نگرانی‌ فعالان قرآنی از کاهش بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال آینده
کد خبر: 3865373
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

نگرانی‌ فعالان قرآنی از کاهش بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال آینده

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کاهش 80 درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال آینده، فعالان قرآنی را در امر برگزاری برنامه‌های قرآنی نگران می‌کند.

نگرانی‌های فعالان قرآنی در پی کاهش بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال آیندهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شامگاه گذشته 28 آذرماه در اختتامیه اولین جشنواره توانمندسازی موسسات قرآن و عترت خراسان رضوی که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به کاهش 80 درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال 99 نگران این موضوع هستیم که نمایشگاه قرآن و عترت و جشنواره آیات که هرساله برگزار می‌شود به کجا می‌رسد. اما ما در اداره فرهنگ و ارشاد استان تلاش می‌کنیم که بخشی از سهم بودجه‌ای که به اداره اختصاص داده می‌شود را در اختیار موسسات قرآنی قرار دهیم.

وی افزود: در واقع این موسسات نیز باید جدای از نهادهای حاکمیتی و دولتی باشند و در کنار ما نیز آن‌ها هم در راستای قعالیت‌های قرآنی مانند برگزاری نمایشگاه قرآن و... گام برداشته و به این عرصه‌ها ورود پیدا کنند.

کاظمی نسب عنوان کرد: از این رو پیشنهاد من به اتحادیه قرآن و عترت استان این است که بر روی مسائل حقوقی، معافیت‌های مالیاتی، اعتبارات، دریافت مبالغی در قبال استفاده از آب، برق و گاز موسسات قرآنی نیز توجه بیشتری داشته باشد و در جهت حل اینگونه مشکلات موسسات سعی خود را داشته باشد. من نیز در اینجا آمادگی خود را در جهت توجه به مباحث حقوقی اینگونه موسسات اعلام می‌کنم.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین گفتنی است که اتحادیه قرآنی استان نیز باید در حوزه اشتغال‌زایی هم ورود کند و تلاش خود را در جهت دریافت تسهیلات داشته باشد، چرا که در این صورت آن دسته از فعالان قرآنی که مدتی وارد کار می‌شوند اما پس از مدتی از کار بر کنار می‌شوند، می‌توانند به لحاظ شغلی امنیت بهتری داشته باشند که در این صورت نیز می‌توان شاهد بهتر بودن شرایط اقتصادی جامعه هم خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: دنیای امروز در حال پیشرفت است و ما فعالان قرآنی باید از این پیشرفت‌ها در راستای فعالیت‌های حوزه تخصصی خود استفاده بهینه داشته باشیم و برگزاری جشنواره‌هایی از این دست نیز می‌تواند در همین راستا قرار گیرد، چرا که مدیران موسسات می‌توانند از این فضاهای موجود استفاده کنند. همچنین ما نیز اگر بتوانیم سبک زندگی قرآنی را در اینگونه فضاهای موجود پیش بریم، در این هنگام می‌توان گفت که نتیجه خوبی در این خصوص گرفته‌ایم.

کاظمی نسب عنوان کرد: در واقع آیات قرآن، آیات زندگی است و اگر بتوانیم آیات قرآن را برای جوانان معرفی کنیم تا از آن‌ها در زندگی خود استفاده کنند و به کار گیرند. ما اگر اینگونه الگوهای مناسب را برای جوانان استفاده و به او معرفی نکینم، قطعا آن‌ها به دنبال الگوهای غربی خواهند رفت و از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بنابراین به جا است که ما این الگوها را به جوانان معرفی و همچنین معارف دینی را از آیات قرآن استخراج کنیم و به صورت ملموس و محسوس در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی تاکید کرد: از این رو با توجه به اینکه این امر، نیاز به یک کار دقیق و هنری دارد اما با وجود اینکه ابزارهای آن نیز برای ما فراهم است، این نیاز احساس می‌شود که ما از این ابزارها بتوانیم استفاده درستی در راستای فضاهای قرآنی ببریم، در این میان نیز برگزاری جشنواره‌های قرآنی متعدد در صدد است که اینگونه فضاها را به وجود آورد.

گفتنی است که 50 موسسه در جشنواره توانمندسازی موسسات قرآن و عترت خراسان رضوی شرکت کردند و بالاترین امتیاز 292 و پایین‌ترین امتیاز را کسب شد. خانم جعفری مدیر موسسه قرآن و عترت راه علی(ع) موسسه مرحوم استاد جعفری یگانه، خانم شکاری مدیر موسسه قرآن و عترت سراج اندیشه شهرستان خلیل آباد، فاطمه غفرانی مدیر موسسه قرآن و عترت یوسف زهرا(س) و سلمان حصاری مدیر موسسه ساسله‌الذهب عرفان نیشابور؛ به ترتیب رتبه اول تا چهارم این جشنواره را کسب کردند.

انتهای پیام
captcha