شهید سپهبد سلیمانی یک سردار ملی بود/ در ارتفاعی بالاتر از دسته‌بندی‌های سیاسی قرار می‌گرفت
کد خبر: 3869050
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵
کرباسچی:

شهید سپهبد سلیمانی یک سردار ملی بود/ در ارتفاعی بالاتر از دسته‌بندی‌های سیاسی قرار می‌گرفت

گروه سیاسی ـ‌ دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره دلایل احساس ناراحتی و غبن عمومی جامعه از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی با اشاره به خصلت‌های اخلاقی ایشان از جمله مردمی بودن واقعی او، گفت: ایشان در اختلافات و درگیری‌های سیاسی و جناح‌بندی‌ها خود را در ارتفاع بالاتری قرار می‌داد و به عنوان یک نظامی و سردار ملی وارد این دسته‌بندی‌ها نمی‌شد؛ در یک کلمه می‌توان از ایشان به منزله سردار ملی نام برد.

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری شهید سپهبد قاسم سلیمانی، که موجب محبوبیت ایشان نزد اقشار و سلایق مختلف جامعه شده، گفت: مهم‌ترین ویژگی شهید قاسم سلیمانی غیر از سرداری و شجاعت نظامی، این بود که خود را از مردم و اقشار مختلف جدا نمی‌دانست و همان طور که سرباز و فرمانده بود با همه مردم نگاه صمیمانه داشت و به همنوعانش احترام می‌گذاشت و حتی با افرادی از ملیت‌ها، اقوام، مذاهب و زبان‌های مختلف در داخل و خارج کشور مانند کردها و عرب‌ها در عراق و سران قبایل و عشایر صمیمی بود و گفت‌وگو می‌کرد و سعی داشت مسائل آن‌ها را درک و فهم کند.

به معنی واقعی سردار ملی بود

کرباسچی اظهار کرد: به عبارتی کسوت فرماندهی برای او غرور و نخوت بی‌جا ایجاد نکرده بود و واقعاً خودش را از مردم می‌دانست. صحبت‌هایی که طی یکی دو روز اخیر پخش شده توجه وی را به اقشار مختلف نشان می‌دهد و اینکه او تعبیر فرزندان ما را درباره جوانان و افرادی که شاید به لحاظ ایمانی و اعتقادی تفاوت‌هایی دارند به کار می‌برد و توصیه می‌کرد که باید همه این افراد را جزء این جامعه و از خانواده خود بدانیم. این امر  از نگاه بلند او حکایت دارد و این دیدگاه در عمل او هم منعکس بود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: مولانا درباره امام علی(ع) می‌گوید: «در شجاعت شیر ربانیستی/ در مروت خود که داند کیستی»؛ واقعاً می‌توان این ویژگی اخلاقی را در سردار سلیمانی به منزله شیعه واقعی امیرالمؤمنین علی(ع) به خوبی مشاهده کرد. شجاعت‌ها و فداکاری‌های او در میدان نبرد جای خود دارد. او از حضور در هیچ صحنه و میدانی باکی نداشت و از طرفی به لحاظ مروت و انسان‌دوستی نیز نمونه بود و در همه مسائل، اختلافات و درگیری‌های سیاسی و جناح‌بندی‌ها خود را در ارتفاع بالاتری قرار می‌داد و با همه کسانی که ولو با آنها اختلاف سلیقه و عقیده داشت ارتباط برقرار می‌کرد و وارد این دسته‌بندی‌ها به عنوان یک نظامی و سردار ملی نمی‌شد.

وی تأکید کرد: در یک کلمه می‌توان از ایشان به منزله سردار ملی نام برد. در طول تاریخ ایران چنین فرماندهان و سرداران نمونه‌ای داشته‌ایم که باعث افتخار همه مردم بوده و هستند. بر همین مبنا در این مصیبت اکثریت مردم احساس غبن و ناراحتی می‌کنند و آن به سبب از دست دادن فرماندهی است که از امنیت و حیثیت ایران دفاع می‌کرد. امروز افرادی با سلیقه‌های مختلف و حتی افرادی که ممکن است با نظام و مسئولان مسئله داشته باشند، در این حادثه ابراز تأسف و ناراحتی می‌کنند و این به دلیل ویژگی‌های شخصیتی شهید قاسم سلیمانی است.

آثار داخلی و خارجی شهادت مظلومانه سردار

کرباسچی درباره آثار و دستاوردهای این شهادت در داخل کشور و منطقه گفت: منطق شیعه و جامعه ما با الگو قرار دادن این مظلومیت‌ها و شهادت‌ها از اخلاق و خصلت‌های آنها استفاده کرده و بهره برده است. امیدواریم اخلاق و صفات والای این فرمانده شهید در همه نظامیان، غیرنظامیان، مدیران و آحاد جامعه جاری و ساری شود و مسئولان خود را در کنار مردم قرار دهند.

این فعال سیاسی بیان کرد: در خارج از کشور نیز همان خدمتی که ایشان در زمان حیاتش برای مبارزه با بدخواهان ایران انجام داد شهادتش نیز بدخواهان ایران را در جهان رسوا کرد و کسانی که به اسم مبارزه با تروریسم و خشونت در این منطقه اردو زدند و لشکر و امکانات با خود آوردند در مقابل این سردار فداکار و شجاع به ابزار ترور روی آوردند و همه کسانی که در سطح بین‌المللی منصفانه قضاوت می‌کنند این عمل تروریستی آمریکا را محکوم کردند.

کرباسچی در پایان اظهار کرد: خون ایشان می‌تواند خصلت‌های دشمنان و بدخواهان ایران را برملا و افشا کند و نشان بدهد مبارزه با تروریسم فقط یک شعار و ادعا از سوی آنهاست و فقط می‌خواهند از این شعار برای حضور در منطقه و تسلط بر منابع ملت‌های منطقه استفاده کنند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha