امروز جوانان همه یک قاسم سلیمانی هستند
کد خبر: 3868700
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
گزارش ایکنا از نماز جمعه ۱۳ دی در بندرعباس/

امروز جوانان همه یک قاسم سلیمانی هستند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: امروز تک تک جوانان، ارادتمندان و مومنان به شهید، همه یک سلیمانی و با پیشانی بند من سلیمانی هستم جواب آمریکا را خواهند داد که فریاد بلند مرگ بر آمریکا جوانان و نمازگزاران سند سخنان این نماینده ولی فقیه در هرمزگان می‌شود.

خبرنگار ایکنا که هر هفته  با ذوق و شوق به نماز جمعه می‌رود، امروز با چشمی گریان و اندوهی در دل راهی نماز روز آدینه می شود، اما گویی قرار است صحبت‌های نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان مرحمی شود بر دل خراش خورده اش به گونه‌ای که محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در نماز جمعه این هفته ۱۳ دیماه در خطبه اولش با سفارش به تقوای الهی در همه شئون زندگی و نکته پایانی در سلسه بحث‌های آسیب‌های اجتماعی در رابطه با طلاق سخنانش را آغاز می‌کند و می‌گوید: طلاق مسئله کوچکی نیست و هیچ گاه برای این تصمیم بزرگ عجله نکیند، با یک مشاجره سریعا به فکر جدایی و بهانه گیری نباشید با فروکش کردن عصبانیت تصمیم گرفته و با فکر و ذهنیی آرام و شرایط عقلانی تصمیم بگیرید بزرگترها، صاحب نظران و ریش سفیدان را به کمک طلبیده و مشورت کنید، در می‌یابد که زندگی هنوز جریان دارد.
عبادی زاده که روحانیت را همیشه حافظ کیان خانواده می‌داند، خطاب به آن‌ها می‌گوید: اکنون باید در بحث مشاوره خود را مجهز کنید، یک رشته تخصصی مشاوره در حوزه‌های علمیه ایجاد خواهیم کرد تا طلاب به فنون این امر اشنایی داشته تا در تمام آسیب‌های اجتماعی نظر‌های کارشناسانه تری داشته و مشاوره قبل و بعد از ازدواج برای زوجین داشته باشند.
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه انسان‌ها طبع مختلف و تربیت متفاوتی دارند و با کنار آمدن ومدیریت اختلافات، بسیاری از تنش‌ها در جامعه کاهش می‌یابد، ادامه می‌دهد: زوجین اگر اختلافی دارند فکر نکنند می‌توانند یکدیگر را تغییر دهند، شخصیت انسان‌ها متفاوت است، به فکر تغییر آنی نباشیدد، اگر لازم است نگرشی هم در مسیر درست هدایت شود، نیاز به زمان و تدریج دارد، بنابراین همه جوانان باید به این فکر کنند که همسرشان نقایصی هم اگر دارد، اما نکات مثبت زیادی نیز دارد، نقایص را به تدریج رفع کنید تا توقعات کاهش پیدا کند.
او که ابتدای خطبه دوم را با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب (س)، روز پرستار و ثبت احوال آغاز می‌کند به درایتش بیشتر پی برده و بیش از پیش پیرو ولایت فقیه خود می‌شود.
و، اما امان از ادامه خطبه دوم، زمانی که نماینده، ولی فقیه در هرمزگان از پیام امام به صدراعظم رژیم شوری صابق و بشارت بزرگ سقوط نظام امپراتوری شوری سابق و تفکر کمونیست یاد می‌کند که فرمود من صدای شکسته شدن استخوان‌های پوسیده تفکر و اندیشه کمونیست را احساس می‌کنم و اکنون زمانی است که با نوید و بشارت، صدای شکسته شدن صدای استخوام‌های پوسیده رژیم سفاک آمریکا را حس می‌کنیم گویی خمینی دیگری از میان ما رفته است که باصدای بلند مرگ بر امریکا نمازگزاران روبه رو می‌در می‌یابم که ملت ایران متحد‌تر از همیشه در کنار هم و پشت ولایت فقیه هستند.
امام جمعه بندرعباس ادامه می‌دهد: این حرکت دردمنشانه نشات گرفته از خوی استکباری نظام آمریکایی، نشان می‌دهد که امریکا به مثابه شیر پیری است که گاهی به غرش می‌گوید من هستم، در شرایطی که امریکا سال‌ها در منطقه و خاورمیانه تحقیر شد به وسیله همین دلاورمردان به ویژه سردار جبهه مقاومت شهید قاسم سلیمانی است.
وی که در سخنانش به اشتباه آمریکایی‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید آن‌ها نمی‌دانند که سردار سلیمانی که محبوب همه دلهاست و دقیقا همین زمان است که دل‌های آماده گریان فقدان سردار سلیمانی شده و عزاداری باشکوهی برای او برپا می‌شود.
امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی ۴۰ سال سند حقانیت خود که شهادت بوده به دست گرفته بود، ادامه می‌دهد: شهید سلیمانمی رفت، اما همانگونه که شهیدعباس موسوی رفت نصرالله آمد، سید حسین حوضی رفت سیدعبدالمالک آمد، همت‌ها وخرازی‌ها و بزرگان و فرماندهان رفتند شهید سلیمانی ظهور کرد، شهید سلیمانی را نیز اگر امروز از ما گرفتند بدانند صد‌ها بلکه هزاران سلیمانی دیگر جانشین آن خواهند شد و خواب را از دشمنان خواهند گرفت.
نمازگزاران که با ندای‌ ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، سند تحقق سخنان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان می‌شوند، عبادی زاده تصریح می‌کند: آمریکایی‌ها نمی‌دانند و نمی‌فهمند شهید سلیمانی محصول یک تفکر و اندیشه انقلابی و تابناک بوده، فکر می‌کنند با گرفتن یک فرزندی از فرزندان این اندیشه تابناک می‌توانند مسیر شهدا را سد کنند.
وی با اشاره به تعبیر سید الساجدین (ع) روزی که یزید با شهادت حسین(ع) و یارانش احساس غرور و پیروزی می‌کرد و نمی‌دانست که خون حسین بن علی تبدیل به دریایی خواهد شد که بساط بنی امیه را بهم می‌ریزد، ادامه داد: خداروشکر که دشمن‌های ما را از احمق‌ها قرار داد، آن‌ها تفکر و تحلیل ندارند، فکر می‌کنند اگر سلیمانی را بگیرند آسوده می‌خوابند، نمی‌دانند که تازه روز بیچارگی و فلاکت و بدبختی آنان فرا رسیده است.
عبادی زاده بیان کرد: امروز تک تک جوانان، ارادتمندان و مومنان به شهید سپهبد سلیمانی همه یک سلیمانی و با پیشانی بند من سلیمانی هستم جواب آمریکا را خواهند داد که بار دیگر فریاد بلند مرگ بر آمریکا جوانان و حضار سند حقانیت این نماینده، ولی فقیه در هرمزگان می‌شود.
امام جمعه بندرعباس در پاسخ به این فریاد‌های دشمن شکن می‌گوید: این فریاد‌های مرگ بر آمریکای شما را رهبر انقلاب بشارت دادو فرمودند انتقام سختی را از جنایتکاران خواهیم گرفت، همه افرادی که در کنار اردوگاه جنایکار آمریما هستند و به او کمک می‌کنند ازهم اکنون بدانند هیچ کدام از نیرو‌ها در منطقه راحت نخواهند بود.
وی بیان کرد: اسلام برای رسیدن به آن نقطه متعالی و مقصد خود در طول تاریخ هزینه‌ها و شهدای راه فضیلت بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است امروز بدانید خون شهید سلیمانی نصرت، فتح و ظفر را نزدیک خواهد کرد و صدای رزمندگان و یاران شهید سلیمانی را سهیونیست‌ها پشت مرزهایشان خواهند شنید.
نماز جمعه 13 دی در بندرعباس با حضور هرچه باشکوه‌تر مردم ولایت مدار و شهیدپرور این استان و با راهپیمایی کوبنده بر دهان دشمن به پایان رسید و قرار بعدی ما برای سرنگونی آمریکا، فردا ۱۴ دی در مراسم ختم سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، راس ساعت ۹ صبح در مسجد جامع بندرعباس خواهد بود.

انتهای پیام
captcha