دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی در قاهره
کد خبر: 3861724
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی در قاهره

دیگر رسانه‌ها ــ رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی  در قاهره با هم دیدار کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دیدار اسماعیل هنیه، رئیس جنبش حماس و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، 5 ساعت به طول انجامید و طی آن دو طرف درباره آخرین تحولات فلسطین و روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

در این دیدار درباره خطرات پیش ‌روی مسئله فلسطین به ویژه معامله قرن و اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای یهودی‌سازی قدس و سیطره بر مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن گفت‌وگو شد.

مسئله شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و حمایت آمریکا از آن و توطئه‌ها برای حذف مسئله آوارگان فلسطینی از دیگر محورهای این دیدار بود.

هنیه و النخاله درباره تجاوز دو روزه اخیر دشمن صهیونیستی به نوار غزه که به شهادت بهاء ابو العطا از فرماندهان ارشد گروهان‌های قدس منجر شد و تلاش دشمن برای ترور اکرم العجوری، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی در دمشق نیز گفت‌وگو کردند.

این دو رهبر فلسطینی در بخش دیگری از این دیدار به بررسی مسئله اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و اوضاع سخت و ناگوار آنان پرداختند و بر ضرورت پایان رنج و محنت‌های آنان و تلاش برای آزادی آنها از زندان تأکید کردند.

اسماعیل هنیه و زیاد النخاله ضمن گفت‌وگو درباره وضعیت آوارگان فلسطینی در خارج، بر حق ثابت آنان در بازگشت به شهر و دیار خود تأکید کردند. آنها با شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948 نیز اعلام همبستگی کردند.

این دو رهبر فلسطینی اعلام کردند که همکاری و هماهنگی بین حماس و جهاد اسلامی به ویژه در چارچوب اتاق مشترک گروه‌های مقاومت در عالی‌ترین سطح ممکن ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، دو طرف درباره اوضاع داخلی فلسطین به ویژه موضوع برگزاری انتخابات بحث و تبادل نظر و بر ضرورت تلاش برای تحقق وحدت ملی به منظور پرداختن بهتر به چالش‌ها و خطرات پیش روی مسئله فلسطین و بازسازی فوری ساختار سازمان آزادی‌بخش تأکید کردند.

برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت در مرزهای غزه و حضور پررنگ و چشمگیر فلسطینیان در این فعالیت مردمی از دیگر مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

انتهای پیام
captcha