استکبار جهانی به‌دنبال کاهش قدرت دفاعی کشورهای خاورمیانه است
کد خبر: 3869155
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

استکبار جهانی به‌دنبال کاهش قدرت دفاعی کشورهای خاورمیانه است

گروه سیاست و اقتصاد ــ جانشین معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا از ابتدا به‌دنبال تجزیه کشورهای بزرگ خاورمیانه از جمله ایران، عراق، سوریه و لبنان بودند تا با تفرقه‌افکنی و تبدیل آن‌ها به کشورهایی کوچکتر و ضعیف‌تر مانند کویت، قطر، امارات و امثالهم، قدرت دفاعی آن‌ها را کاهش داده و این کشورها را وابسته خود سازند.

استکبار به دنبال تجزیه کشورهای بزرگ خاورمیانه بودند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار هادی مقدسی، جانشین معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته، 14 دی‌ماه در مراسم گرامیداشت شهید سپهبد سلیمانی در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز، ضمن عرض تسلیت از مردم تبریز بابت حرکتی که طی دیروز و امروز در قدردانی از مجاهدت‌های سپهبد سلیمانی داشتند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: تبریز همیشه و در طول تاریخ یک قدم جلوتر از تمامی شهرهای ایران بوده است.

وی افزود: آذربایجان اولین خاستگاه تشیع در ایران و بنیان‌گذار مشروعیت بوده و نیز در جریان‌های اخیر نیز مانند فتنه ۸۸ و فتنه آبان‌ماه امسال نیز یک روز زود‌تر از تمامی ایران، پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه به گوش همگان رسانید.

سردار مقدسی‌ افزود: استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا برای این‌که وحدت میان کشورهای اسلامی را از هم بپاشاند اقدام به ترور این فرزند رشید اسلام کرد تا در راستای تئوری تجزیه کشور های اسلامی و عربی گامی دیگر بردارد.

جانشین معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا از ابتدا به‌دنبال تجزیه کشورهای بزرگ خاورمیانه از جمله ایران، عراق، سوریه و لبنان بودند تا با تفرقه‌افکنی و تبدیل آن‌ها به کشورهایی کوچکتر و ضعیف‌تر مانند کویت، قطر، امارات و امثالهم، قدرت دفاعی آن‌ها را کاهش داده و این کشورها را وابسته خود سازند و این سردار پرافتخار میهن عزیزمان همیشه سد محکمی برابر استکبار جهانی بود و اکنون نیز سلیمانی‌های بسیاری در همین مرز و بوم و در دیگر کشورهای اسلامی پرورش یافته‌اند و شهادت ایشان مانع از ادامه مسیر حق‌طلبی جمهوری اسلامی نخواهد بود.

وی در ادامه به جنگ‌افروزی‌های آمریکا در منطقه طی سالیان اخیر اشاره کرد و حمله به افغانستان و عراق را رسوایی بزرگ و شکستی فاجعه‌بار برای آمریکا اعلام کرد و افزود: آن‌ها به‌دنبال محاصره ایران از تمامی جوانب جغرافیایی بودند که با تلاش سربازان اسلام در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان، آمریکا را در رسیدن به این هدف ناکام گذاشتند.

سردار مقدسی‌ افزود: سردار سلیمانی همیشه در اولین لحظات در صحنه مبارزه حاضر بود و از نمونه‌های آن می‌توان به جنگ ۳۳ روزه لبنان اشاره کرد که وی اولین عملیات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی را فرماندهی کرد که سر‌انجام به پیروزی حزب‌الله برابر چهارمین ارتش مجهز جهان انجامید و نیز در اولین روزهای اشغال سوریه توسط داعش نیز به دیدار بشار اسد در دمشق رفت و گفت که من و سربازانم حاضر به هرگونه کمکی برای کشور سوریه هستیم و بعد از چند سال نبرد نیز دیدیم که به قول خودشان، زمین را از لوث وجود داعش پاک کرد.

وی گفت: با وجود توصیه‌هایی که از طرف مسئولان و همرزمان ایشان انجام می‌شد، شهید سلیمانی همیشه در خط مقدم حاضر بود و پا به پا و نفس به نفس سربازان، به مقابله با دشمنان می‌پرداخت.

سردار مقدسی بیان کرد: فکر نمی‌کنم که در تاریخ ایران چنان فردی باشد که همواره در حال کار و کوشش بوده و به دور از هرگونه سخن و مصاحبه‌ای، تنها هدفش که خدمت به کشور و مسلمانان جهان بود را دنبال کند.

انتهای پیام
captcha