مجلس عراق، آمریکایی‌ها را با سیلی بیرون کند/ انتقام مقدس در راه است
کد خبر: 3868961
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
حجت‌الاسلام خاتمی:

مجلس عراق، آمریکایی‌ها را با سیلی بیرون کند/ انتقام مقدس در راه است

گروه حوزه‌های علمیه ــ امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انتقامی که به دنبال آنیم مقدس و مورد تأیید قرآن است، تصریح کرد: تنها راه دفع ضررهای آمریکا، خروج آنان از این منطقه است و از مجلس عراق می‌خواهیم که به خروج آنان از این کشور رأی مثبت دهد.

تنها راه دفع شر، خروج آمریکا از عراق است/ انتقام مقدس در راه استبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و استاد و عضو جامعه مدرسین حوزه قم، امروز، 14 دی‌ماه، در مراسم بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در جمع ده‌ها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)، که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه این اجتماع نشانگر انقلابی بودن حوزه است، گفت: شب گذشته در جلسه شورای عالی حوزه، نماینده مراجع برای تعطیلی امروز دروس حوزه تشویق کردند که نشان می‌دهد حوزه انقلابی بوده و هست و خواهد ماند.

وی با اشاره به چند نکته در مورد جنایت آمریکا در شهادت سردار سلیمانی، افزود: مقام معظم رهبری تأکید ویژه بر اخلاص ایشان داشتند، زیرا انگیزه خدایی در دلش موج می‌زد و سرداری شجاع و نترس بود و همواره از مقام معظم رهبری درخواست می‌کرد که برای شهادتش دعا کنند.

شهید بین‌المللی اسلام

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه او سرباز علی(ع) بود و فرمانده واقعی‌اش امیرالمؤمنین علی(ع) نیز این طور بود، تصریح کرد: در نامه 23 نهج‌البلاغه شوق شهادت امیرالمؤمنین(ع) نمایان است. این همه آوازه‌ به سبب مدیریت مخلصانه شهید سلیمانی است که بیش از 4 دهه با این مرد و اخلاصش آشنایی دارم؛ قرآن می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا».

وی با ذکر اینکه ویژگی دوم او این بود که عاشق بی‌قرار شهادت بود و اشک می‌ریخت که چرا از قافله شهدا جا مانده است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که او شهید بین‌المللی اسلامی است. به همین دلیل بهترین تجلیل را امروز در نجف و کربلا و کاظمین از حاج قاسم دارند. یمن، سوریه و حزب الله لبنان هم او را خوب می‌شناسند. همه او را دوست دارند و خونخواهش هستند.

حجت‌الاسلام خاتمی با پرداختن به اینکه او سردار مقاومت بود، ادامه داد: یک دهه است که آمریکا از خاورمیانه جدید سخن می‌گوید و قصد دارد بر عراق، سوریه و ایران حاکمیت کند که حاج قاسم خواب آن‌ها را به کابوس تبدیل کرد. آن‌ها داعش را برای همین منظور به راه انداختند و حاج قاسم آن‌ها را ناکام گذاشت.

وی با اشاره به دیدگاه قرآن در مورد مقاومت، اظهار کرد: 18 بار تعبیرهای مرتبط با مقاومت در قرآن بیان شده است. همچنین 19 بار در قرآن «فَاصْبِرْ» و 4 بار «فَاصْبِرُوا» آمده که نشان‌دهنده اهمیت صبر و مقاومت است.

امام جمعه موقت تهران به موضع مسئولان در این باره پرداخت و گفت: به شما بشارت می‌دهم که مسئولان مصمم به انتقام هستند؛ آمریکا پیام داده است به اندازه عمل ما انتقام بگیرید، ولی مسئولان ما گفتند که هر طور بخواهیم و مصلحت بدانیم انتقام خواهیم گرفت.

انتقام مقدس

وی با بیان اینکه ادبیات انتقام قرآنی است، ابراز کرد: خداوند در قرآن در چهار آیه بر بحث انتقام تأکید کرده  است؛ همچنین سه بار هم بیان شده: «إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ»؛ این انتقام مقدس و انتقامی است که دشمن را باید بر سر جای خود بنشاند و باید با انتقام جانانه آمریکا را از تکرار این جنایات مأیوس کنیم.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به عقده و کینه آمریکا از مقاومت، گفت: حشد الشعبی و حاج قاسم سلیمانی چه کرده بودند که این چنین شهادت بزرگی نصیب او شد؟ شهادت او از سوی بزرگترین آدم‌نماها و شقی‌ترین افراد به وقوع پیوست؛ جرم سردار سلیمانی و المهندس و همراهان آنان تنها خداباوری و ایمان است؛ در چندین آیه قرآن هم بر این مورد تأکید شده که دشمنان انتقام ایمان شما به خدا را می‌گیرند.

آرمان کلمةالله

وی با ذکر اینکه آمریکا از ایمان ملت ایران و به خاطر حاکمیت دین انتقام می‌گیرد، افزود: آرمان ما این است که کلمة الله هی العلیا باشد؛ می‌خواهیم قانون و دین خدا حاکم باشد و آنها این مسئله را نمی‌خواهند؛ در آیه 19 سوره حج بیان شده: «هَذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيَابٌ مِنْ نَارٍ يُصَبُّ مِنْ فَوْقِ رُءُوسِهِمُ الْحَمِيمُ.» امام صادق در این باره فرمود که مصداق این آیه ما و بنی‌امیه هستیم و دعوایمان بر سر خداست؛ ما می‌گوییم که خدا راست گفت و آنان خداباور نیستند. ما می‌گوییم دین و خدا ولی آنان برنمی‌تابند؛ ما به فضل خدا ایستاده‌ایم و می‌ایستیم و ملتی که 40 سال است مقاومت کرده و خسته نشده، به فضل خدا دشمنان را خسته خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن در این راه هزینه‌های زیادی می‌کند ولی به تعبیر قرآن ناکام خواهند ماند، تصریح کرد: خیلی در این منطقه خرج می‌کنند، ولی به ضرر آنان تمام خواهد شد؛ مقام معظم رهبری در مشهد در ابتدای سال فرمودند که شنیده شده عربستان دنبال انرژی هسته‌ای است؛ ما ناراحت نیستیم، زیرا ان‌شاءالله آن‌ها می‌سازند، ولی به  دست حزب‌الله مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: قرآن فرموده که دشمنان کوتاه نمی‌آیند و همه تلاششان را به کار می‌برند تا نور خدا را خاموش کنند. در آیه هشتم و نهم سوره مبارکه صف «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ؛ هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» آمده است که دشمنان همه تلاششان را برای از بین بردن نور  خدا، اسلام، معنویت و ارزش‌ها به کار می‌برند؛ قرآن به صراحت وعده می‌دهد که آنان ناکام هستند و دین آینده جهان، اسلام ناب محمدی خواهد بود. در آیات 33 سوره توبه، 28 سوره فتح و 9 صف با صراحت فرموده است که دین حق بر دنیا مسلط خواهد شد. همچنین در 250 آیه قرآن مهدویت و امام زمان(عج) به عنوان امید انبیا و اوصیا تأویل شده است.

خروج آمریکا از عراق؛ تنها راه دفع شر

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه 2500 حدیث داریم که در 500 حدیث از پیامبر بیان شده که آینده دنیا از آن اسلام است، تصریح کرد: نه تنها در آینده درازمدت بلکه در کوتاه‌مدت هم نشانه‌های پیروزی نصیب جریان مقاومت شده و می‌شود؛ تصور نمی‌کردیم که حلقه مقاومت به این شکل در عراق، سوریه، یمن و لبنان شکل بگیرد و امیدواریم مقدمه ظهور حضرت بقیةالله باشد. در این مقطع هیچ راهی جز اخراج آمریکا از این منطقه نیست؛ حضور آمریکا در هر جای عالم به معنای توطئه است، زیرا این جنایتکاران در پی سلطه هستند.

وی با بیان اینکه قرآن فرموده که کافران نباید هیچ راه سلطه‌ای بر مسلمین داشته باشند، اظهار کرد: طرحی در مجلس عراق در دست است که نمایندگان به خروج آمریکا از عراق رأی دهند؛ ما از حزب‌اللهی‌های این مجلس می‌خواهیم به آن بپیوندند و آن را تصویب کنند، زیرا تا زمانی که یک آمریکایی در عراق باشد، عراق روی امنیت نخواهد دید.

خاتمی با تأکید بر اینکه تنها راه این است که تا آخرین نفر آمریکایی‌ها را با سیلی از این کشور بیرون کنند، ابراز کرد: حیات حاج قاسم مبارک و خونش هم چنان خواهد جوشید که عراق از لوث جنایتکاران آمریکایی پاک شود. او مقید بود که در ایام فاطمیه 5 شب در مجلس دم در بنشیند و شنیدم که گفته من امسال نخواهم بود، ولی او امسال فاطمیه را مهمان حضرت زهرا شده است.

انتهای پیام
captcha