سردار سلیمانی به نظام اسلامی عمق استراتژیک بخشید
کد خبر: 3868781
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

سردار سلیمانی به نظام اسلامی عمق استراتژیک بخشید

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: شهید سلیمانی پرچمدار جبهه مقاومت بود و این جبهه را متحد کرد، او در عمل انقلاب را صادر کرد و به نظام اسلامی عمق استراتژیک بخشید.

سردار سلیمانی به نظام اسلامی عمق استراتژیک بخشید

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، شامگاه روز گذشته، ۱۳ دی‌ماه در مراسم گرامیداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، ضمن تبریک شهادت سردار سلیمانی به امام زمان(عج) و تسلیت به مردم با اشاره به اینکه خداوند به جاماندگان از صحنه نبرد امید می‌دهد که به شهادت برسند، به شرطی که به عهد خود با او پایبند باشند، گفت: حاج قاسم همواره با آه و افسوس از یاران شهیدش یاد می‌کرد، این سرباز دلاور اسلام به معنای واقعی حتی در دوران زندگی‌اش شهید بود و در نهایت پس از ۴۱ سال مجاهدت به آرزویش رسید.

وی تصریح کرد: شهادت امثال مالک اشتر خللی در عزم و اراده جبهه حق ایجاد نمی‌کند، بلکه رزمندگان را مصمم‌تر و جدی‌تر در صحنه نگاه خواهد داشت و به آنان انگیزه می‌دهد که در مقابل طاغوت‌های جهان تا آخر بایستند. جبهه حق از ابتدا در برابر جبهه باطل سربازان زیادی به خود دیده که با خون پاکشان نورانیت این مسیر را دو چندان کردند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان شهادت را مشعلی فروزان که خداوند بر وجود بندگان برگزیده‌اش روشن می‌کند تا ظلم‌زدایی کنند، دانست و اضافه کرد: شهدا در مسیر رسیدن به جایگاهی که در آن قرار دارند چند گام برداشتند، همه افرادی که ادعای ادامه راه آنان ‌را دارند باید این گام‌ها را بردارند.

سردار کریمی معرفت و خودشناسی را اولین گام شهید برای رسیدن به آرزوهایشان بیان کرد و گفت: معرفت به انجام وظیفه، تکلیف و شناخت عمل صالح در هر مقطعی در این راه لازم است، آیات قرآن و معصومین(ع) در این راه هدایتگر انسان‌ها هستند.

وی با تأکید بر اینکه حاج قاسم سرباز خوبی برای ولایت بود و وظایف خود را به‌خوبی شناخت و از نگاه او نظر رهبری فصل‌الخطاب بود، بیان کرد: هجرت دومین گام شهداست، آنچه مهم است هجرت عقلانی و رسیدن به درجه ایمان و یقینی از جنس نور است، یقینی که در اندیشه زاده و آتش در دل می‌زند.

سردار کریمی همت، استقامت و پایداری، سرعت، سبقت و وصال را گام‌های سوم تا هفتم شهدا دانست و تصریح کرد: انسان‌های آرمان‌خواه باید رنج مسیر را تحمل کنند؛ چراکه این مسیر سخت است و سنت الهی بر این است که انسان با گذر از سختی‌ها به آرامش برسد؛ لذا کسانی مثل حاج قاسم این را می‌دانند. او ۴۱ سال در برابر دشمن سختی‌ها را تحمل کرد و می‌دانست که بهشت را به بها دهند نه به بهانه.

وی اظهار کرد: باید مثل سردار سلیمانی‌ها هزینه‌های این مسیر را پرداخت و در این مسیر تردید نکرد، از دیگران سبقت گرفت و در نهایت به وصال معبود رسید. حاج‌ قاسم خدمات بزرگی به این انقلاب کرده و باید نخبگان ساعت‌ها و روزها درخصوص خدمات او کتاب‌ها بنویسند.

کریمی افزود: شهید سلیمانی پرچمدار جبهه مقاومت بود و این جبهه را متحد کرد. او امت واحده را برای تبعیت از ولایت عملیاتی کرده و در عمل انقلاب را صادر کرده و به نظام اسلامی عمق استراتژیک بخشید. تهدیدها را هزاران کیلومتر از این خاک دور کرد ‌و رزمندگان امت اسلامی را گرد هم آورد، او سپاه امت اسلامی را تشکیل داد و راهبردهای استکبار را درهم شکست.

سردار کریمی اضافه کرد: آمریکا بغض خود را با به شهادت رساندن سردار رشید اسلام خالی کرد ولی باید بداند که صدها حاج‌ قاسم در این کشور هستند که راه او را ادامه می‌دهند. او با کارهای زیربنایی که انجام داده خطی را در مقابل رزمندگان قرار داده که این مسیر را ادامه می‌دهند، در واقع او هزاران رزمنده در این مسیر تربیت کرده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان تأکید کرد: این جبهه همچنان بهتر از گذشته، راه خود را ادامه می‌دهد و امیدواریم همه باشیم و نابودی اسرائیل و خرد شدن استخوان‌های آمریکا را ببینیم و به گوش بشنویم و این مهم دور نیست؛ چراکه ما در اوج اقتدار هستیم، رهبر بزرگ دینی، آرمان‌های بزرگ و ملتی بزرگ داریم و دشمن بزرگ داشتن نشانه اقتدار ماست.

انتهای پیام
captcha