انتصاب‌های مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3872997
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷

انتصاب‌های مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در احکامی، حجج اسلام زارعان، احمدی‌تبار و فرمانیان را به سمت معاون امور بین‌الملل اهل‌بیت(ع)، معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و مسئول دانشنامه ویکی شیعه منصوب کرد.

به گزارش ایکنا؛ مهم‌ترین خبری که امروز، 30 دی‌ماه در صفحات معارفی رسانه‌ها پوشش داده شد، مربوط به انتصاب‌هایی است که از سوی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، صورت گرفت؛

فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز هفت خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «تدارک برنامه‌های مختلف برای ایام فاطمیه در تهران/ سمنوپزان و تعزیه در میدان امام حسین(ع)»، «افراد، نسبت به اعتقادات همسر و فرزندان خود مسئول‌‌اند»، «اجتماع حامیان مقاومت در راه ولایت در بقعه شیخ صدوق»، «حفظ غیرحضوری قرآن با تلفن»، «برگزاری مسابقه «نفس‌های طلایی» با موضوع اجرای تقلید تلاوت» و «تحلیل قرآن درباره نتایج مذاکره و پذیرش خواسته‌های دشمن با امید حل مشکلات» هستند.

خبر «تدارک برنامه‌های مختلف برای ایام فاطمیه در تهران/ سمنوپزان و تعزیه در میدان امام حسین(ع)» مربوط به نشست خبری معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که امروز برگزار شد و سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به فعالیت‌های سازمان متبوعش برای دهه فاطمیه و ولادت حضرت زهرا و ایام الله دهه فجر بیان کرد: میدان آیینی امام حسین(ع) طی روزهای ۸ و ۹ بهمن‌ماه شاهد برنامه ویژه عزاداری و مراسم سمنوپزان است که به صورت مردمی و به همت هیئت‌های منطقه ۱۲ تهران برپا می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم که از ۲۰ دی‌ماه کار خود را آغاز کرده است تا ۱۰ بهمن‌ماه ادامه دارد که تلاش دارد با منابع و مواخذ مستند زندگی بانوی دو عالم را به تصویر بکشد که در میدان ولیعصر(عج) ابتدای بلوار کشاورز قرار دارد.

همچنین در بخش‌هایی از خبر «برگزاری مسابقه «نفس‌های طلایی» با موضوع اجرای تقلید تلاوت» می‌خوانیم: پخش مسابقه «نفس‌های طلایی» با موضوع اجرای تقلید تلاوت به صورت ماهانه از رادیو قرآن آغاز شد. مسابقه‌ای با عنوان «نفس‌های طلایی» با هدف گسترش فرهنگ تلاوت در جامعه طراحی شده که در آن دو بخش کوتاه از دو تلاوت قاریان مشهور جهان اسلام، پخش می‌شود. هریک از قاریان و علاقه‌مندان می توانند یکی از دو تلاوت را انتخاب و به بهترین و نزدیک‌ترین شیوه اجرا کنند و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن و کانال سروش ارسال کنند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد دو خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «تفاوت‌های خواص با عموم مردم در نگاه امیرالمؤمنین/ خشم خواص را خشنودى همگان بی‌اثر مى‏‌کند» و «زمانی که بنی‌اسرائیل به قائم بشارت داده شدند» هستند.

خبر «تفاوت‌های خواص با عموم مردم در نگاه امیرالمؤمنین/ خشم خواص را خشنودى همگان بی‌اثر مى‏‌کند» مربوط به مصاحبه تسنیم با حجت‌الاسلام میثم رستمی، محقق و پژوهشگر دینی است که در بخش‌هایی از آن آمده است: امیرالمؤمنین علیه‌السلام خطاب به مالک می‌نویسد: «دوست‌داشتنى‏‌ترین چیزها نزد تو، در حق میانه‏‌ترین و در عدل فراگیرترین باشد؛ أَحَبَّ الْأُمُورِ إِلَیْکَ أَوْسَطُهَا فِی الْحَقِّ وَ أَعَمُّهَا فِی الْعَدْلِ وَ أَجْمَعُهَا [لِرِضَا] لِرِضَى الرَّعِیَّةِ». یعنی گاهی اوقات قصد پیشرفت در مسائل اقتصادی داریم، اما برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که عدالتش فراگیر نیست و نفع آن تنها به عده کمی می‌رسد.

سپس امیرالمؤمنین(ع) یکی دیگر از امور دوست‌داشتنی را جلب خشنودی مردم معرفی کرد و فرمود: امری که گسترش آن به حدی باشد که جلب خشنودی مردم را در پی داشته باشد، نزد تو محبوب باشد؛ یعنی نگاه حکومت اسلامی بر خلاف حکومت‌های سرمایه‌داری به‌سوی رضایت عامه است؛ چرا که حکومت‌های سرمایه‌داری فقط به منافع خواصّ سرمایه‌دار توجه دارند. سپس حضرت می‌فرماید خشم عامه، رضایت خواص را از بین می‌برد. تو کاری نکن که تنها خواص رضایت داشته باشند؛ و اگر بخواهی برای مردم کار کنی، خواص ناراحت می‌شوند. سپس ادامه می‌دهند اگر رضایت عامه باشد، عصبانیت خواص اشکالی ندارد. حضرت فرمود «خشم عمومى مردم، خشنودى خواص (نزدیکان) را از بین مى‌‏برد، اما خشم خواص را خشنودى همگان بی‌اثر مى‏‌کند.»

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «مسابقه نفس‌های طلایی با موضوع اجرای تقلید تلاوت برگزار می‌شود»، «همایش «فقه و هنر» ویژه سینما و تئاتر در شیراز برگزار می‌شود» و «سه انتصاب جدید در مجمع جهانی اهل بیت(ع)» هستند.

در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد زارعان به عنوان مشاور دبیرکل و معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی‌تبار به عنوان معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان به عنوان مسئول دانشنامه ویکی شیعه منصوب شدند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را منتشر کرده است که تیتر آن عبارت از «ائمه جمعه اهل سنت جنوب کشور: فرصت توطئه به بدخواهان نظام نمی‌دهیم» و «گسترش فرهنگ تلاوت با پخش مسابقه «نفس‌های طلایی» رادیو قرآن» هستند.

خبر «ائمه جمعه اهل سنت جنوب کشور: فرصت توطئه به بدخواهان نظام نمی‌دهیم» مربوط به بیانیه ائمه جمعه اهل سنت جنوب کشور است که در بخش‌هایی از آن آمده است: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله نظام و گام دوم انقلاب اسلامی و نگاه امید بخش به آینده و پیروزی نهایی در برابر دسیسه‌ها و تبلیغات سوء دشمنان قسم خورده که برای فروپاشی بنیان های بالنده نظام تلاش می‌کنند ما ائمه جمعه اهل سنت وظیفه شرعی و انقلابی خود می‌دانیم که مردم را به آینده حقیقی این نظام اسلامی امیدوارتر کنیم.

ائمه جمعه اهل سنت جنوب کشور در این بیانیه ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا به ویژه شهدای مقاومت و در راس آنان شهید سپهبد سلیمانی که در جهت تقویت جبهه مقاومت و مبارزه با استکبار و جریان های تکفیری بودند، خواهان ادامه راه شهدا با گام‌های استوار در این برهه حساس در جهان اسلام شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «چه کسانی بالاترین مقام را بعد از فرستادگان الهی دارند؟» است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «مطالعات تطبیقی ادیان گرفتار در ورطه افراط» است.

این خبر مربوط به مصاحبه ایبنا با جواد فیروزی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه سمنان است که در بخش‌هایی از آن آمده است: مطالعه تطبیقی ادیان امروزه دیگر در غرب طرفدارانی ندارد و بهتر است برای این گونه تحقیقات از کلمه مقایسه‌ای استفاده شود؛ چون در ادیان این ویژگی وجود ندارد که یک دین را به نفع دین دیگر انتخاب کنیم.

در این نگاه، مطالعات تطبیقی ادیان به حالت افراطی کشیده شده است و در بسیاری موارد می‌بینیم کارهای تطبیقی در ایران بین دو موضوع و دو شخصیت‌ است که هیچ ارتباطی با هم ندارند و غالباً با این گرایش انجام می‌شود که یک متفکر غربی را با یک متفکر اسلامی مقایسه می‌کنند؛ با این نگرش یک نفر را به نفع دیگری برجسته می‌کنند. این نوع تحقیقات امروزه در مطالعات غربی انجام نمی‌شود.

میزان

«سیره شهدا در دانشگاه‌ها تدریس شود» نیز عنوان تنها خبری است که در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha