به گزارش کانون خبرنگاران
ایکنا،
نبأ؛ حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) موعود قم، دوم آذرماه در دیدار با علیرضا حاجیانزاده، مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، اظهار کرد: از ابتدای سال 90 مجموعه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) موعود تشکیل شد و اصل کار با سرپرستی حجتالاسلاموالمسلمین قرائتی بهصورت افتخاری اداره میشود، اما جایگاه حقوقی دارد.
وی افزود: دفتر مرکزی این بنیاد در تهران است و این مجموعه در هر استان بهصورت افتخاری با حضور جمعی از افراد دلسوز فعالیتهایی دارد. هر استان تشکیلات مستقل به خود را دارد و فعالیتهای خوبی در تعامل با آموزش و پروش صورت گرفته است؛ در آموزش و پرورش چند بخشنامه و تفاهمنامه داشتیم که در مسیر گسترش معارف مهدویت در بدنه آموزش و پرورش از پیش دبستانی تا مقاطع بالاتر و خانواده فرهنگیان است.
حجتالاسلام شهیدی بیان کرد: همچنین چند تفاهمنامه با اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش داریم؛ در قم با توجه به اینکه امین جعفری، مدیرکل قبلی آموزش و پرورش فعالیت خوبی داشت، کتابی برای سال دوم و سوم راهنمایی تدوین و دوره مهدویت برای مربیان پرورشی برگزار شد.
وی گفت: در سالهای قبل، فعالیتها گسترده بود؛ اکنون نیز تعامل با شیخالاسلام، مدیرکل فعلی آموزش و پرورش قم نیز در تداوم است و تاکنون هشت تفاهمنامه با قم امضا کردهایم و به بیش از 800 مدرسه در قم اعزام کارشناس و مبلغ مهدویت و نیز نشستهای تخصصی داشتیم.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) موعود قم افزود: تیم 30 نفره بانوان به مدارس اعزام میشود، در شهرستانها نیز درخواستهایی داریم که در مقابله با آسیبهای مهدویت و فرق انحرافی فعالیتهایی را انجام میدهیم، هر چند در محدوده قم فعالیتهایی داریم ولی برکاتی در استانهای دیگر داشتیم و توانستهایم در نظام و مسیر ولایت خدمت کنیم.
وی اظهار کرد: مهمترین دغدغه در مسیر خدمت، کمبود اعتبارات است بهطوری که حتی هزینههای تردد و رفتوآمد مبلغان به مدارس را نداریم، ضمن اینکه فاقد فضای مناسب برای برنامهها و فعالیتهای خود هستیم.
حجتالاسلام شهیدی اظهار کرد: مدارسی که در ایام تابستان تعطیل است، میتوانند ظرفیتی برای برگزاری دورههای آموزشی برای طلاب باشند تا در قم، مبلغ مهدویت پرورش دهیم، میتوان از ظرفیت این مبلغان حتی در برگزاری نماز جماعت استفاده کرد.
وی گفت: قم در بسیاری از عرصهها مظلوم واقع شده است و به همین دلیل مورد هجمههای زیاد قرار میگیرد و باید به لحاظ فرهنگی و دینی به تولید محتوای مناسب در مقابله با آسیبها و هجمهها پرداخت.
نیازمند بانک اطلاعات قوی از محتواهای دینی و اعتقادی برای دانشآموزان هستیمهمچنین در این دیدار علیرضا حاجیانزاده، دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اظهار کرد: استفاده مقطعی از امکانات آموزش و پرورش میتواند راهبرد خوبی در جبران امکانات باشد؛ از تعامل مسئولان برای ظرفیتسازی در ارتقای فرصتها باید استفاده کرد.
وی تصریح کرد: ارتباط با حوزه دارای ظرفیتهای فراوانی است و میتوان بر این اساس از ظرفیت این مؤسسه نیز بهرهگیری کرد.
حاجیانزاده بیان کرد: در چند حوزه فعالیتها را ساماندهی میکنیم؛ دبیرخانه برنامه پنج ساله، رابطه با حوزه را تعریف کرده است که شامل تولید فکر و محتوا برای آموزش و پرورش متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان از سوی حوزه و تولید کتاب و مجلات، برگزاری اردوها و مسابقات است.
وی اظهار کرد: یکی از محتواهای مهم، مهدویت و سیره اهل بیت(ع) است؛ باید بانک اطلاعاتی قوی از محتواهای دینی و اعتقادی داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف تربیتی خود دست یابیم.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: شناسایی شبهات در دانشآموزان و پاسخگویی به آن و احصای آسیبهای اجتماعی ویژه دانشآموزان و نسخههای عملیاتی اعزام مبلغان و کارشناسان در سطح مدارس و تغذیه فکری معلمان و مربیان با آموزشهای دینی و ایجاد مدارس پیش حوزوی از جمله اقدامات ستاد همکاریها بوده است.
اکبر پوستچیان