نگاه عدالت‌خواهانه دین اسلام به جایگاه زن
کد خبر: 3856450
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

نگاه عدالت‌خواهانه دین اسلام به جایگاه زن

گروه معارف ــ رئیس آموزش و پرورش طارم با اشاره به نگاه عدالت‌خواهانه اسلام به زن، گفت: زن از جایگاه والایی در اسلام برخوردار است تا جایی که پیامبر دختر خود را ام ابیها نامید.

نگاه عدالت‌خواهانه دین اسلام به جایگاه زنبه گزارش ایکنا از زنجان، نقی صفری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان طارم عصر امروز، ۲۰ آبان ماه در همایش پدافند غیرعامل شهرستان طارم، گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات است.

صفری با بیان این‌که پدافند غیرعامل مصونیت‌سازی و آمادگی بشر در برابر اقداماتی است که حیات و زندگی او را به خطر می‌اندازند، بیان کرد: باید به صورت جدی با برنامه‌ریزی مناسبت نسبت به فرهنگ‌سازی و ایجاد باور نقش و تأثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اهتمام ورزید.

مدیر آموزش و پرورش طارم با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت توجه جدی  به این امر، تاکید کرد: پدافند غیرعامل پیش‌بینی راهکارها برای کم اثر کردن هرگونه تهدیدات، اتفاقات و بلایای طبیعی است و نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ پیشگیری و پیش‌بینی راهکارها از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

وی با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین نقشه‌های شیطانی دشمن، تهاجم فرهنگی بر علیه دختران است، گفت: دشمنان با روش‌های گوناکون در صدد کم رنگ کردن ارزش‌های دینی و ملی هستند که برای تحقق این امر نیز بی‌حجابی و الگوهای نامناسب غربی را ترویج می‌کنند.

 وی با تاکید بر این‌که مکتب حیات‌بخش اسلام به زنان و دختران شخصیتی ارزشمند و والا قایل شده است، تصریح کرد: این ارزشمندی به حدی است که پیامبر اسلام (ص) فرزند خود حضرت زهرا (س) نه تنها دختر بلکه مادر خود می‌نامد و ایشان را به فرمان الهی کوثر سرچشمه فیض الهی تلقی می‌کند.

 این مسئول با تاکید بر اینکه کانون گرم خانواده رکن اساسی تشکیل و بقای جامعه سالم است، افزود: از دیدگاه اسلام زنان و دختران از ارکان اصلی شکل‌گیری نهاد خانواده و زیربنای جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های دشمنان در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ غربی و بی‌هویت‌سازی جوانان ایرانی، بیان کرد: فضاهای مجازی علی‌رغم فوائد و ضرورتی که در جامعه جهانی دارند متاسفانه خطرات و آسیب‌هایی هم دارند که در صورت عدم توجه به آن ویرانگر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha