متأسفانه با حقیقت نماز بسیار فاصله داریم
کد خبر: 3867960
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
نکونام:

متأسفانه با حقیقت نماز بسیار فاصله داریم

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: زمینه ظهور به واسطه نماز فراهم می‌شود و پرچم ظهور به برکت نماز بالا خواهد رفت اما متأسفانه با حقیقت نماز بسیار فاصله داریم که این یک جفا در حق نماز است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در نشست مشترک دبیران امر به معروف و نهی از منکر و دبیران اقامه نماز و یاوران نماز دستگاه‌های اجرایی که امروز 10 دی‌ماه در شهرکرد برگزار شد با بیان اینکه این جلسه برای یک امر مهم تشکیل شده است اما خوب است به هم‌اندیشی منجر شود و همه در آن مشارکت کنند، اظهار کرد: در جلسات هم‌اندیشی مشکلات مطرح شده، تجربیات انتقال داده شده و انگیزه‌ها بالا می‌رود، در این جلسات مشکلات صورت جلسه می‌شوند و به سمع و نظر مدیران دستگاه‌ها و یا حتی مسئولان کشوری وزارتخانه‌ها می‌رسد تا چاره‌ای اساسی برای مشکلات نماز اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه معمولاً مشکلات نماز در ادارات به دلیل خوب ایفا نشدن نقش مدیر، نبود فضای مناسب و یا برپایی جلسات در زمان نماز رخ می‌دهد، گفت:  قطعاً شما به عنوان رابطین نماز در ادارات این مشکلات را بررسی و شمارش کرده‌اید که اگر این عمل را انجام نداده باشید نشان دهنده بی‌انگیزه بودن شما نسبت به نماز است واگر شما نسبت به این امر بی‌انگیزه باشید دیگر از مدیران وکارمندان نمی‌توان انتظار داشت.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: کسی که به نماز نگاه سبکی کرده باشد به همه عمرش و دنیا وآخرتش سبک نگاه کرده است چون نماز قرار است همه عمر آدمی را آباد کند و به عمر او جهت بخشد که با این جهت‌بخشی، عاقبت‌بخیری همراه است.

وی افزود: لذا اگر در اداره‌ای کار یا ارتباط درون‌اداری ، منافع شخصی و یا مقامات بالادستی و ... به نماز برتری داده شود، نماز سبک شمرده شده است و این به معنای آن است که آن شخص برای تمام عمر خود ارزش قائل نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه اگر کسی نماز را سبک شمارد نمی‌تواند وظیفه‌اش را درست انجام دهد، گفت: محال است کسی نماز را در زندگی سبک بشمارد و انتظار موفقیت در امورش را داشته باشد.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: لذا من و شما که مسئول نماز در ادارات هستیم باید برای اقامه نماز پرونده‌ای باز کنیم که در آن مشکلات و راهکارها بیان شده باشد که در این صورت نتیجه این جلسات اقامه نماز زندگی‌ساز می‌شود.

  نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: زمینه ظهور به واسطه نماز آماده می‌شود و پرچم ظهور به برکت نماز بالا خواهد رفت اما متأسفانه با حقیقت نماز بسیار فاصله داریم که این یک جفا در حق نماز است.

وی با بیان اینکه نماز در روز قیامت نزد ما مجسم می‌شود، افزود: نماز در روز قیامت از ما بازخواست می‌کند که اگر در دنیا آن را سبک شمرده باشیم در آخرت ما را سبک خواهد شمرد پس وای بر حال کسانی که نماز آن‌ها را سبک شمارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه باید نگاهمان را نسبت به نماز اصلاح کنیم، تصریح کرد: بصیرت در جامعه، نگاه‌های درست در جامعه اسلامی، ایستادگی در برابر فتنه‌ها و ... همگی به دلیل اقامه نماز در جامعه افزایش می‌یابد، همچنین در عرصه انتخابات اگر ارتباط فرد با نماز برقرار باشد، انتخاب فرد خدایی و در غیر این صورت انتخابی جناح‌محور رخ خواهد داد.

حجت‌الاسلام نکونام خطاب به ستاد اقامه نماز بیان کرد: در این ستاد باید انقلابی صورت گیرد و افرادی را به کمک رابطان نماز ادارات بفرستد تا ستادهای نماز با افراد با انگیزه فعال شوند و یک مرکز مهمی در ادارات شکل بگیرد تا بتوان نماز را در آن استوار نگه داشت.

وی افزود: مسئول نماز اداره بودن را یک امر فرعی ندانیم زیرا این یک مسئولیت مهم است که قرار است به واسطه آن نماز اقامه شود لذا باید به آن اهمیت داد.

وی در پایان با بیان اینکه شخصاً برنامه‌هایی از جمله اقامه نماز در مدارس را دارد، گفت: لذا ستاد اقامه می‌تواند گروه متخصصی را برای سرکشی به ادارات و بررسی وضعیت اقامه نماز مامور کند تا همگی در این عرصه ورود پیدا کنیم و حق نماز را آنگونه که باید ادا کنیم.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کریمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه نماز و امر به معروف مکمل و در کنار یکدیگر هستند، ادامه داد: مهم‌ترین معروف در جامعه نماز است یعنی اگر نماز در دستگاه اجرایی نهادینه شود مهم‌ترین معروف در جامعه نهادینه شده است.

فعالیت‌های نماز در دستگاه‌های اجرایی

وی به فعالیت‌های نماز در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و ادامه داد: ادارات می‌توانند فعالیت‌های خود مربوط به نماز و شورای امر به معروف را در سامانه «سجاده» بارگذاری کنند.

حجت الاسلام کریمی گفت: مرحله سوم دوره آموزشی تخصصی نماز در 60 دستگاه‌ اجرایی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ادارات هم‌جوار خیابان به پخش اذان اهتمام ورزند، ادامه داد: همچنان در برخی مجموعه‌ها جلسات اداری در حین اقامه نماز انجام می‌شود که رابطان نماز وظیفه دارند در این موضوع فضاسازی مناسب را انجام دهند.

حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه جای تبلیغات میدانی نماز و امربه معروف در ادارات خالی است، افزود: جلسه شورای ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر در برخی از ادارات در سال جاری تشکیل نشده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای در خصوص نماز با همه دستگاه‌های اجرایی منعقد شده است که متآسفانه برخی از ادارات این تفاهم نامه‌ را اجرایی نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید تجهیز نمازخانه‌های ادارات هر سه ماه یک بار انجام شود، اظهار کرد: بحث ایاب و ذهاب ائمه جماعت ادارات نیز بررسی و مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: سه اصل فراموش شده در جامعه پیرامون نماز داریم و آن نماز اول وقت، خواندن نماز فردی و نخواندن نماز در مسجد است که اگر این سه اصل مورد توجه قرار گیرند بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

انتهای پیام
captcha