فعالیت چهار کتابخانه موقوفه در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3871302
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

فعالیت چهار کتابخانه موقوفه در چهارمحال‌وبختیاری

گروه فرهنگی ــ مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف چهارمحال‌وبختیاری گفت: چهار کتابخانه موقوفه در شهرهای مرغملک، وردنجان، بروجن و آلیکوه، به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه می‌دهند.

شهرام اسدی، مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با اوضاع کتابخانه‌های موقوفه استان، بیان کرد: چهار کتابخانه موقوفه در شهرهای مرغملک، وردنجان، بروجن و آلیکوه با پیشینه‌ای بلندمدت به اهل کتاب خدمات فرهنگی می‌دهند، البته کتابخانه‌هایی نیز در مساجد و امامزاده‌های استان به‌صورت موقوفه فعال هستند.

وی در رابطه با کتب موجود در این مجموعه‌ها، بیان کرد: طرح‌هایی با نام «وقف کتاب» از سوی اداره اوقاف و امور خیریه به‌صورت فصلی در طول سال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان کتاب‌های بلا استفاده در منازل یا ادارات را به کتابخانه‌ها اهدا می‌کنند؛ لذا اکثر کتب این مراکز اهدایی هستند.

اسدی اظهار کرد: کارشناسان اداره به خیری که بخواهد مکان و یا زمینی را برای کارهای فرهنگی و یا حتی مساجد وقف کند، مشاوره‌ می‌دهند تا در آن مکان بخشی را نیز به کتابخانه و یا مراکز فرهنگی و هنری اختصاص دهند که در حال حاضر مکان موقوفه بزرگی در شهرستان اشکفتک در حال ساخت است و بخشی از آن به کتابخانه اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha