پیام فرمانده کل سپاه به مناسبت سی و چهارمین سالگرد شهادت شهید یادگار امیدی
کد خبر: 3860710
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸

پیام فرمانده کل سپاه به مناسبت سی و چهارمین سالگرد شهادت شهید یادگار امیدی

گروه فرهنگی ــ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی سی و چهارمین سالروز شهادت سردار شهید حاج یادگار امیدی، از شهدای شاخص استان ایلام را گرامی داشت.

پیام فرمانده کل سپاه به مناسبت سی و چهارمین سالگرد شهادت شهید یادگار امیدی
به گزارش ایکنا از ایلام در متن پیام سرلشکر حسین سلامی آمده است:
امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"مقام معظم رهبری"
برخود فرض می‌دانم سالروز شهادت شهید والامقام یادگار امیدی را خدمت خانواده معظم ایشان تبریک و تسلیت عرض نمایم. خداوند روح پرفتوح این شهید را با سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین محشور فرماید.
سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
همچنین به همین مناسبت یادواره سردار شهید حاج یادگار امیدی به همت سپاه ناحیه سیروان روز یکشنبه ۱۰ آذرماه ۹۸ ساعت ۱۵ در مسجد امیرالمومنین(ع)  روستای «چشمه رشید» با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار می‌شود.
شهید یادگار امیدی در هشتم آذرماه سال ۱۳۶۴ در سن ۳۰ سالگی و در منطقه عملیاتی کولگ مهران در مصاف با مزدوران فرسان موسوم به گوش برها، لباس سرخ فام شهادت را جایگزین لباس خاکی رنگ فرماندهی اطلاعات عملیات جنگ کرد و شادمانه و سبک بال به دیدار معبود پر کشید.
این شهید بزرگوار یکی از تشکیل دهندگان گروه ضربت که در تعقیب مزدوران موسوم به (فرسان) بودند است. این گروه که در منطقه عمومی مهران و دهلران فعال بود، با کمین کردن در مقابل رزمندگان اسلام و بریدن گوش و یا سر آنها و انتقال به خاک عراق از افسران و فرماندهان ارتش عراق پولهای زیادی را می گرفتند.
حضور این نیروها در منطقه باعث ناامنی برای عقبه نیروهای رزمنده شده بود و به همین منظور یادگار امیدی اقدام به تشکیل گروه ضربت به منظور تعقیب و از بین بردن آنان کرد. وی بارها به همراه گروه ویژه با این نیروها درگیر شد و عده ای از آنان را به هلاکت رساند تا اینکه در حین درگیری با آنان به شهادت رسید.
محمدعلی قاسمی از نویسندگان استان ایلام در کتابی با عنوان «یادهای یادگار» ابعاد زندگی این شهید شاخص را بررسی کرده است.
انتهای پیام
captcha