آتش‌بس بلندمدت گروه‌های فلسطینی با اسرائیل تکذیب شد
کد خبر: 3863086
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴

آتش‌بس بلندمدت گروه‌های فلسطینی با اسرائیل تکذیب شد

گروه بین‌الملل ــ جنبش‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی، طرح هرگونه آتش‌بس بلندمدت با رژیم صهیونیستی را تکذیب کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، خالد البطش، عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین، گزارش‌های منتشرشده مبنی بر آتش‌بس بلندمدت با اشغالگران را تکذیب کرد و گفت: در نشست قاهره، ایده ساخت جزیره شناور در دریای غزه مطرح نشد.

البطش با تأکید بر این که محورهای اصلی این نشست، ضرورت متوقف ساختن تجاوز اشغالگران به مردم فلسطین بود، گفت: تداوم برپایی راهپیمایی بازگشت، لزوم دستیابی به وحدت، تحقق مشارکت و همکاری ملی و پایان بخشیدن به اختلافات از جمله موضوعات قابل بحث در این نشست بود.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر ضرورت مقاومت در پاسخ به تجاوزگری‌های دشمنان تأکید کرد و گفت: این سر و صداهای ساختگی با هدف ضربه‌زدن اعتماد مردم فلسطین و ایجاد اختلاف میان فلسطینیان ایجاد شده است.

هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین جلساتی را با حضور سازمان اطلاعات مصر و رهبران جنبش حماس در قاهره برگزار کرد.

علاوه بر این، مصر به رهبران جهاد اسلامی در غزه اجازه داده است که قاهره را برای دیدار با کشورهای دیگر منطقه ترک کنند که انتظار می‌رود رهبران این جنبش به کشورهای ایران، سوریه و لبنان سفر کنند. 

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز، 19 آذرماه، انجام مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس بلند مدت با این رژیم را تکذیب کرد.
 
خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد: جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای اخبار منتشرشده در برخی رسانه‌ها درباره آتش‌بس بلندمدت با اشغالگران اسرائیلی واخبار جعلی، دروغ‌ها و اتهامات منتشر شده همراه آن را تکذیب و تاکید کرد: این مسئله در دیدارهای حماس با میانجی‌ها مطرح نشد.

حماس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها را ادامه تلاش‌ها برای تحریک‌ و تحریف علیه حماس و موضع‌گیری‌ها و برنامه‌های مقاومتی آن دانست و احتمال داد این اقدام در راستای درگیر کردن افکار عمومی برای سرپوش گذاشتن بر برخی امتیازدهی‌های خطرناک انجام شده است.

پیشتر رسانه‌های فلسطینی و عربی اعلام کرده بودند، اسماعیل هنیه و زیاد النخاله، رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در سفر اخیرشان به قاهره، با مسئولان مصری توافق درباره آتش‌بس بلند مدت با رژیم صهیونیستی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سازمان ملل، مصر و قطر از چند ماه قبل هدایت رایزنی‌هایی با هدف سازش میان گروه‌های فلسطینی غزه و اسرائیل از راه کاهش محاصره علیه نوار غزه در مقابل توقف اعتراضات فلسطینی‌ها در نزدیکی مرزهای اراضی اشغالی را برعهده دارند.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا وجود توافق طولانی مدت با حماس را تأیید کرده است. این در حالی است که جنبش حماس هرگونه بحث در رابطه با صلح طولانی مدت و آتش‌بس 10 ساله را تکذیب کرد.

انتهای پیام
captcha