رسانه‌ها به رسالت خود در قبال شهادت حاج قاسم عمل کنند
کد خبر: 3869337
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

رسانه‌ها به رسالت خود در قبال شهادت حاج قاسم عمل کنند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل صدا و سیمای سیستان‌وبلوچستان گفت: رسانه‌ها باید به رسالت خود در قبال شهادت حاج قاسم عمل کنند؛ مهم‌ترین وظیفه ما این است که از اختلاف‌افکنی جلوگیری کنیم، امروز همه گروه‌ها داغدار این سردار رشید اسلام هستند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمود کردستانی، مدیرکل صدا و سیمای استان امروز، 15 دی‌ماه در نشست با سردبیران و مدیران مسئول نشریات و خبرگزاری‌های استان گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی که نماد یک مجاهد و سرباز ولایت بود، حادثه‌ای نیست که با گذشت زمان فراموش شود؛ باید یاد و راه او را زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: جریان موج‌آفرین، همین ما رسانه‌ها هستیم؛ ما هستیم که باید جلوی جوسازی‌های دشمن را بگیریم و نگذاریم با تبلیغات مسموم، این جنایت ضدبشری خود را به نام مبارزه با تروریسم جلوه دهند.

مدیرکل صدا و سیمای استان اظهار کرد: در جامعه ما، هر کس سلیقه و نظری دارد، اما هیچ گروهی نبود که از خبر شهادت حاج قاسم خوشحال شود؛ خون این شهید به جامعه ما اتحاد و انسجام بخشید و باید این وفاق ملی را تقویت کنیم.

وی افزود: تا زمانی که اتحاد و انسجام میان ما نباشد، به هیچ فتح‌الفتوحی دست پیدا نخواهیم کرد. رسانه‌های ما باید این اتحاد و هماهنگی را از خودشان شروع کنند تا سپس به جامعه نیز تسری پیدا کند.

وی بیان کرد: یک عملیات تروریستی انجام شد و حاج قاسم سلیمانی را از ما گرفت؛ ضربه سنگینی بر پیکره نظام بود، اما دیگر تمام شد؛ باید ببینیم وظیفه ما چیست. رسانه باید هوشیارانه وارد عمل شود.

کردستانی ادامه داد: این‌که آمریکایی‌ها در خاک عراق، یک فرمانده ایرانی را که همراه با عراقی‌ها بود، ترور کنند، همه کد هستند و رسانه باید آن‌ها را تحلیل کند.

وی گفت: رسانه‌ها باید به رسالت خود در قبال شهادت حاج قاسم عمل کنند؛ مهم‌ترین وظیفه ما این است که از اختلاف‌افکنی جلوگیری کنیم، نگوییم فلانی عضو آن حزب است و تا دیروز با حاج قاسم مشکل داشته است؛ امروز همه گروه‌ها داغدار این سردار رشید اسلام هستند.

مدیرکل صداوسیمای استان اظهار کرد: برای یک کار رسانه‌ای، ابتدا باید راهبردهای رسانه‌ای دشمن را شناخت و سپس خنثی کرد. دشمن امروز به‌دنبال القای این باور غلط است که ترور شهید سلیمانی، رویدادی مانند ترور بن‌لادن و ابوبکر البغدادی است؛ نباید بگذاریم جای ظالم و مظلوم عوض شود.

این مقام مسئول افزود: آمریکایی‌ها سعی دارند این جنایت هولناک را به یک حماسه ملی برای مردم آمریکا تبدیل کنند؛ طوری تبلیغات می‌کنند که این مرد، میلیون‌ها نفر را کشته و باید ترور می‌شد. این وظیفه رسانه انقلابی است که نشان دهد حاج قاسم مرد شماره یک مبارزه با داعش و تروریسم بود.

کردستانی بیان کرد: رسانه متعهد باید نشان دهد که حاج قاسم عاشق شهادت بود و سال‌ها برای رسیدن به این آرزو مجاهدت‌ها کرد. ناله‌ها و مناجات‌های عاشقانه او که زیر لب شهادت را از خدا می‌خواست، باید به تصویر کشیده شود.

انتهای پیام
captcha