شهادت سردار سلیمانی آغاز مرحله‌ای جدید برای کل منطقه است
کد خبر: 3869449
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
سیدحسن نصرالله:

شهادت سردار سلیمانی آغاز مرحله‌ای جدید برای کل منطقه است

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس گفت: سوم ژانویه (سیزدهم دی‌ماه) تاریخی برای شروع مرحله جدید و آغاز تاریخ جدید برای کل منطقه است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به صورت ویدئوکنفرانس در مراسم گرامیداشت شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان حشد‌الشعبی در مجتمع سیدالشهداء واقع در حومه جنوبی بیروت، آغاز شد.

سیدحسن نصرالله تاریخ شهادت سردار سلیمانی را تاریخی «سرنوشت‌ساز» و جدید برای منطقه دانست و گفت: این تاریخ تنها برای ایران و عراق سرنوشت‌ساز نیست، بلکه برای کل منطقه سرنوشت‌ساز است.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی او را به بزرگترین آرزو و هدف خود رسانده است، افزود: سردار سلیمانی از زمان جوانی به نبردهای جنگ تحمیلی رفت و از آن زمان تاکنون آرزومند شهادت بود که اکنون این آرزوی وی محقق شده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ایشان (شهید سردار سلیمانی) بسیار مشتاق پیوستن به کاروان شهدا بود و هر وقت یاد شهدا می‌کرد، از شدت شوق لقاءالله و دیدار شهداء، سینه‌اش تنگ می‌شد.

وی تصریح کرد: در ادامه سخنرانی می‌خواهم در خصوص اینکه چرا این اتفاق افتاده و هدف شهدای این عملیات چیست و منطقه به کدام سمت می‌رود، صحبت کنم.

عامل ترور مبهم نیست که نیاز به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب باشد

دبیرکل حزب‌الله درباره جزئیات حوادث ترور سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی و همراهانش خیلی علنی از فرودگاه دمشق خارج شدند و به سمت فرودگاه بغداد پرواز کردند. در آنجا مهندس ابومهدی و همراهانش به استقبال ایشان آمدند و بعد از اینکه سوار بر خودرو مدتی حرکت کردند، با هواپیماهای آمریکایی به صورت وحشیانه موشک باران می‌شوند.

نصرالله افزود: چند ساعت بعد، وزارت جنگ آمریکا بیانیه داد و مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این اتفاق را با دستور مستقیم ترامپ انجام داده است. بعد از آن، کنفرانس‌های مطبوعاتی آمریکا آغاز شد. ترامپ افتخار می‌کرد که من کسی هستم که فرمان این ترور را دادم و دلایل واهی در این رابطه مطرح کرد که همه آنها دروغ است. ما در برابر یک جنایت علنی و کاملاً مشخص قرار داریم. او خودش می‌گوید که من دستور این ترور را صادر کرده‌ام. این عملیات، مبهم و مشکوک نبود که نیاز به احتمال‌های متعدد داشته باشد یا نیاز به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب باشد. ‎

شکست و دستپاچگی؛ دستاورد ترامپ در سیاست خارجی

دبیرکل حزب الله افزود: ترامپ دو سه سال پیش از روی کار آمدن و تکیه بر منصب قدرت، سیاست خارجی‌اش را اعلام کرد. ولی وی تابه‌حال چه چیزی به دست آورده؟ شکست یا دستپاچگی؟ چه چیزی دارد که در سطح سیاست خارجی ارائه کند؟

وی ادامه داد: ترامپ از روز اول متعهد به سرنگونی نظام ایران شد. ترامپ دنبال این بود که رهبران اروپا در نشست‌های سازمان ملل برای وی یک دیدار با رهبران ایران ترتیب دهند که به این آروزی خود نرسید و حتی دنبال یک تماس تلفنی بود که ایران به آن جواب نداد.

نصرالله در ادامه سخنرانی امروز خود به شکست‌های آمریکا در لبنان، سوریه و یمن اشاره کرد و گفت: طرح آمریکا در سوریه تا به این لحظه با ناکامی همراه بوده است و تعداد کمی از نیروهای آمریکا در سوریه باقی ماندند تا از چاه‌های نفت در شرق سوریه حمایت کنند!

وی درباره یمن گفت: ایالات متحده آمریکا تاکنون در یمن شکست خورده است. جنگ در یمن فقط سعودی نیست، بلکه آمریکایی هم است که البته تاکنون با شکست مواجه شده است.

رژیم صهیونیستی حاج قاسم را خطری برای موجودیت خود می‌دانست، اما جرئت ترور او را نداشت. در سوریه می‌توانست این کار را بکند، اما جرئت نداشت و این کار را از آمریکا درخواست کرد.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: رژیم صهیونیستی حاج قاسم را خطری برای خود می‌دانست و از همین رو، تصمیم به شهادت وی گرفته است. آنها نقطه مرکزی محور مقاومت (قاسم سلیمانی)‌ را زدند.

نصرالله تأکید کرد: رژیم صهیونیستی حاج قاسم را خطری برای موجودیت خود می‌دانست، اما جرئت ترور او را نداشت. در سوریه می‌توانست این کار را بکند، اما جرئت نداشت و این کار را از آمریکا درخواست کرد.

وی همچنین به شکست طرح معامله قرن اشاره کرد و گفت: این طرح به دلیل مقاومت ملت فلسطین شکست خورده است. این شکست نتیجه استقامت و ایستادگی ملت فلسطین است که با وجود همه فشارها نتوانستند معامله قرن را تحمیل کند.

نصرالله با اشاره به بازگشت نیروهای آمریکایی به عراق به بهانه مبارزه با داعش، عنوان کرد: قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دو علت اصلی در از بین بردن داعش بودند که این بهانه از دستشان خارج شد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها اخیراً تلاش کردند تا عراق را وارد جنگ داخلی کنند، ولی مواضع حکیمانه مرجعیت دینی و رهبران عراقی مانع این امر شد. آمریکا از طریق ارتش الکترونیک خود تلاش کردند میان ملت ایران و عراق فتنه ایجاد کنند، زیرا ایران همیشه حامی عراق بوده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تصویب طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: آمریکایی‌ها خواهند دید که پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس متضرر شده‌اند.

وظیفه ما چیست

نصر‌الله در ادامه سخنرانی امروز خود با طرخ این سوال که آیا وظیفه این است که صرفاً تسلیت بگوییم»؟، اظهار کرد: جواب این سوال منفی است؛ زیرا موضوع، محور مقاومت است که باید دستاوردهایی کسب کند؛ همه ما باید برای قصاص عادلانه حرکت کنیم. قصاص عادلانه چیست؟ قصاص عادلانه کل موجودیت آمریکا در منطقه است. شاید برخی‌ها بر این باور باشند که قصاص عادلانه این است که شخصیتی در حد حاج قاسم به شهادت برسد، اما هیچ شخصیتی در اندازه این شهید نیست. سر دونالد ترامپ در حد کفش قاسم سلیمانی هم نیست.

نصرالله گفت: نظامیان آمریکایی عمودی وارد منطقه می‌شوند، اما وقتی تابوت آنها افقی بازگردد و ترامپ انتخابات را ببازد، آن موقع خواهد فهمید که چه کرده است؛ اراده و هدف ما در محور مقاومت باید این باشد. پاسخ به خون پاک سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس باید اخراج همه نظامیان آمریکایی از منطقه ما باشد؛ این هدف ان شاء‌الله محقق خواهد شد و قدس و فلسطین نیز آزاد خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان گفت: من شخصاً به شهید حاج قاسم سلیمانی غبطه می‌خورم. ما نه هراسانیم و نه خشمگین. وی خطاب به ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی گفت که شما خون چه کسی را ریختید؟ امروز قصاص عادلانه همان قصاص عادلانه برای حاج عماد مغنیه و سیدموسوی و ابومهدی المهندس خواهد بود.

انتهای پیام
captcha