شهادت، تنها قله فتح نشده سردار سلیمانی بود
کد خبر: 3869125
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲

شهادت، تنها قله فتح نشده سردار سلیمانی بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: شهادت قله اوج یک انسان و تنها رتبه و پله‌ای است که شهید قاسم سلیمانی به آن نرسیده بود و مقام رفیع شهادت برای بسیاری افراد دست نیافتنی است، اما سردار سلیمانی آن را به دست آورد.

شهادت، تنها قله فتح نشده سردار سلیمانی بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از اداره‌کل اطلاعات خراسان رضوی، مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی امروز 14 دی ماه در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جمع مدیران و مسئولان این اداره‌کل، با بیان این که بزرگی بزرگان به این است که به دست شقی‌ترین اشقیا به شهادت برسند، اظهار کرد: شهادت قله اوج یک انسان و تنها رتبه و پله‌ای است که حاج قاسم سلیمانی به آن نرسیده بود. مقام رفیع شهادت برای بسیاری افراد دست نیافتنی است، اما سردار سلیمانی آن را به دست آورد.

مدیرکل اطلاعات به ستایش مالک اشتر در کلام امیر المومنین اشاره و عنوان کرد: حال امروز ما حال اصحاب علی(ع) پس از ترور مالک اشتر است.

وی با اشاره به تعامل نزدیک خود با سردار سلیمانی طی مقاطع مختلف، بیان کرد: سردار سلیمانی در دوره‌ای از بحران سوریه که حاکمیت این کشور تنها بر 25درصد خاک خود تسلط داشت، سرزنش‌های بسیاری شنید، اما ایستادگی این شهید در کنار مقام معظم رهبری، صحنه سوریه را تغییر داد. بسیاری از سر دوستی تلاش می‌کردند موضع نادرست خود را به وی القا کنند، اما او استوار می ایستاد.

سردار سلیمانی سرزنش‌های بسیاری شنید، اما ایستادگی کرد

این مقام امنیتی اظهار کرد: سردار سلیمانی از خودی‌ها هم ملامت بسیار شنید، همه شرایط امروز و محبوبیت سردار سلیمانی را می‌بینند، اما او در سخت‌ترین شرایط کنار مقام معظم رهبری بود. او نسبت به تصمیم خود استوار و بدون کوچکترین شک و تردید حرکت می‌کرد، در آزادسازی داریا در سوریه علیرغم مقاومت شدید تروریست‌ها و حتی ناامیدی فرماندهان سوری، وجب به وجب این منطقه را فتح کرد.

وی ادامه داد: او در عراق آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی کرد، در فلسطین 3 جنگ 22 روزه، 8 روزه و 51 روزه اداره کرد. در سوریه با آمریکایی‌ها جنگید و گروه‌های تکفیری را شکست داد. در جنگ 33 روزه لبنان کاری کرد که نظامیان اسرائیلی درون‌گرا شدند. سردار سلیمانی نه تنها یک نظامی، بلکه یک سیاستمدار چیره‌دست و در فضای سیاسی منطقه هم تأثیرگذار بود.

مدیرکل اطلاعات در پاسخ به این سوال که چرا سردار سلیمانی یک اسطوره است، فتح الفتوح سرلشگر سلیمانی را فتح دل‌ها دانست و گفت: خصوصیتی که باعث شده این طور اقشار مختلف در سوگ او همراه باشند، تواضع، سادگی و زلالی اوست.

وی در تحلیل این که چرا این جنایت اتفاق افتاد، به شکست‌های اخیر آمریکا اشاره و تصریح کرد: همه جریانات داخلی آمریکا اتفاق نظر دارند که باید ایران را شکست بدهند اما در بین مسئولان آمریکایی، جان بولتون که فرد صریح تری است، عبارتی را گفت که حرف دل همه آنها بود. او گفت: «امیدوارم ترور ژنرال سلیمانی، سرآغاز تغییر در نظام ایران باشد»، یعنی آنها پس از ترور سردار سلیمانی به سرنگونی جمهوری اسلامی می‌اندیشند که معلوم می‌شود هنوز هم در توهم به سر می‌برند.

مشاور وزیر اطلاعات افزود: آمریکایی‌ها با شهادت سردار سلیمانی می‌خواهند قدرت فرماندهی ایران در منطقه را به صفر برسانند، اما توجه ندارند همان‌طور که ظرفیت‌های جمهوری اسلامی در حوزه هسته‌ای در یک جا نیست، در حوزه منطقه‌ای هم در یک نقطه و یک فرد متمرکز نیست.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی در انتها خداطرنشان کرد: وجود شهید سلیمانی سراسر برکت بود، اما شهادت او گره‌هایی را باز می‌کند که در زمان حضورش باز نشد، شهادت او احساسات و وجدان‌ها را بیدار کرده و ایران را خیلی زودتر از 1404 به قدرت اول منطقه‌ای تبدیل می‌کند.

انتهای پیام
captcha