روحانیون فقط به فراگیری علوم حوزوی بسنده نکنند
کد خبر: 3866470
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
حجت‌الاسلام قرائتی:

روحانیون فقط به فراگیری علوم حوزوی بسنده نکنند

گروه معارف ــ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه روحانیان نباید فقط به علوم حوزوی بسنده کنند، گفت: اگر یک روحانی نتواند در روز پنج ساعت مطالعه مفید داشته باشد، نمی‌تواند استاد شود.

روحانیون فقط به فراگیری علوم حوزوی بسند نکنندبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در جمع روحانیون استان بیان کرد: روحانیان باید با توجه به نیازهای روز جامعه و مقتضیات زمان، مسلط به علوم مربوطه شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط زمان امروز، برای پاسخگویی به شبهات بویژه در نسل جوان، روحانیان باید با مطالعه و ممارست برای پاسخگویی به این مسائل آمادگی داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: اگر یک روحانی نتواند در هر شبانه‌روز پنج ساعت مطالعه کند، نمی‌تواند نسبت به این مسائل آنچنان که شایسته است پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: روحانیون باید بدانید که نیاز و شرایط جامعه چه چیزی است و در این خصوص مطالعه داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: یک رویه اشتباهی که در کشور انجام شد این بود که پنج شنبه‌ها تعطیل است، حال آن‌که  باید این مسئله حل شود و بیشتر به موارد مهمی همچون مطالعه افراد پرداخته شود.

وی همچنین تاکید کرد: آموزش باکیفیت در آموزش و پرورش اهمیت بسیاری دارد اما متاسفانه تحصیل‌کرده‌ها مهارت خیلی زیادی ندارند و باید به این موضوع توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: امکانات آموزشی زیاد شده است اما سطح سواد افزایشی پیدا نکرده است.

رئیس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: اگر معلمی پاسخ سوال دانش‌آموز را نمی‌داند باید با دانش‌آموز روراست باشد و بگوید که پاسخ را نمی‌دانم اما در مورد این موضوع تحقیق خواهم کرد.

به گفته وی هرچه کمالات وجود دارد در نماز است و باید نماز مهندسی شود و برای نسل جوان و دانش‌آموزان تبیین شود.

انتهای پیام
captcha