وظایفی كه خدا در قرآن برای مؤمنان قرار داد/ رمز محبوبیت شهید سلیمانی
کد خبر: 3869727
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

وظایفی كه خدا در قرآن برای مؤمنان قرار داد/ رمز محبوبیت شهید سلیمانی

گروه اجتماعی ـ دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینكه خداوند در قرآن كریم وظایف خاصی برای مؤمنان در نظر می‌گیرد، گفت: طبق آیات قرآن و روایات اسلامی نماد ایمان باید در عمل انسان‌ها تجلی یابد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز امروز، 17 دی‌ماه در مراسم بزرگداشت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در شیراز ضمن محكومیت جنایت تروریستی آمریكا‌یی‌ها در به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی گفت: شهید حیات به انسان‌ها حیات می‌دهد.
وی با بیان اینكه در قرآن كریم قریب 90 مرتبه مؤمنان مورد خطاب قرار می‌گیرند، افزود: این مسئله نشان می‌دهد كه خداوند برای مؤمنان یك وظایف خاص را در نظر می‌گیرد و از آنان انتظارات ویژه‌ای دارد.
طاهری ادامه داد: با گفتن اینكه ما ایمان آوردیم و تمام شد و همین برای ما حساب می‌شد و در روز قیامت هم همین كلمه ایمان آوردیم كافی نیست بلكه زمانی كه ایمان می‌آوریم یكسری وظایف باید انجام دهیم.
رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با بیان اینكه طبق آیات قرآن و روایات اسلامی نماد ایمان باید در عمل انسان‌ها تجلی یابد، گفت: قرآن كریم برای كسانی كه ایمان آورده‌اند، دستوراتی آورده است و تنها به زبان گفتن اینكه ایمان آوردیم، كافی نیست و ما را رها نمی‌كنند.

ایمان انسان‌ها در فتنه‌ها سنجیده می‌شود
وی گفت: در طول تاریخ بشریت افراد بسیاری ادعای ایمان كردند اما در وسط راه بریدند چنانچه در انقلاب اسلامی هم خیلی‌ها آمدند ولی وسط راه بریدند و اینكه فقط بگوییم ایمان آوردیم، نیست در فتنه و آزمایش باید ایمان را سنجید آن هم در آزمایش‌های سخت و بزنگاه‌ها.
طاهری با یادآوری اینكه این نكات و مسئله برای گذشتگان و آینده هم مصداق دارد و تنها برای دوران حاضر نیست، گفت: باید مشخص شود چه كسی راست و چه كسی دروغ می‌گوید و چه كسی تا آخر راه ایستاده است.
دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینكه طبق آیات قرآن اگر مؤمنان در امتحانات سخت وارد نشوند و سربلند بیرون نیایند، دچار عذاب عظیم خواهند شد، گفت: تنها زمانی می‌توانیم كه از عذاب الیم نجات پیدا كنیم كه اول به خدا ایمان آورده و عملمان این ایمان را تأیید كند.

لازمه داشتن صداقت در مؤمنان
وی با تأكید بر اینكه اگر عمل و كلام مؤمن با یكدیگر تطابق نداشته باشد، اصلاً صادق نیست، گفت:‌ در كنار ایمان به خدا در قرآن، ایمان به رسول هم آمده است لذا همراه بودن برای مؤمنان مهم است چون اگر همراه نباشیم، مسلماً گمراه خواهیم شد.
طاهری با بیان اینكه مودت پیامبر و خاندانش تنها به دوست داشتن نیست بلكه باید رنگ و شكل آن‌ها بگیریم و همراه آنان باشیم گفت: شرط نجات از عذاب الیم هم ایمان به خدا و رسول و همراهی آنان و هم مجاهدت در راه خداست.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص شهادت سردار سلیمانی گفت: ایشان فرمودند شهید سلیمانی یكی از تربیت یافتگان امام بود. امام جهاد را برای جامعه معنا كرد كه اصلاً حیات به چیست و معنای حقیقی جهاد را نشان داد.
رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با یادآوری حدیث پیامبر(ص) كه فرمود سیاحت امت من در جهاد است، گفت: جهاد یك راه میانه و میان‌بر زدن برای سیر الی‌الله است.
وی با اشاره به آیات قرآن كه مؤمنان جهاد در راه خدا با مال و جانشان می‌كنند، گفت: بسیاری از رزمندگان و مدافعان ما این كار را انجام دادند زیرا یك دستور قرآنی به آن‌ها داده شده بود.
طاهری با تأكید بر اینكه خداوند در قرآن كریم تأكید می‌كند كه همراه با صادقین باشیم، گفت: وقتی همراه با صادقین باشیم نتیجه آن ایثار و شهادت در راه خدا می‌شود كه برخی‌ها در این راه میان‌برهایی می‌زنند.
دبیر جامعه روحانیت شیراز با طرح این سئوال كه شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس دنبال چه بودند، گفت:‌ در قیامت افرادی هستند كه دارای مقام شفاعت دارند كه یكی از آن‌ها شهدا هستند و این‌ها دارای مقام محمود هستند و برای رسیدن به این مقام برخی‌ها میان‌بر می‌زنند مانند شهید قاسم سلیمانی.

چرا شهید سلیمانی حاكم قلب‌ها شد
وی اظهار كرد: اگر می‌خواهیم ببینیم چرا شهید قاسم سلیمانی این‌گونه حاكم قلب‌هاست و مالك اشتر در بین اصحاب حضرت علی(ع) به‌صورت ویژه می‌درخشد، باید ببینیم كه دنبال چه چیزی بودند. خصوصیت حاج قاسم سلیمانی و قاسم‌های سلیمانی این كشور آن بود كه می‌خواستند همراه امام زمانشان باشد و خون امام زمان را خون خودشان می‌دانستند و دیگر خودی نمی‌دیدند.
طاهری با بیان اینكه شهدای ما نظیر قاسم سلیمانی، متوسلیان و باكری و غیره منی برایشان نمانده بود و چیزی جز او نمی‌دیدند، گفت: حاج قاسم سلیمانی اگر دل‌ها رفته است به دلیل این است كه محو در جمال امام زمان و رهبرش و ولی امرش شده است.
رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز افزود: به دلیل همین مسائل بود كه حاج قاسم سلیمانی یك سردار جهانی می‌شود و می‌بینیم كه خونش چگونه جوشیدن گرفته است. كسی كه محو در جمال ولی امرش شد و فقط امام زمانش را دید و انجام وظیفه كرد می‌شود همین كه سردار سلیمانی به آن دست یافت.
وی با اشاره به تحلیل‌ها ایادی آمریكا، گفت: آمریكایی‌ها خودشان هم مانده‌اند كه چه غلطی كرده‌اند چون می‌دانند حماقتی كه كردند، بدجور دامان آن‌ها را خواهد گرفت. اگر آمریكا در این فكر بود كه ده‌ها سال در این منطقه جولان دهد و جنایت كند، اكنون كم كم متوجه می‌شود كه باید دستگاهش را جمع كند و برود.

خون شهید سلیمانی ریشه آمریكا و اسرائیل را می‌خشكاند
طاهری همچنین به سخنرانی شهید سلیمانی خطاب به ترامپ كه گفت ترامپ قمارباز من طرف تو هستم، گفت: اكنون خون شهید سلیمانی طرف آمریكا است و آمریكا و اسرائیل را از بن در این منطقه ریشه‌كن خواهد كرد.
وی با بیان اینكه تمام نیروهای مدافع حرم و مقاومت در كل جهان اسلام و سراسر دنیا برای محكومیت جنایت آمریكا به پاخاستند و این وحشت آمریكا را به دنبال داشت، گفت: همراهی حاج قاسم با كونوا مع الصادقین بود كه این نتیجه دارد می‌دهد و به حول و قوه الهی در زمان مناسب خواهیم دید كه آمریكا چگونه سیلی خواهد خورد.
طاهری یادآور شد: جوانان جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی باعث شكست داعش در منطقه شدند و همین جوانان هم بعد از سردار سلیمانی ریشه آمریكا و صهیونیست‌ها را در منطقه خواهند خشكاند به شرطی كه ما هم حمایت كنیم و از خداوند طلب كمك داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha