واکنش‎‌های داخلی در پی شهادت سردار سلیمانی؛ وعده «انتقام سخت» از تروریست‌های آمریکایی
کد خبر: 3868570
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

واکنش‎‌های داخلی در پی شهادت سردار سلیمانی؛ وعده «انتقام سخت» از تروریست‌های آمریکایی

گروه سیاسی ــ شهادت سردار رشید اسلام؛ حاج قاسم سلیمانی در اقدامی تروریستی از سوی آمریکا، با واکنش مراجع عظام تقلید، شخصیت‌ها، مسئولان، نهادها و جریان‌های مختلف سیاسی کشور همراه بود.

به گزارش ایکنا؛ در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های داخلی به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی منتشر می‌شود:

آیت‌الله العظمی جوادی آملی

شهادت ابر مجاهد قرآن و عترت و جهان اسلام، سردار بزرگ جناب قاسم سلیمانى (قدس سره) قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه دار و عواطف راد مردان مجاهد را متالّم کرد.

این سانحه سنگین و رخداد تلخ را به حضرت بقیه الله الأعظم ( ارواح من سواه فداه) و امت بزرگوار اسلام تسلیت و حشر آن شهید رحیل را با شهداى صدر اسلام و همرزمان وى از خداى سبحان مسئلت کرده، انتقام الهى یقیناً به حیات قاتلان بشریت خاتمه خواهد داد.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی

شهیدی که دوران زندگی خود را وقف اسلام و خدمت به مردم و پاسداری از ارزش های اسلامی نمود؛ آن شهید سعید از عاشقان و دلباختگان حضرات معصومین به ویژه سالار شهیدان حضرت سید الشهدا علیهم السلام بود،که با پیروی از مکتب نورانی اهل بیت در نبرد با دشمنان اسلام و تروریست های خائن و کج اندیشان مذهبی در صف اول مبارزه بود .

هنر مردان خدا اینست که از این زندگی زودگذر و فانی استفاده ابدی و جاودانی نموده و جان خود را تقدیم ذات ربوبی نمایند. 《طوبی لهم و حسن ماب 》

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی

او مردی بزرگ و کم نظیر و بسیار آگاه بود که نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو.

اینجانب این ضایعۀ بسیار اسف انگیز و شهادت دوستان او به ویژه سردار ابومهدی المهندس را به همۀ رهروان حق و تمام رزمندگان اسلام و آزادی خواهان جهان و علاقه‌مندان او در سراسر دنیا و نیز به بیت شریف آنها تبریک و تسلیت عرض می کنم و یقین دارم که علاقه مندان به او، راه او را با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهند داد.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی

بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.

این عزیزان شایسته شهادت بودند و اجر مجاهدات خود را دریافت کردند، همانطور که امام عظیم الشأن فرمودند "شهادت هنر مردان خداست".

امروز دشمان بدانند این ملت میلیون‌ها عاشق شهادت دارد که راه این شهدای والامقام را ادامه خواهند داد.

جهاد دانشگاهی

شهادت سردار مخلص و پرافتخار اسلام سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی(ره) به دست دولت تروریست آمریکا را به محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم(ارواح العالمین من سواه فداه)، رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا و عموم ملت غیور و شهادت طلب ایران اسلامی تبریک و تسلیت می گوییم.

کالبد آن بزرگ مجاهد حسینی بیش از این تاب روح با عظمت او و اشتیاق اش به شهادت در راه خدا و اعتلای کلمه توحید را نداشت و در آستانه فرارسیدن ایام شهادت ام الائمه حضرت صدیقه کبری فاطمه الزهرا(س) آسمانی شد.تردیدی در وعده خداوند نداریم که پیروزی با صابران است. شهادت این سردار محبوب دلها علاوه‌ بر تحکیم عزم ملت ایران برای مقاومت در برابر سلطه جهانی، آغازی بر اخراج سلطه‌گران از منطقه خواهد بود و انتقام سختی در انتظار پدیدآورندگان این جنایت خواهد بود.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی

استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هر روز بخش دیگری از چهره زشت و کریه دشمنان خدا و انسانیت را آشکار می‌سازد تا آنجا که ترامپ، این فرزند آشکار ابلیس! درمانده از رویارویی در جبهه‌های جنگ، با شیوه همیشگی اسلاف نانجیب خود در زمینه ارعاب و آتش‌افروزی، به وزارت دفاع خود فرمان ترور می‌دهد تا آزادگان جهان بیش از پیش، سردمداران ترور و حامیان تروریسم دولتی را بشناسند.
سردار!

اگر امروز ترامپ ناپاک پس از شهادت تو پرچم آمریکا را توئیت می‌کند، تو بهتر از همگان می‌دانی که به وحدانیت و عظمت خدای بزرگ، عاقبتی جز آتش و سرنگونی در انتظار آن پرچم نیست.
آمریکا بداند اگر برای عملیات ترور سردار آزاده ما، نام(آذرخش کبود) Blue lightning را برعملیات خود می‌گذارد، باید در انتظار عملیات «صاعقه سرخ» RED THUNDERBOLT نیز باشد که دودمان او را به آتش خواهد کشید!
ما فرزندان عاشورا و شاگردان کربلا هستیم!

آیت‌الله آملی لاریجانی؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

این اقدام ددمنشانه و حماقت آمیز دولت تروریست و جنایتکار آمریکا عزم مبارزان جبهه مقاومت را در راه مبارزه با استکبارجهانی و نابودی نهایی آنان جزم تر خواهد نمود و بزودی شاهد اضمحلال همه آنان خواهیم بود.

علی مطهری؛ نماینده مردم تهران در مجلس

شهادت سردار سلیمانی آغازی است برای اخراج آمریکا از خاورمیانه و آغازی است برای آزادی فلسطین. ترامپ جنایتکار از یک طرف می گوید ما دنبال جنگ نیستیم و از طرف دیگر سردار بزرگ ایران را ترور می کند. این یعنی اختلال روانی ناشی از ترس و ضعف. انتقام خون این شهدا خصوصاً سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برای آمریکا و اسرائیل دردناک خواهد بود.

اسحقاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس‌جمهور

برادر بسیار عزیز سردار سرافراز و فروتن قاسم سلیمانی فرمانده شجاع سپاه قدس با هدف گیری و برنامه ریزی جنگ طلبانه دولت ترامپ به شهادت رسید. او فرزند رنج و تقوا و ایثار و قهرمان ملی در همه جبهه های دفاع مقدس و مبارزه با تروریسم بود. در زندگی مثل شهیدان زیست و هیچ گاه از مرگ نهراسید. نامش لرزه بر اندام دشمنان استقلال و آزادی ملت های مسلمان می افکند و به همه حقیقت جویان و حق طلبان محروم و تحت ستم امید و آرمان می داد.

شهادت او مثل زندگی‌اش مایه همبستگی و قوام هر چه بیشتر ملت شریف ایران و همه جوامع مظلوم و مقاوم منطقه و آزادگان سراسر جهان خواهد بود.

آیت‌الله محمّدتقی مصباح یزدی؛ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

البته همه‌ ما هم از منابع دینی و هم از تجارب عینی آموخته ایم که این مصیبت‌ها به دنبالش پاداش‌های الهی وجود دارد که برکاتش شامل همه‌ امت می‌شود. و تا به حال ما از این شهادت‌ها ضرری نکرده ایم، کما اینکه از شهادت سیدالشهداء (ع) که بزرگترین فاجعه انسانی درعالم بود بیشترین فایده را برده ایم و امروز اسلام و انقلاب و مکتب تشیع و آموزه‌های اهل بیت (ع) به برکت این شهادت باقی مانده و اگر این شهادت اتفاق نیفتاده بود معلوم نبود من و شما هم چه اطلاعی از حقایق اسلام و تشیع و از مکتب اهل بیت (ع) داشته باشیم.ِ

سرلشکر صفوی؛ دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا 

یقیناً اقدام تروریستی جنایتکاران آمریکایی نمی‌تواند خللی در راهبرد جهاد و مقاومت اسلامی ایجاد کند و این اقدام نشان از ضعف و شکست‌های مکرر سیاست‌های آمریکا در منطقه، خصوصاً در جبهه مقاومت دارد و چهره تروریستی رئیس جمهور آمریکا و پنتاگون را برای همه ملت‌های جهان آشکارتر ساخت.

خون پاک این شهید خواب راحت نیروهای آمریکا در منطقه را آشفته خواهد کرد و ان شاءالله ثمره خون و روح مطهر این شهید، شکست راهبردی آمریکا در غرب آسیا و خروج آمریکا از کشورهای اسلامی منطقه، افغانستان، عراق و سوریه را تسریع خواهد کر

آیت‌الله جنتی؛ رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان

سردار سلیمانی در طول چهل سال حیات طیبه جمهوری اسلامی همواره در میدان جهاد و مقاومت حضور داشت و لحظه‌ای دست از مبارزه نکشید؛ از جنگ تحمیلی گرفته تا مبارزه با تکفیری‌ها و داعش؛ رشادت‌های این سرباز فدایی اسلام به عنوان فرمانده لشکر پر افتخار ۴۱ ثارالله کرمان در دوره دفاع مقدس و فرماندهی محور مقاومت در مبارزه با داعش و سایر تروریست‌های دست پرورده آمریکا، هرگز از یاد نخواهد رفت.

سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حاج قاسم سلیمانی که از یادگاران دوران دفاع مقدس بود، با اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع از کیان این سرزمین الهی و امنیت مردم ایران پرداخت و پس از سال‌ها مبارزه و حضور در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه، در پی حمله جنایتکارانه تروریسم دولتی امریکایی به یاران شهیدش پیوست. ذرات مطهر خون پاک او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد.

سعید جلیلی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

شهادت پرافتخار به‌دست فاجرترین افراد، صدق کلام امیرمؤمنان(ع) را دربارۀ او نشان داد که:‌‌‌‌ «تعاقدوا على المنیّة، و أبرد بِرُؤوسهم إلى الفجرة،‌‌
پیمان جانبازی بستند و سرهاشان را برای فاجران فرستادند.»‌‌
‌‌
اینک خون پاک او و یار دیرینش شهید بزرگوار ابومهدی المهندس نقطۀ عطفی برای اعتلاء مسیر مقاومت و پیروزی‌های بیشتر امت اسلامی خواهد بود که شکستی سنگین‌تر از گذشته را بر رژیم حاکم بر آمریکا خواهد چشاند.‌‌

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

شهادت سرداران کبیر و پر افتخار عرصه انقلاب ، دفاع مقدس و جبهه بین المللی مقاومت اسلامی، و دلاور مردان اسوه مبارزه با تروریسم و استکبار جهانی، قهرمانان ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید ابومهدی المهندس و دیگر همرزمان شهید شان، پس از عمری مجاهدت و زندگی پرافتخار و کارنامه‌ای مشحون از ایثار، خیرات و برکات را، به محضر مبارک حضرت ولیعصر امام زمان (عج )، مقام عظمای ولایت و رهبری و مرجعیت معظم عراق، آزادگان و آزادی خواهان و همه امت اسلامی در سراسر جهان، خصوصا مردم سلحشور و پر افتخار ایران و عراق، رزمندگان و خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، همرزمان و علی الخصوص بیت مکرم، یاران و رهروان آن دو اسطوره جهاد و شهادت، تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

بی‌شک آرمان‌های مقدس این دو عزیز که نمادهای عزت و اقتدارند و راه پر افتخار آنان در ایران و عراق و دیگر نقاط جهان توسط جبهه بزرگ مقاومت اسلامی دنبال شده و گسترده‌تر و عمیق‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و پرچم مقاومت هرگز بر زمین نخواهد افتاد و دشمنان جنایتکار و اذناب شان بدانند انتقام سختی در انتظار آنان است.

وزارت اطلاعات

شیطان بزرگ و ایادی دست نشانده اش باید بدانند با در هم آمیخته شدن خون پاک شهدای ایران و عراق که جرمی جز قلع و قمع داعش، این دست پرورده آمریکا نداشته اند، اتّحاد و وحدتی آسمانی بین دو ملت ایران و عراق رقم خورد که تا قیامت، ناگسستنی است و از این پس، جبهه مقاومت اسلامی نخواهد گذاشت آب خوش از گلوی ناپاکان فرو رود و دستان پلیدشان را که آغشته به خون بی گناهان و مظلومان عالم می‌باشد، از منطقه قطع خواهند نمود.
سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات بار دیگر با شهداء پیمان می‌بندند که با برافراشته نگه داشتن بیرق شهادت سرخ حسینی (ع) تا سرنگونی پرچم کفر، الحاد و نفاق آنی از مبارزه بی امان در جهاد فی سبیل الله غفلت نخواهند ورزید و تروریست‌های ددمنش آمریکایی را به سزای عملشان خواهند رساند.

فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی

شهادت مرد میدان جهاد و  مجاهد خستگی ناپذیر جبهه های جنگ با کفار و تروریست‌ها، سردار سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور و قهرمان نیروی قدس را به پیشگاه حضرت بقیة‌ الله‌ ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری و به روح مطهر این شهید گرانقدر تبریک  گفته و به خانواده گرانقدرش ، ملت ایران و جهان اسلام تسلیت عرض می‌ نماید.

کفار بدانند ریختن  خون این مجاهدان درخت اسلام و مقاومت دنیای اسلام را تنومند خواهد کرد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

سردار قاسم سلیمانی سردار پر افتخار اسلام، مجاهد، مدافع مظلومان عالم و ارزش‌های الهی به همراه جمعی از رزمندگان اسلام از جمله فرزند مجاهد ابو مهدی المهندس مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسیدند.

او نمونه‌ای برجسته از فرزندان پاکباز انقلاب اسلامی بود که حیات پرثمر خویش را وقف دفاع از مرزهای میهن و جهان اسلام و ارزش‌های والای انسانی کرد و سرانجام به دست شفی‌ترین آحاد بشر یعنی آمریکای جنایتکار به شهادت رسید.

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

سردار سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی بود که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بود و الحق مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود.
اگر چه شهادت این سردار دل و جان به خدا سپرده، ثلمه بزرگی برای اسلام و مسلمین است ولی به طور قطع شکست های بزرگی را برای آمریکای جنایتکار و نظام صهیونیستی به دنبال خواهد داشت که از هم اکنون فروریختن اندک قدرت باقی مانده آنها به وضوح به چشم می خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

تردیدی در وعده خداوند نداریم که پیروزی با صابران است. شهادت این سردار محبوب دلها علاوه‌ بر تحکیم عزم ملت ایران برای مقاومت در برابر سلطه جهانی، آغازی بر اخراج سلطه‌گران از منطقه خواهد بود و انتقام سختی در انتظار پدیدآورندگان این جنایت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی؛ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا

این جنایت تاریخی شیطان بزرگ، شاید در راستای جلب نظر صهیونیست‌های سفاک و پوشاندن ضعف‌های فراوان رئیس‌جمهور منفور آمریکا، دستاویزی تبلیغاتی فراهم سازد، اما مجوزی برای پاسخ به تروریسم آمریکایی و انتقام خون پاک این مجاهد بزرگ و همراهان او نیز به‌حساب می‌آید. انتقامی که می تواند در هر زمان، مکان و هر سطح توسط همرزمان او در تمام نقاطی که در جبهه مقاومت و مبارزه با استکبار و صهیونیسم حضور دارند، انشاالله با هدایت و راهبری سلیمانی‌های دیگری که رویش های برآمده از مجاهدت‌ها و آسمانی شدن این سردار بزرگ‌اند، به سخت ترین و شدیدترین وجه ممکن داده شود.

ابراهیم حاتمی‌کیا؛ کارگردان سینما

بارها با عطش او را در آغوش کشیدم و وقت جدایی خودم را تشنه‌تر دیدم.

راستی چه خلعتی جز شهادت برای او زیبنده بود، ولی از محضر شهدا اجازه می‌خواهم بگویم، حاج قاسم سلیمانی نامی است که هر پیشوند و پسوندی در کنار نامش اضافه جلوه می‌کند. حاج قاسم سلیمانی یعنی همه این القاب.

علی ربیعی سخنگوی دولت

«قاسم سلیمانی سرمایه نمادین و ملی ایرانیان است.

نام قاسم سلیمانی مصادف با مقابله با تروریسم، ناامنی و حمایت از انسان‌های در معرض قربانی شدن و بی‌پناه است.

بدون شک آزادی‌خواهان و ظلم ستیزان نه فقط در ایران بلکه در پهنه جهانی پاسخ ظالمان را خواهند داد».

ستادکل نیروهای مسلح

ستادکل نیروهای مسلح اطمینان دارد که مردم عزیز و همیشه در صحنه ایران اسلامی با پاسداشت یاد و خاطره این شهدای گرانقدر ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام راحل عظیم الشأن و منویات فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مشت محکم دیگری بر دهان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و جرثومه فساد، رژیم منحوس صهیونیستی خواهند زد.

جامعه روحانیت مبارز

خون سردار سلیمانی ها و ابو مهدی ها جان مضاعفی به محور مقاومت در برابر زیاده خواهی های دنیای غرب و دشمنان قسم خورده اسلام ـ آمریکا و اسراییل جنایتکار و ایادی وابسته ـ خواهد بخشید و بی تردید راهبردی جدید و راهی تازه تا نابودی تمامی جنایتکاران و استکباران جهانی پیش روی آنها می‌گذارد.

وعده الهی تخلف ناپذیر و ظفرمندی و سعادت از آن کسانی است که مقاومت و پایداری را توشه ی راه قرار می دهند. جوانه های بسیاری از خون مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی و سلیمانی هایی که راه او را ادامه می دهند، بر درخت تنومند مقاومت اسلامی خواهد رویید و تا نتیجه ی قطعی و نهایی تحت ولایت رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه خواهد یافت. 

حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی

شهادت سردار مجاهد حاج قاسم سلیمانی عزیز به دست جنایتکاران متجاوز به منطقه و عراق ، گرچه او را به مقصد مطلوب خود که «شهادت در راه خدا و خدمت به خلق» بود رساند، ولی همه دوستداران فضیلت و مجاهدت و رهایی مستضعفان آزاده را داغدار کرد.

محمود احمدی‌نژاد

اطمینان دارم که ملت‌های بیدار و هوشمند منطقه با وحدت و همدلی، امنیت، دوستی و برادری را در منطقه مستقر نموده و راه را بر تفرقه‌افکنی و تجاوز، چپاول و دخالت بیگانگان خواهند بست.

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی

صحنه نبرد با ظالم صحنه همیشه تاریخ است و این ملت ایران است که با انتقامی سخت درس فراموش نشدنی به همه مستکبرین خواهد داد.

رژیم پلید و خبیثی که دستور ترور فرزند ایران را داد و دستش به خون هزاران انسان بیگناه آلوده است به زودی با پاسخ سخت خونخواهان حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت روبرو خواهد شد.

شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان

شهادت مظلومانه سردار سرافراز سپهبد قاسم سلیمانی مجاهدی که بیشترین نقش را در مبارزه با گروههای تکفیری و خشونت طلب در منطقه داشت، لکه سیاهی بر ‌پیشانی کسانی شد که خاور میانه را ملک طلق خود می دانند و با دخالت های پنهان و آشکار خود هدفی جز به آشوب کشیدن این منطقه و تأمین اهداف خود ندارند.

رحمانی فضلی؛ وزیر کشور

تردیدی نیست که خون مطهر این قهرمان شهید، نیرنگ آمریکای جهانخوار را که منشاء اصلی تجاوزها و جنایت های چندین دهه اخیر در جهان اسلام است، رسوا خواهد کرد و ملت های اسلامی و مردم شریف ایران را در پیگیری آرمان های الهی و انسانی انقلاب اسلامی استوار خواهد ساخت.

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی و سخنگوی سپاه

مطمئن هستیم که شاگردان و تربیت شدگان این فرمانده لایق و شجاع، آرمان های وی را محقق خواهند کرد. سپاه قاسم سلیمانی‌های متعددی دارد، هرچند که فرهنگ سپاه ایجاب نمی‌کند که در زمان حضور سرداران سرافراز خود جایگزین‌های آنها را معرفی کند، اما افراد بسیار شجاعی در مجموعه خانواده سپاه و امروز باید بگوییم در مجموعه جبهه مقاومت هستند.

محمدباقر قالیباف؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

خداوند مهر قبول شهادت بر پایمردی این مبارز نستوه زد. رزمنده‌ای که لحظه‌ای برای دفاع از مظلومان و نبرد با تکفیری‌ها و ایادی تحجر از پا ننشست و پرچمدار سپاه ولایتمدار ایران در جنگ با داعش و القاعده و سایر ایادی ساخته دست آمریکای جنایتکار بود.

آمریکای جنایتکار و ایادی حقیر آنان بدانند که انتقام ملت ایران، سخت و شکننده خواهد بود.

حزب ندای ایرانیان

هیات حاکمه آمریکا با این حماقت که تجلی تمام‌عیار تروریسم دولتی بود نشان داد چگونه کشور خود را ملعبه و ابزاری در دست صهیونیست های جنایتکار قرار داده و بدون محاسبه آمریکا را وارد مخاطرات پیش بینی ناپذیر منطقه ای نموده و مسوول تبعات و اتفاقات بعدی خواهد بود.

علی اکبر ولایتی؛ مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل

شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از پیروزی های خود را مدیون رشادت های او هستیم، جان تازه ای را در جبهه مقاومت ایجاد خواهد کرد و آمریکایی ها و مزدورانش  عواقب این جنایت تروریستی را پرداخت خواهند کرد.

جبهه مقاومت که توانست در تمام این سال ها با تدابیر مقام معظم رهبری، رشادت ها و مجاهدت های سردار سلیمانی و فرماندهان عالی جبهه مقاومت، مدافعان حرم و با پشتیبانی ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم منطقه، توطئه شوم دشمنان در تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی را از بین ببرد، بار دیگر انتقام این جنایت را خواهند گرفت و شهادت مظلومانه ایشان، خون تازه ای را در رگ های جبهه مقاومت در منطقه و جهان جریان خواهد بخشید و این مسیر را مقاوم تر و با صلابت تر خواهد کرد.

سردار محمدرضا نقدی؛ معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کاخ سفید یا همین امروز برچیدن پایگاه‌های نظامی خودش از منطقه اسلامی را آغاز کند و یا به بازار برود و برای سربازان خودش تابوت سفارش بدهد.

محمدرضا عارف؛ رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی

سردمداران آمریکا و استکبار که با وجود لاف زنی‌های ضد تروریستی خود به امید آن نشسته‌اند که تروریستهای مزدورشان در ایران اسلامی با شهید کردن مردان استوار و مقاوم انقلاب راه تسلط بر ایران اسلامی را هموار کنند، بدانند که خون شهیدان راه حق ملت مومن ما را راسختر و مقاومتر می‌سازد.

سردار پاکپور؛ فرمانده نیروی زمینی سپاه

دشمنان اسلام و در رأس آن آمریکای جنایتکار بدانند که همه دلبستگان محور مقاومت و همرزمان و همفکران شهید حاج قاسم سلیمانی با ایمان و اراده راسخ و انگیزه و والاتر از پیش ادامه دهنده راه آن مجاهد فی سبیل الله بوده و به حول قوه الهی تروریست های جنایتکار آمریکایی و اذناب آنان در انتظار پاسخ کوبنده و انتقامی سخت از سوی فرزندان امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) باشند.

جبهه پایداری

امروز بار دیگر خوی خباثت و وحشی‌گری سردمداران آمریکا چهره کریه خود را عیان کرد و یکی از برجسته‌ترین تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) را که همه‌ی عمرش به جهاد در راه خدا گذرانید، به شهادت رسانید تا برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه دولت تروریست آمریکا افزوده گردد و اخراجش از منطقه را تسریع بخشد.

بی‌تردید مجاهدین جبهه مقاومت تحت فرمان ولی زمانشان انتقام سخت خون مطهر سپهبد حاج قاسم سلیمانی را که امتداد خط سرخ حرکت عاشورا است، خواهند ستاند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

با اقدامات تقابلی مجاهدان جبهه جهانی مقاومت، طواغیت مستکبر و نیروهای جنایتکار آمریکایی از این پس خواب خوشی نخواهند داشت و باید باید مستمرا منتظر جهنم انتقام باشند.

سازمان بسیج مستضعفین

پس چه جاى ناراحتى؟! که براى ابلیس، دیرى است که دیگر دیر گشته! و جهان اسلام مملو از سلیمانى شده و اى بسا رقص سرمستانه ى اکنون ترامپ نیز از خوف پاسخ کوبنده و انتقام سختی باشد که در انتظار اوست!
گوشهاى ابلیس در لحظه شهادت فرزند حسین(ع) از همه بهتر مى شنید که منادى اى از عرش ندا در مى داد: نصرٌ مِن الله و فتحٌ قریب! و بَشّر الصابرین!

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت

مدعیان مبارزه با تروریسیم و داعش باید پاسخگوى این جنایت خود برعلیه خالص ترین و محکم ترین فرمانده و همرزمانش در ریشه کنى جانیان تکفیرى در منطقه باشند. بى‌تردید خون پاک این شهید عزیز و یارانش به هدر نخواهد رفت و منشاء تحولات مثبت براى ملت ایران و منطقه خواهدشد.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور

بر این باوریم هر چند این واقعه عظیم و بزرگ است اما برکات و آثار این خونهای پاک، بسی بزرگتر بوده و تقویت و بالندگی و نشاط بیشتر مقاومت اسلامی را در تطهیر بلاد اسلامی از لوث وجود استکبار و صهیونیسم خبیث، در پی خواهد داشت.

بدون تردید آثار وبرکات این خونهای پاک، گرد وغبار فتنه و توطئه را از عراق عزیز و ایران سربلند و دیگر بلاد اسلامی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مطمئن باشید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محکم تر از دیروز و در حمایت از ارزش‌ها، در میدان ایستاده است و چون سربازی سرباخته پا در درکاب است.

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملّت

به شهادت رساندن سردار سرافراز قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو‌مهدی مهندس فرمانده حشدالشعبی عراق به دست نیروهای آمریکایی جنایت‌پیشه، اقدام هولناکی است که منطقه را در معرض تحولات غیرقابل پیش‌بینی قرار می‌دهد.

سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

حزب مؤتلفه اسلامی

پایان جنگ برای او آغاز جدید برای ادامه نبرد با استکبار جهانی و بویژه آمریکا بود، لذا از سوی مقام معظم رهبری به سمت فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد از آن زمان وی عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و اقتدار ایران اسلامی را به سواحل مدیترانه و تنگه باب المندب برد و جریان پلید حکومت داعش را در عراق و سوریه با تدبیر نابود کرد. دست پُر قدرت ملت ایران از آستین حزب الله لبنان، حماس و جهاد فلسطین، حشد الشعبی عراق و انصار الله یمن بارها بر سینه ابر قدرتها توسط وی کوبیده شد. پایان جنگ برای او آغاز جدید برای ادامه نبرد با استکبار جهانی و بویژه آمریکا بود، لذا از سوی مقام معظم رهبری به سمت فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد از آن زمان وی عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و اقتدار ایران اسلامی را به سواحل مدیترانه و تنگه باب المندب برد و جریان پلید حکومت داعش را در عراق و سوریه با تدبیر نابود کرد. دست پُر قدرت ملت ایران از آستین حزب الله لبنان، حماس و جهاد فلسطین، حشد الشعبی عراق و انصار الله یمن بارها بر سینه ابر قدرتها توسط وی کوبیده شد. 

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا».

ترامپ  با قمار خود، آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است. ‏کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

بی شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و حمایت بی چون و چرا از تروریست در منطقه و عراق است، به شکلی دندان شکن پاسخ داده می شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

ادامه دارد...

انتهای پیام
captcha