کشف مسیر سعادت از ره آورد تدبر در قرآن
کد خبر: 3863894
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

کشف مسیر سعادت از ره آورد تدبر در قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: زندگی درست و قرآنی همان چیزی است انسان را به سعادت می‌رساند و این امر جز با خواندن آیات قرآن و کمی فکر در مورد آن امکان‌پذیر نخواهد شد.

کشف مسیر سعادت از ره آورد تدبر در قرآنحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ، در حاشیه ششمین دوره کرسی تلاوت و تدبر در قرآن با محوریت سوره لقمان، یس و جزء 30 قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از آداب تلاوت قرآن توجه به معانی قرآن و اندیشیدن در آیات آن است و تا زمانی که آیات را درک نکنیم نمی‌توانیم از آن بهره ببریم.

وی افزود: شاخصه اولیه عمل به قرآن این است که برای فهم قرآن و معارف گوناگون آن به در خانه پیامبر اکرم(ص) برویم و راه درست را از کلام ایشان و اهل بیت(ع) دریابیم.

مدرس این دوره خاطرنشان کرد: تنها راه عمل به مفاهیم قرآن فکر کردن درباره آن و اندیشیدن درباره راه زندگی ائمه اطهار(ع) است.

عباسی اظهار کرد: در سوره لقمان به ویژگی افراد نیکوکار اشاره شده است که برپا داشتن نماز و دادن زكات یکی از این ویژگی‌هاست.

وی با بیان اینکه یقین به آخرت از دیگر ویژگی‌هاست، افزود: در آیه 6 این سوره آمده است که برخى از مردم كسانى‏ اند كه سخن بيهوده را خريدارند تا مردم را بى هيچ دانشى از راه خدا گمراه كنند و راه خدا را به ريشخند گيرند براى آنان عذابى خواركننده خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در آیه 7 این سوره آمده است که چون آيات ما بر او خوانده شود با نخوت روى برمى‏ گرداند چنانكه گويى آن را نشنيده يا گويى در گوش‌هايش سنگينى است، پس او را از عذابى پر درد خبر ده.

عباسی اظهار کرد: بنابراین یکی از ویژگی‌های افراد نیکوکار، ایمان آوردن به آیات الهی و تفکر در این آیات است چراکه تنها با تفکر در این آیات می‌توان به راه راست هدایت شد.

وی ادامه داد: سپس در این سوره خداوند این افراد با این ویژگی‌ها را به بهشت و سرای جاودان بشارت می‌دهد که بالاترین نتیجه برای فرد نیکوکار است.

مدرس این دوره تصریح کرد: اگر نتیجه این اعمال صالح را بدانیم، به این کارها دعوت شده و با این ویژگی‌ها به زندگی دنیا و آخرت خود رنگ می‌دهیم.

عباسی اظهار کرد: بنابراین هدایت به راه راست و درستی که نتیجه آن رسیدن به خداوند است، مهم‌ترین مفهوم آیات ابتدایی این سوره است که برای مؤمنان نیز در زندگی دنیا و آخرت اثربخش است.

وی افزود: باید با تکیه بر این مفاهیم، زندگی خود را بنا کنیم تا بتوانیم به نتیجه‌ای که خداوند برای افراد با این ویژگی‌ها درنظرگرفته برسیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: زندگی درست و قرآنی همان چیزی است انسان را به سعادت می‌رساند و این امر جز با خواندن آیات قرآن و کمی فکر در مورد آن امکان‌پذیر نخواهد شد.

در این دوره که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و مؤسسه علمی کاربردی بیرجند برگزار شد؛ 40 نفر از دانشجویان حضور داشتند.

تقویت انس با قرآن و ترویج تدبر در قرآن در میان دانشگاهیان، آشنایی با اسرار نهفته قرآن و افزایش فهم و درک فراگیران در این خصوص و ترغیب فراگیران به کاوش و اندیشه در این مفاهیم از اهداف برگزاری این جلسه بود.

کشف مسیر سعادت از ره آورد تدبر در قرآن

کشف مسیر سعادت از ره آورد تدبر در قرآن

کشف مسیر سعادت از ره آورد تدبر در قرآن

کشف مسیر سعادت از ره آورد تدبر در قرآن

انتهای پیام
captcha