لوازم موفقیت محصولات اسلامی و قرآنی
کد خبر: 3864009
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کارشناس استارت‌آپ تشریح کرد:

لوازم موفقیت محصولات اسلامی و قرآنی

گروه اقتصاد ــ امیرحسین اسدی گفت: اگر می‌خواهید محصول قرآنی تولید کنید، باید به میان مردم بروید و به آنها بگویید آیا مایل به خریدن آن محصول هستید؟ همچنین باید محصول را به آنها بدهید که تست کنند، در غیر این صورت، محصول تولیدی شما به هیچ دردی نمی‌خورد.

به گزارش ایکنا، امیرحسین اسدی، کارشناس استارت‌آپ و کسب‌و‌کارهای نوپا، در پانزدهمین رویداد استارت‌آپی اسلامی – قرآنی «طلوع برکت» در سخنرانی خود با عنوان «چگونه وارد بازار شویم؟» اظهار کرد: دو نکته کلیدی باید در نظر داشت. کلیدی‌ترین نکته این است که محصول، هیچ ارزشی ندارد، بلکه بازار ارزش دارد. به ویژه جلوی سرمایه‌گذار اینقدر از محصول صحبت نکنید، بلکه از پول و بازار صحبت کنید.

وی ادامه داد: حتی اگر بهترین محصول دنیا را داشته باشید، شما باید به سرمایه‌گذار بگویید که این محصول قرار است کجا فروش برود؟ 90 درصد ما هنگام ارائه در نزد سرمایه‌گذار مدام اشتباه می‌کنیم، چراکه دائماً از محصول صحبت می‌کنیم، در حالی که باید از بازار صحبت کنیم.

اسدی افزود: چند روز قبل از تبیان نزد من آمدند و گفتند که محصولات زیادی داریم که هزینه‌های بسیاری هم کرده‌ایم، اما بنده گفتم که آیا امروز بازار، تبیان می‌خرد؟ آیا نسل امروز برای کسب اطلاعات به سایت تبیان مراجعه می‌کند یا باید بزک شود؟ یکی از مشکلات اصلی که 90 درصد از محصولات فرهنگی اسلامی خریدار ندارد، همین است. افراد نباید در اتاق‌های شیشه‌ای بنشینند و برای مردم محصول تولید کنند، بلکه باید با مردم در ارتباط باشند.

کسانی‌که قصد تأسیس استارت‌آپ دارند ابتدا باید به جایی همانند مترو بروند و محصولات خود را به فروش برسانند تا با بازار واقعی آشنا شوند. این برای شروع کار است بنابراین باید بتوانید خودتان را به دیگران عرضه کنید

این کارشناس استارت‌آپ و کسب‌وکارهای نوپار یادآور شد: اگر می‌خواهید محصول قرآنی هم تولید کنید باید به میان مردم بروید و به آنها بگویید آیا مایل به خریدن آن محصول هستید؟ همچنین باید محصول را به آنها بدهید که تست کنند وگرنه محصول تولیدی شما به هیچ دردی نمی‌خورد. اینکه به دیگران بگویید که محصول من فاخر و عالی است، فایده‌ای ندارد.

وی بیان کرد: برخی‌ میلیاردها تومان هزینه می‌کنند، اما به نتیجه نمی‌رسند، بنابراین مدل خود را عوض می‌‌کنند. کسانی‌که قصد تأسیس استارت‌آپ دارند، ابتدا باید به جایی همانند مترو بروند و محصولات خود را به فروش برسانند تا با بازار واقعی آشنا شوند. این برای شروع کار است، بنابراین باید بتوانید خودتان را به دیگران عرضه کنید.

اسدی گفت: نکته دیگر این است که فقط یک ایده را ارائه دهید. هیچ وقت در نزد سرمایه‌گذار از دو ایده و از دو نگرش صحبت نکنید. سرمایه‌گذار حتی استرس‌ شما را هم درک می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید وارد عرصه شوید، اول خودتان را درست کنید. اگر استارت‌آپ یا فروش شما مشکلی داشت، مقصر خودتان هستید.

اسدی اظهار کرد: در نزد سرمایه‌گذار به خوبی توضیح دهید. همچنین تا می‌توانید محصول خود را بفروشید که اگر فروختید، برنده هستید. اصل سوم این است که با هر کسی وارد یک تیم نشوید. 70 درصد عامل مرگ استارت‌آپ‌ها در ایران، ازدواج بد تیمی است. بنابراین با هرکسی وارد تیم نشوید، چراکه استارت‌آپ عرصه مبارزه است و باید هم‌تیمی‌های خوبی داشته باشید.

وی اظهار کرد: بزرگترین رقیب یک استارت‌آپ و عامل مرگ وی این است که دارای رقیب نباشد. از سوی دیگر باید دانست که چوب مشتری ارزش زیادی دارد، چراکه نقاط ضعف و قوت ما را یادآوری می‌کند. موضوع دیگر این است که نیت کسب و کار از خود کسب و کار مهم‌تر است. وقتی هدف شما رفع نیاز باشد، ناخوداگاه به موفقیت می‌رسید. همچنین تصمیم بگیرید که بخشی از درآمد سالانه خود را خرج کسب‌وکار کنید.

انتهای پیام
captcha