بزرگترین دانشگاه‌ها از محل وقف اداره می‌شود
کد خبر: 3856671
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی: 

بزرگترین دانشگاه‌ها از محل وقف اداره می‌شود

گروه اجتماعی ــ‌ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی گفت: بزرگترین دانشگاه‌ها از محل وقف می‌چرخد و بزرگترین دانشمندان از محل موقوفات تربیت می‌شوند و امیدواریم از محل موقوفات انسانی‌هایی تربیت کنیم که نیروی متعهد باشند.

بزرگترین دانشگاه‌ها از محل وقف می‌چرخدبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز 21 آبان، در نخستین همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی، گفت: اگر دولت دارای بودجه لازم باشد قطعا به حوزه وقف کمک‌هایی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در مکتب اسلام بسیار تاکید شده موضوع وقف است، وقف می‌تواند معضلات و مشکلات جامعه را حل کند و اگر مردم به موضوع وقف بیش از پیش ورود پیدا کنند مشاهده می‌کنیم که جامعه از دست بسیاری از معضلات نجات می‌یابد.

بخشی‌پور با توجه به اینکه همایش کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی برای اولین بار در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، اظهارکرد: طی سال گذشته فراخوان برای ارائه مقالات دادیم که در این مدت 118مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد 81 مقاله مورد تایید قرار گرفته و شاهد شرکت کردن حدود 60درصد از محققان کشور در این همایش بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی یادآور شد: بزرگترین دانشگاه‌ها از محل وقف می‌چرخد و بزرگترین دانشمندان از محل موقوفات تربیت می‌شوند و امیدواریم از محل موقوفات انسانی‌هایی تربیت کنیم که نیروی متعهد باشند.

انتهای پیام
captcha