سردار سلیمانی شخصاً پیگیر وضعیت مداوا تا بهبودی مجروحان جنگی بود
کد خبر: 3868948
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
فتحیان به ایکنا گفت؛

سردار سلیمانی شخصاً پیگیر وضعیت مداوا تا بهبودی مجروحان جنگی بود

گروه سلامت ــ مشاور وزیر بهداشت در بهداری رزمی با بیان یک خاطره از سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، ابعاد شخصیتی ایشان را فراتر از یک فرمانده نظامی صرف توصیف کرد.

پیگیری شخصی مداوای مجروحان جنگی تا بهبودی؛ خاطره هم‌رزم پزشک سردار شهید سلیمانیسردار نصرالله فتحیان، مشاور وزیر بهداشت در بهداری رزمی، که از پزشکان دوران دفاع مقدس و هم‌رزمان سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز بود، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیتی سردار سلیمانی، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این شهید سرافراز توجه به همه ابعاد جبهه و عملیات بود. ایشان فقط یک فرمانده عملیاتی صرف نبود، بلکه همه شئون جبهه‌‎ها را زیر نظر داشت. هرگاه فرصتی می‌یافت در بیمارستان‌های صحرایی حاضر می‌شد و وضعیت مجروحان جنگ را پیگیری می‌کرد.

وی افزود: بسیاری از کادر‌های درمانی در زمان جنگ به ایشان ارادت داشتند. هیچ پزشکی از استان کرمان نبود که با یک تلفن سردار سلیمانی در جبهه و بیمارستان‌های صحرایی حاضر نشود.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی و دفاع مقدس با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های سردار سلیمانی، که کمتر مورد توجه قرار گرفته، اهمیت ویژه ایشان به مجروحان دفاع مقدس و جبهه مقاومت بود، گفت: سردار سلیمانی به همه مجروحان، اعم از رزمنده ساده تا فرمانده عملیاتی، بیمارستان‌ها سر می‌زد و از آن‌ها عیادت و وضعیتشان را پیگیری می‌کرد.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداری رزمی یادآور شد: به‌ یاد دارم که یک رزمنده افغانستانی در جبهه مقاومت مجروح شده بود، شخصاً ایشان را تا مرکز اورژانس خط مقدم همراهی کرد. سپس، این رزمنده به دلیل جراحت سنگین به ایران و به بیمارستان بقیه‌الله منتقل شد. شهید سلیمانی نیز بر سر بالین مجروح حاضر شد و کار مداوای ایشان را دنبال کرد.

وی تأکید کرد: ابعاد مختلف شخصیتی سردار سلیمانی را در همین نکته می‌توان دریافت که با این همه مسئولیت سنگین از پیگیری یک مجروح افغانستانی جبهه مقاومت نیز غفلت نمی‌کرد. شهادت ایشان سبب انسجام و اتحاد ملی شده و حس و حال دفاع مقدس را دوباره بین مردم زنده کرده است.
انتهای پیام
captcha