نخستین مدرسه به نام شهید سلیمانی در زهک افتتاح شد
کد خبر: 3870815
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

نخستین مدرسه به نام شهید سلیمانی در زهک افتتاح شد

گروه اجتماعی ــ‌ اولین مدرسه مزین به نام شهید قاسم سلیمانی صبح امروز، شنبه 21 دی‌ماه در روستای قلعه کنگ شهرستان زهک افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، اولین مدرسه مزین به نام شهید قاسم سلیمانی صبح امروز، شنبه 21 دی‌ماه در روستای قلعه کنگ شهرستان زهک افتتاح شد.

مهرالله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه‌ و تجهیز مدارس کشور در این مراسم بیان کرد: این واحد آموزشی یک مدرسه ابتدایی دارای 6 کلاس درس است و به نام سردار دل‌ها، شهید سلیمانی نامگذاری شده تا انشاء‌الله رهروان راه آن شهید در این مدرسه تربیت شوند.

وی ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس کشور در سال‌جاری برای استان سیستان و بلوچستان مبلغ 340 میلیارد تومان تخصیص داده است که در پروژه‌هایی نظیر ساخت مدارس در مقاطع مختلف در روستاهای استان هزینه خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه‌ و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: برای تامین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسب نیز حدود 80 میلیارد تومان اعتبار از محل عوار‌ض کار تامین شده و به استان سیستان و بلوچستان تخصیص پیدا کرده است.

مدرسه 6 کلاسه روستای قلعه کنگ که به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است یک‌هزار و 800 متر مربع مساحت دارد که طی دو سال توسط خیر نیک‌اندیش غلامحسین مطهری، با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان ساخته شده است. با احداث این مدرسه، تعداد 151 دانش آموز این روستا از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند.

نخستین مدرسه به نام شهید سلیمانی در زهک افتتاح شد

انتهای پیام
captcha