌آموز باید خود را یک عنصر تمدن‌ساز تعریف کند.

وی افزود: نیاز است هیئتی اندیشه‌ورز برای مدرسه تشکیل شود و افرادی صاحب اندیشه برای بهتر شدن وضعیت تعلیم هم‌اندیشی کنند که در این صورت شاهد تحولی بنیادین خواهیم بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه در فرآیند تمدن‌سازی حرف اول را می زند، اظهار کرد: جامعه‌پردازی از دیگر رسالت‌های مدرسه در تبیین گام دوم انقلاب است.

ذوعلم بیان کرد: امیدآفرینی مبتنی بر استدلال و جهان‌بینی از دیگر رسالت‌های مدارس در گام دوم انقلاب بوده که در این راستا نیاز است امیدآفرینی به دانش‌آموزان القا شود.

وی با بیان اینکه هویت، اساسی‌ترین، محوری‌ترین، عمیق‌ترین و بنیادی‌ترین مفهوم در عرصه تربیت است، تصریح کرد: هویت‌های صنفی، قومی و جنسیتی نباید بر هویت اصلی ایرانی، اسلامی و انقلابی سایه اندازد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مهم‌ترین رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بازشناسی، ارائه تعریف روشن از هویت ملی و تلاش برای خودآگاهی است.

ذوعلم یادآور شد: جوانان و نوجوانان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند که نیاز است نگاه توام با ایمان و اعتماد که در این بیانیه جاری است، در مدارس نیز شکل گرفته و تقویت شود.

 

انتهای پیام
captcha