صحبت‌های نو و جذاب؛ چاشنی کار یاوران نماز
کد خبر: 3875180
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

صحبت‌های نو و جذاب؛ چاشنی کار یاوران نماز

گروه اجتماعی _ مدیر اجرایی یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور گفت: یاور نماز باید در هر مدرسه یا مسجد و محله‌ای که قرار می‌گیرد، صحبت‌های نو و جذاب ارائه دهد که مخاطب جذب شود که در این راستا کتاب‌هایی در اختیار یاوران نماز قرار می‌گیرد تا صحبت‌های جدیدی را برای مخاطب ارائه کنند.

صحبت‌های نو و جذاب؛ چاشنی کار یاوران نمازبهروز شکوری، مدیر اجرایی یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در قرآن کریم، سوره مبارکه صف آیه ۱۴ آمده است: کسانی که ایمان آورده‌اند دین خداوند را یاری می‌کنند که یاوران نماز یکی از این افراد هستند.

وی با اشاره به وظایف یاوران نماز، افزود: یاور نماز باید انسانی مومن، متعهد و دلسوز بوده و برای تروبج نماز کار جهادی بدون چشمداشت انجام دهد.

مدیر اجرایی یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: انتخاب یاوران نماز هر استان به عهده مدیران استان ستاد اقامه نماز است که در هر استان ۱۰ نفر خواهر و ۱۰ نفر برادر انتخاب شده‌اند.

شکوری با اشاره به فعالیت ۷۰۰ یاور نماز در کشور، تصریح کرد: در بین این افراد، ۳۰ نفر مدرک دکتری، ۱۹۰ نفر مدرک کارشناسی ارشد و نزدیک ۲۵۰ نفر  مدرک کارشناسی داشته و مابقی افراد دانش‌آموز، دانشجو، طلبه و از اقشار مختلف اجتماع هستند.

وی ادامه داد: کار هر استان این است که پیام‌های هر ساله رهبر معظم انقلاب را که برای اجلاس‌های نماز صادر می‌کنند پیگیری کنند تا تحقق پیدا کند.

مدیر اجرایی یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به فعالیت گسترده یاوران نماز در مدارس، افزود: برنامه‌ها در مدارس در محورهای ارزیابی و نظارت، آموزش، فرهنگی، تبلیغات و خدمات و پشتیبانی دنبال می‌شود.

شکوری با اشاره به کمک یاوران نماز به اقامه باشکوه نماز در مدارس در کنار مدیران مدارس و کمک به حل مشکلات، تصریح کرد: اولویت نخست مدارس دولتی هستند که تعداد دانش‌آموز بیشتری دارند.

وی بیان کرد: مشكلات مدرسه با همت مدير مدرسه كه همان وزير آموزش و پرورش در مدرسه است و معلمين و دانش‌آموزان، اوليای دانش‌آموزان و خيرين برطرف می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات منظم و بازدید از فعالیت‌ها، اظهار کرد: ماحصل تمام این تلاش‌ها به ستاد اقامه نماز مرکز فرستاده می‌شود و پيش‌بينی‌ كرده‌ايم در صورتی که بودجه‌ای تحقق یابد، همایش تقدیر از یاوران نماز برگزار شود که تاكنون اين مشكل حل نشده است.

مدیر اجرایی یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: یاوران نماز هنوز نوپا بوده و در ابتدای کار هستند و در سال‌های آتی سعی می‌کنیم یاوران نمازی را در هر شهرستان جذب کنیم تا فعالیت‌ها گسترش یابد.

شکوری با اشاره به اجرای طرح مبین برای مدیران مدارس، افزود: در این طرح سه روزه، اساتید مرکز نماز قم اموزش‌هایی به مدیران ارائه دادند. هر فردی که یاور نماز شود؛ دو وظیفه مهم دارد و آن دو مطالعه‌گری و مطالبه‌گری است که باید این دو ویژگی را در خود رشد دهد.

مدیر اجرایی یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: یاور نماز باید در هر مدرسه یا مسجد و محله‌ای که قرار می‌گیرد، صحبت‌های نو و جذاب ارائه دهد که مخاطب جذب شود که در این راستا کتاب‌هایی در اختیار یاوران نماز قرار می‌گیرد تا صحبت‌های جدیدی را برای مخاطب ارائه کنند.

شکوری ادامه داد: از جمله كتاب‌های مورد مطالعه یاوران نماز که در اختیارشان گذاشته می‌شود، مجموعه كتب نمازی و كتاب‌های حجت‌الاسلام قرائتی به خصوص كتاب شيوه‌های دعوت به نماز و نرم‌افزار‌های نماز مانند مجموعه آثار حجت‌الاسلام قرائتی است.

وی ادامه داد: یاور نماز باید مطالبه‌گر باشد و این ویژگی به این معناست که گاهی یک مدرسه نمازخانه دارد، اما نماز در ان برگزار نمی‌شود که در این زمان نقش مطالبه‌گری یاور نماز بروز پیدا می‌کند که باید ابتدا از طریق صحبت با مدیر مدرسه مشکل را رفع کند.

وی یادآور شد: تمام این تلاش‌ها برای این است که در وقت نماز تمام کارهای مدرسه تعطیل شود که در این راستا ابتدا باید مدیر مدرسه را مجاب و سپس دانش‌آموزان را تشویق کنیم.

انتهای پیام
captcha