البرز 1600 موقوفه دارد
کد خبر: 3854894
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

البرز 1600 موقوفه دارد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف البرز از وجود یک هزار و 600 موقوفه در استان خبرداد و گفت: 70 درصد موقوفات در حوزه کشاورزی است.

البرز 1600 موقوفه دارد

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به تفاهم‌نامه منعقدشده میان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و سازمان بسیج رسانه البرز، اظهارکرد: مقرر شد در راستای ترویج سنت حسنه وقف یا ساخت مستندات ترکیبی و گزارشی در خصوص ترویج وقف فعالیت کنیم که شناساندن فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات البرز نیز در این زمینه مدنظر است.
وی از وجود یک هزار و 600 موقوفه و 10 هزار رقبه در البرز خبر داد و بیان کرد: ۷۰ درصد موقوفات در البرز در قالب اقدامات کشاورزی و سایر موارد در دیگر حوزه‌ها از جمله صنعت هستند.
وی افزود: همچنین 9 پروژه ملی در قالب اقدامات اداره کل اوقاف البرز تعریف شده که از این تعداد، سه پروژه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور تصویب و مقرر شده با حمایت مسئولان در استان اجرا شود.
دشتکی بیان کرد: امیدواریم با تشکیل انجمن یاوران وقف توسط اصحاب رسانه البرز بتوانیم گام‌های خوبی را برای معرفی برکات، آثار وقف و تعریف اقدامات جدید با رویکردهای اجتماعی - فرهنگی برداریم.
وی همچنین به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و گفت: در مرحله اول آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در البرز همزمان با عید غدیرخم بیش از 15 زندانی آزاد شدند.
مدیرکل اوقاف البرز تصریح کرد: در مرحله دوم نیز در نهم و هفدهم ربیع‌الاول به ترتیب 9 و 21 زندانی آزاد می‌شوند.

انتهای پیام
captcha