جشن آغاز سال نو میلادی در اراک تنها با قرائت دعا انجام می‌شود
کد خبر: 3869569
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
به پاس احترام به ساحت شهید سپهبد سلیمانی؛

جشن آغاز سال نو میلادی در اراک تنها با قرائت دعا انجام می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه استان مرکزی گفت: اعضای شورای خلیفه‌گری استان تصمیم گرفتند به پاس احترام به ساحت شهید سپهبد سردار سلیمانی، خانواده وی و مردم شریف ایران جشن آغاز سال نو میلادی تنها با قرائت دعای آغاز سال انجام شود.

جشن آغاز سال نو میلادی در اراک تنها با قرائت دعا انجام می‌شودبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی شورای خلیفه‌گری استان مرکزی قرار براین بود جشن آغاز سال نو میلادی در اراک همچون سال‌های گذشته، امروز، 16 دی با شکوه خاص در کلیسای مسروپ این شهرستان برگزار شود، اما اعضای شورا تصمیم گرفتند به پاس احترام به ساحت شهید سپهبد سردار سلیمانی، خانواده وی و مردم شریف ایران این مراسم تنها با قرائت دعای آغاز سال انجام شود.

رازمیک هاکوپیانس، عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه استان مرکزی در این رابطه اقدام جنایتکارانه و تروریستی آمریکایی‌ها که منجر به شهادت سردار رشد اسلام حاج قاسم سلیمانی شد را محکوم و این رویداد غم انگیز همزمان با شروع سال میلادی جدید را شوک بزرگی برای جهان بشری دانست و بیان کرد: جامعه ارامنه سراسر کشور و همینطور جامعه ارامنه استان در غم از دست دادن این شخصیت بزرگ بین‌المللی داغدارست.

وی بابیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی دلاور ماندگار جهان است و تمامی علاقمندان به او در اقصی نقاط جهان از او به نیکی یاد کرده و در غم از دست دادن او سوگوار هستند، ادامه داد: جامعه ارامنه استان مرکزی خود را شریک غم مردم ایران می‌داند و جنایت بی‌شرمانه آمریکا را در به شهادت رساندن سردار سلیمانی محکوم می‌کند.

هاکوپیانس اظهار کرد: باید در همه شرایط به دلیرمردان و افرادی که قصد از بین بردن ظلم و ستم در جوامع بشری را دارند احترام گذاشت، ما همه از یک خانواده هستیم و باید در غم و شادی یکدیگر سهیم باشیم، ارامنه استان خود را از دیگر شهروندان جدا نمی‌داند و به پاس احترام به سوگوار بودن آنان امسال از برگزاری جشن آغاز سال نو میلادی در کلیسا صرف نظر می‌کند و تنها دعای آغاز سال نو قرائت می‌شود.

وی ادامه داد: امریکا سال‌هاست که دشمنی خود را آشکار و پنهان نسبت به ملت ایران انجام می‌دهد و افرادی همچون حاج قاسم و دیگر رزمندگان در برابر آنان ایستادگی می‌کنند. ماهیت امریکا برای دنیا شناخته شده است و بروز این اقدامات ناجوانمردانه از این دولت دور از انتظار نبود.

انتهای پیام
captcha