امریکا از این پس نا امنی را احساس خواهد کرد/ سردار سلیمانی نعمت شهادت را در سالروز ولادت بانو زینب(س) گرفت
کد خبر: 3868638
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

امریکا از این پس نا امنی را احساس خواهد کرد/ سردار سلیمانی نعمت شهادت را در سالروز ولادت بانو زینب(س) گرفت

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در استان همدان در پی اقدام جنایتکارانه امریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت: دولت امریکا از این پس باید احساس نا امنی کند و این فقط یک احساس نیست بلکه خود نا امنی را احساس خواهد کرد و از آسیبی که از ایران خواهد دید باید فرار کند، همانطور که در جنگ احد کفار از دست مسلمانان فرار کردند و این فرار مقدمه‌ای برای فتح مکه شد.

امریکا از این پس نا امنی را احساس خواهد کرد/ سردار سلیمانی نعمت شهادت را در سالروز ولادت بانو زینب(س) گرفتبه گزارش ایکنا از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز 13 دی ماه در خطبه اول عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: اولین تعلیم قرآن در ایجاد شرایط اقتصادی مناسب در جامعه قرض دادن است که برای این قرض شرایطی تعیین شده است که تعیین نکردن مبلغ اضافی برای آن است.
وی افزود: این قرض که به صورت قرض الحسنه است باید برای خدا باشد.
شعبانی یادآور شد: دومین تعلیم قرآن در این زمینه انفاق و سومین آن زکات است، که زکات شامل خمس نیز می شود، طبق معرفی قرآن یکی از نشانه های مومنین زکات است.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که در کتاب من لا یحضره الفقیه می فرماید اگر ثروتمندان زکات خود را پرداخت کنند هیچ انسان گرسنه ای باقی نمی ماند، گفت: اعتماد و اعتقاد به قیامت رفتار انسان را در جامعه تنظیم می کند، اگر به این اصل ایمان داشته باشیم بسیاری از مشکلات اجتماعی ما حل می شود.
وی افزود: یاد معاد مشکلات اجتماعی را حل می کند لذا در تعالیم دینی ما به مسئله آخرت بسیار توجه شده است و طبق تفسیر شیخ سهروردی در مورد حدیث حب الوطن من الایمان، وطن را توجه به معاد بیان می کند، توجه به معاد انسان را رشد می دهد.
شعبانی در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به شهادت بزرگ مرد اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: خداوند عنایت را به این مرد بزرگ تفضل کرد، مردی که برای دفاع از حرم اهل بیت و حرم حضرت زینب(س) سالها تلاش کرد و در نهایت در شب جمعه و در سالروز میلاد حضرت زینب(س) این نعمت را به ایشان عنایت کرد.
وی با عرض تسلیت شهادت سردار سلیمانی به محضر رهبر معظم انقلاب، مردم ایران و سپاه پاسداران افزود: مسئولیت شهادت این سردار بزرگ اسلام به عهده دولت تروریستی آمریکاست، قلب بسیاری از مستضعفان عالم و کسانی دچار ظلم شدند سرشار از نفرت نسبت به آمریکاست و این اقدام نفرت ملت ها بخصوص ملت ایران را از امریکا بیش از پیش می کند.
امام جمعه همدان بیان کرد: دولت امریکا از این پس باید احساس نا امنی کند و این فقط یک احساس نیست بلکه خود نا امنی را احساس خواهد کرد و از آسیبی که از ایران خواهد دید باید فرار کنند.
وی ادامه داد: همانطور که در جنگ احد کفار از دست مسلمانان فرار کردند و این فرار مقدمه ای شد برای فتح مکه در چند سال بعد، آمریکا بداند از این پس باید از دست ما فرار کند و این اقدام جنایتکارانه او منجر به آزادی قدس خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه ملت عزیز ایران ملتی نیست که در مقابل شهادت سردارانش سکوت کند، گفت: شهادت این سردار عزیز یک وحدت و انسجامی را در جبهه مقاومت ایحاد می کند، تفکر مقاومت با شهادت سردار سلیمانی خاموش نخواهد شد، مقاومت وابسته به اشخاص و پایان یافتنی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه اسلام از این مقاومت‌ها کم نداشته، مقاومت‌هایی که منجر به شهادت سیدالشهدا(ع) و در عصر انقلاب اسلامی منجر به شهادت شهید مطهری، شهید بهشتی‌ها بود، این یک تفکر است که به طور مستمر ادامه داشته است.
وی تأکید کرد: لبنان، عراق، سوریه، بحرین،‌ یمن و برخی برادران اهل سنت و یا حتی مسیحیان یک جبهه مقاومت هستند که علیه امریکا و اسرائیل می‌ایستند، این مملکت آنقدر سرباز و سردار دارد تا ابد در مقابل امریکا خواهد ایستاد، اما شهادت حاج قاسم موجب سستی ما نخواهد شد چراکه این ملت ملتی شهادت دیده هستند. مسئله شهادت از زمان هابیل و قابیل وجود داشته است پس ما را از شهادت نترسانید.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن در تلاش بود تا بین ایران و عراق تفرقه ایجاد کند، اضافه کرد: دشمن بداند ما درکنار هم هستیم و اگر شهید شویم نیز در کنار هم شهید می‌شویم و این اقدام امریکا موجب وحدت بیشتر بین ما می‌شود.
وی ابراز کرد: دشمنانی که امروز گاهی در برخی موارد همچون قراردادهای بین‌المللی cft و fatf به آنها تمایل پیدا می‌کنیم باید بدانیم که همان دشمنی است که موجب شهادت سردار سلیمانی‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه پیکر شهید سردار سلیمانی اربا اربا شد، گفت: این پیوند شهدای ایران اسلامی با شهدای کربلاست و راه این شهیدان همان راه کربلاست که ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha