سیاست سردار سلیمانی عین دیانت و دیناتش عین سیاست بود
کد خبر: 3869398
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

سیاست سردار سلیمانی عین دیانت و دیناتش عین سیاست بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه سردار سلیمانی با ایمان، فداکاری، اخلاص و عشق به اهل‌بیت(ع) در تمامی صحنه‌های انقلاب حاضر بود، تأکید کرد: سیاست سردار عین دیانت و دیانتش عین سیاستش بود.

سیاست سردار سلیمانی عین دیانت و دیناتش عین سیاست بود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 15 دی در اجتماع طلاب و روحانیون استان که به‌منظور بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، شهید سلیمانی و یاران باوفای او را فداکارترین انسان‌ها و قهرمان اصلی مردم ایران و عراق خواند و تصریح کرد: درچند روز اخیر شاهدیم که نه تنها در ایران و عراق بلکه در سایر کشورهای جهان حتی کشورهای اروپایی مراسم عزاداری برپاست.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی شخصیتی فراملی و مورد توجه تمامی جهان بشریت بود، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به خیال خود با این اقدام جنایتکارانه و وحشیانه می‌توانند به نظام اسلامی ضربه زنند، اما نمی‌دانند از خون پاک این شهیدان هزاران هزار لاله نوظهور خواهد رویید که برای آینده تاریخ اسلام تربیت خواهند شد، بی شک خون سردار سلیمانی و همراهانش سرنوشت منطقه را تغییر خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه جوانان باغیرت دو کشور ایران و عراق راه سلیمانی را با قدرت و اقتدار ادامه داده و هیچگاه اجازه نمی‌دهند یزیدیان زمانه به اهداف پلیدشان برسند، گفت: در تاریخ پیشینیان شاهدیم که از زمان بنی‌امیه تاکنون علی‌رغم اقدامات پلید هیچگاه نتوانستند نام سیدالشهدا(ع) و زینب کبری(س) را از یادها ببرند و امروزه  نیز آمریکا و مزدوران از تحقق چنین امری عاجز خواهند ماند. دشمنان با این کارشان باعث شدند که یاد شهدای این انقلاب و جانبازان این سرزمین بیش از گذشته در دل‌ها شعله‌ور شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزایش ایمان، اعتقاد و باور مردم به نظام را بیش از گذشته توصیف کرد و افزود: ریخته شدن خون شهدایی همچون سردار سلیمانی مسئولیت ما را صد برابر کرده و وظیفه سنگینی را در قبال اهداف و ارزش‌های انقلاب بر دوش ما گذاشته است.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی با ایمان، فداکاری، اخلاص و عشق به اهل‌بیت(ع) در تمامی صحنه‌های انقلاب حاضر بود، این فرمانده آگاه و زمان‌شناس با کمک دلیرمردان این سرزمین مرزهای کشور را از شر جنایتکاران داعش حفاظت کرد. سیاست او عین دیانت و و دیانتش عین سیاستش بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: سردار سلیمانی جریانی همچون داعش را ساماندهی کرد که منتج به ریشه‌کن شدن این شجره خبیث شد. داعش زمانی به مرزهای ما بسیار نزدیک بود و اگر سردار سلیمانی و سربازانش نبودند این جنایتکاران در شهرهای ایران پراکنده می‌شدند.

امام جمعه اراک افزود: سردار سلیمانی نوک پیکان مبارزه با دشمن بود و اقدامات او در سقوط داعش در موصل به تنهایی یک کتاب بزرگ است. با تلاش‌های این شهید سرافراز تمامی جریان‌های خطرناک منطقه حدود چهار سال ریشه‌کن شدند در حالی که دشمن تصور می‌کرد نابودی این جریانات حداقل به بیست سال زمان نیاز دارد.

وی تأکید کرد: با وجود سربازانی شجاع و متخصص از اشاعه داعش در منطقه جلوگیری شد، هدف داعش در اختیار گرفتن منطقه و از بین بردن حکومت‌های اسلامی، دینی و عاشورایی و مکتب علوی بود، اما با واسطه فداکاری رزمندگان بی‌ادعای وطن نه تنها نتوانست بلکه خود نیز از بین رفتند. از بین بردن چنین شجره خبیثه‌ای در منطقه مستلزم داشتن سرداران و سربازانی همچون قاسم سلیمانی و مهدی المهندس بود، نابودی داعش تنها از تربیت یافتگان دانشگاه اسلام و اهل‌بیت(ع) ساخته بود.

امام جمعه اراک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع وطن، هسته‌ای و ... تصریح کرد: اگر از دست رفتن بسیاری از یاران با وفای انقلاب از جمله شهید بهشتی، شهید مطهری و... خاطر ما را آزرده کرده است، اما مکتب ولایت‌گونه و فقاهت بی‌نظیر این شهدا سبب شد تا راهشان با قدرت و عظمت ادامه پیدا کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین جایگاه سردار سلیمانی نزد مردم جهان را بسیار محبوب خواند و ادامه داد: عظمت تشییع شهدا در عراق و خوزستان را شاهد بودیم و به زودی شاهد حضور میلیونی امت اسلامی در مراسم تشییع این شهید بزرگوار در مشهد، تهران، قم و کرمان خواهیم بود.

وی تأکید کرد: ترور سردار سلیمانی و همراهانش و المهندس و همراهانش در خاک عراق تجاوز آشکار آمریکا به ملت ایران و عراق است و این جنایت بی‌شرمانه باید در مجامع بین‌المللی محکوم شود. آنان اگر ذره‌ای انصاف داشته باشند باید این جنایت را محکوم کنند؛ چراکه این اقدام قابل توجیه و دفاع نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان با تأکید براینکه شر آمریکایی‌ها، اسرائیل مزدور و آل‌سعود باید از سر منطقه کم شود، گفت: مسیر حرکت حاج قاسم راه امام راحل، رهبری، مطهری‌ها، رجایی‌ها و ... است و وظیفه همه ما این است که بسیجی‌وار در این مسیر عزت‌آفرین سهیم باشیم.

انتهای پیام
captcha