پارلمان عربی خواستار احقاق حقوق ملت فلسطین شد
کد خبر: 3860380
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

پارلمان عربی خواستار احقاق حقوق ملت فلسطین شد

گروه بین‌الملل ـ پارلمان عربی از جامعه بین الملل درخواست کرد برای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی در زمینه احقاق حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف وارد عمل شود.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مشعل سلمی، رئیس پارلمان عربی در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین که مصادف با 29 نوامبر است، خواستار بازخواست و محاکمه سران رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایت علیه ملت بی گناه فلسطین و ملزم نمودن این رژیم به پایبندی به قطعنامه‌های بین‌المللی شد.

سلمی به اقدامات یکجانبه آمریکا در رابطه با عملیات صلح در فلسطین و تهدید امنیت منطقه و جهان از طریق شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و به رسمیت بشناختن اشغالگری این رژیم در بلندی‌های جولان سوریه اشاره و تاکید کرد که تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر مشروع بودن شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری و قدس اشغالی، نقض صریح منشور و قطعنامه های سازمان ملل است.

وی از تمامی گروه های فلسطینی خواست در مسیر تحقق وحدت و کنار گذاشتن دودستگی و اختلافات داخلی گام بردارند.

رئیس پارلمان عربی از جامعه بین الملل نیز خواست برای برگزاری موفقیت‌آمیز و شفاف انتخابات سراسری در قدس، کرانه باختری و نوار غزه تلاش کند.

مشعل سلمی بار دیگر بر حمایت پارلمان عربی از ملت فلسطین و حقوق مشروع آن و مقابله با تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها برای نابودی مساله فلسطین تاکید کرد.

لازم به ذکر است که 29 نوامبر در سازمان ملل روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین نامگذاری شده است. 
انتهای پیام
captcha