دست پنهان واردکنندگان کالای تولید شده در داخل کوتاه شود
کد خبر: 3862088
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

دست پنهان واردکنندگان کالای تولید شده در داخل کوتاه شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه رشت راه‌اندازی مجدد یکی از کارخانجات نیمه تعطیل استان گیلان را مایه خوشحالی جوانانی که در این عرصه مشغول کار هستند، دانست و گفت: باید دستان پنهان واردکنندگان کالایی که در داخل تولید می‌شود را کوتاه کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز،‌ 15 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرارسیدن ایام نام‌نویسی کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هیئت‌های اجرایی و نظارتی دقت عمل لازم را در احراز صلاحیت‌ها داشته باشند؛ البته همواره آبرو و حیثیت افراد را اولویت قرار دهند.

وی حضور گسترده مردم در انتخابات را یکی از ارکان اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: حضور همه اقشار و اصناف مردم در انتخابات امری ضروری است، اما نباید به بهانه جذب حداکثری اجازه ورود هر کسی را به عرصه انتخابات بدهیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه افراد احراز صلاحیت شده باید در تراز انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری باشند، گفت:‌ وظیفه هیئت‌های اجرایی احراز صلاحیت کاندیداهاست و نباید این وظیفه خطیر و مهم را تنها به شورای نگهبان واگذار کنند و افکار عمومی را نسبت به پذیرش یا رد افراد به سمت شورای نگهبان معطوف سازند.

امام جمعه رشت از هیئت‌های نظارت نیز خواست در ادامه وظایف هیئت‌های اجرایی عمل کنند و یادآور شد:‌ همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، کسانی که توانایی مدیریت ندارند نباید در مجلس حضور پیدا کنند.

وی ضمن گرامیداشت 16 آذر و یاد و خاطره شهدای دانشجویی که به دست رژیم طاغوت به شهادت رسیدند، افزود:‌ دانشجویان، قشر نخبه و اثرگذار جامعه هستند؛ لذا دشمنان قسم‌خورده انقلاب و نظام می‌خواهند بصیرت و آگاهی سیاسی را از آن‌ها بگیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، جنگ امروز را جنگ شناختی دانست که سخت‌تر و پیچیده‌تر از جنگ نظامی است و عنوان کرد:‌ دشمن با استفاده از فضای مجازی آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی را هدف قرار داده و به‌دنبال تخریب ارزش‌ها و باورهای ملی و مذهبی از طریق جایگزین کردن فرهنگ غرب بین مردم به‌ویژه قشر جوانان و نخبگان است.

امام جمعه رشت راه‌اندازی مجدد یکی از کارخانجات نیمه تعطیل استان گیلان را مایه خوشحالی جوانانی که در این عرصه مشغول کار هستند، دانست و گفت: برخی از واردکنندگان هدف خود را کاهش قیمت کالاهای داخلی می‌دانند، اما در عمل کاری جز تعطیلی کارخانجات نکرده‌اند؛ لذا باید دستان پنهان واردکنندگان کالایی که در داخل تولید می‌شود را کوتاه کنیم.

وی با بیان اینکه اعتماد به اروپا همانند اعتماد به آمریکا نتیجه‌ای جز ناامیدی ندارد، گفت:‌ اروپاییان خودشان انواع و اقسام سلاح‌های کشتار جمعی دارند، اما موشک‌های دفاعی ایران را عامل ناامنی منطقه می‌دانند و از این طریق ما را تهدید می‌کنند تا مجدداً مذاکره کنیم؛ لذا فریب اروپا را نخواهیم خورد.

وی با اشاره به توجه اسلام به تربیت فرزندان، عنوان کرد: تشویق و تنبیه از جمله مولفه‌های تربیتی است، اما آموزه‌های اسلامی تشویق را مقدم بر تنبیه می‌داند و تنبیه نیز دارای شرایط ویژه است. در واقع تنبیه باید جنبه آگاهی‌بخشی به فرزندان داشته باشد و لزوماً با ضرب و شتم همراه نیست.

آیت‌الله فلاحتی تنبیه بدنی فرزندان را دور از عقل و خرد دانست و گفت: هدف از تنبیه باید آگاهی دادن نسبت به کار خطا و جلوگیری از تکرار مجدد آن کار باشد؛ در غیر این صورت تنبیه اثر معکوس خواهد داشت و نتیجه تربیتی ندارد.

انتهای پیام
captcha